۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کدام ابر برای شما مناسب است؟

علیرغم تمام اشتراکات آنها، سه ارائه دهنده بزرگ ابر دارای تفاوت های شخصیتی مهمی هستند که باید در انتخاب شما نقش داشته باشد.

علیرغم تمام اشتراکات آنها، سه ارائه دهنده بزرگ ابر دارای تفاوت های شخصیتی مهمی هستند که باید در انتخاب شما نقش داشته باشد.

مطمئناً، مطمئنا. شما کاملاً «همه در» در ابر هستید. تو و بقیه، درسته؟ خب نه. همانطور که چندین بار پوشش داده‌ایم، به اندازه فضای ابری در حال حاضر، هنوز هم کسری کوچک و ناچیز از هزینه‌های کلی فناوری اطلاعات است، صرف نظر از اینکه کسی چه می‌گوید. اما بیایید، صرفاً به خاطر استدلال، بگوییم که شما در واقع همه چیز در فضای ابری نیستید. به هر حال هنوز نه شما تازه شروع به فکر کردن در مورد انتقال برنامه های اصلی به ابر انتخابی خود کرده اید.

این یک سوال را ایجاد می کند: ابر انتخابی شما کدام است؟ کدام یک باید باشد؟

به راحتی می توان فریب خورد و فکر کرد که هر یک از سه ابر بزرگ (سرویس وب آمازون، مایکروسافت آژور و گوگل کلود) اساساً یکسان هستند. به هر حال، هر یک از آنها فضای ذخیره‌سازی، محاسبات، پایگاه‌های اطلاعاتی و غیره را ارائه می‌کنند. اما این شباهت‌های سطحی را کنار بگذارید و متوجه می‌شوید که دلایل اساسی مربوط به وجود آنها کاملاً متفاوت است و این در تفاوت‌های چشمگیر در انواع خدماتی که ارائه می‌کنند و نحوه آن‌ها ظاهر می‌شود. پشتیبانی از مشتریان همه اینها ممکن است تغییر دهند که کدام ابر را برای یک برنامه خاص استفاده کنید.

ضربه های مختلف برای عملیات های مختلف و افراد مهندسی

من قبلاً در AWS کار می‌کردم و یکی دیگر از کارفرمایان سابق مشتری بزرگ Azure بود. من هرگز مشتری مستقیم Google Cloud نبودم، اما شرکت من با آنها و همچنین با AWS و Microsoft شریک است. علیرغم این آشنایی و سال‌ها تجزیه و تحلیل هر یک از این ارائه‌دهندگان ابری برای InfoWorld، هنوز برای من فوراً مشخص نیست که چگونه ابرها در سطح کلان متفاوت هستند، حتی اگر بتوانم درک کنم که یک شرکت چه زمانی باید Google BigQuery را به Amazon Redshift انتخاب کند یا برعکس. .

استقرار چند ابری نباید چندان پیچیده باشد

بنابراین از توییتر کمک خواستم.

برخی از پاسخ‌ها خنده‌دار بودند، اما بسیاری از آنها در مورد رویکردهای مختلف هر رهبر ابری عمیقاً روشنگر بودند. یکی از محبوب‌ترین پاسخ‌ها از سوی تایلر تریت، شریک مدیریت Real Kinetic بود. وضعیت‌های ضعیف هر ابر را در سه گلوله سریع درمان کنید:

  • ”AWS: پلتفرم ابری که از لنز یک فرد عملیاتی طراحی شده است
  • GCP: پلتفرم ابری که از لنز یک مهندس نرم افزار طراحی شده است
  • Azure: پلت فرم ابری طراحی شده از لنز یک شخص IT شرکتی”

در یک پست وبلاگ عالی، درمان به جزئیات بیشتر می‌پردازد ، اگرچه بر تفاوت های فلسفی بین دو مورد از این سه (AWS و Google Cloud) متمرکز شده است. او می‌نویسد که مهندسان عملیات ممکن است AWS را ترجیح دهند زیرا «همه عملیات‌های ابتدایی سطح پایین را فراهم می‌کند، مانند مدیریت شبکه، مدیریت هویت و دسترسی دانه‌ای (IAM)، متعادل‌کننده‌های بار، گروه‌های مکان‌یابی برای کنترل نحوه قرارگیری نمونه‌ها بر روی سخت‌افزار اصلی. و غیره.» او می‌گوید: اگر این به نظر می‌رسد “یک ساختن سنتی اولیه، فقط در مرکز داده شخص دیگری”، دور از دسترس نیستید.

برعکس، Google Cloud “از زاویه ارائه بهترین خدمات مدیریت شده در میان هر ابری” می آید. با توجه به شروع اولیه پلتفرم به عنوان سرویس با Google App Engine، که رویکرد مطلوب همه نخواهد بود، بسیار مورد نظر است، اما اگر یک مهندس نرم افزار هستید، Google Cloud ممکن است نیاز به یک عملیات سنتی را از بین ببرد یا آن را به حداقل برساند. تیم، طبق Treat.

Lak Lakshmanan، سابقاً از Google Cloud، نظریه Treat را تأیید می‌کند، و پیشنهاد می‌کند که «AWS درباره انتخاب و SLA»، به این معنی که «شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را که می‌خواهید بسازید، و تک تک تکه‌ها جامد خواهند بود». با این حال، آنچه کمتر عالی به نظر می رسد این است که «یکپارچه سازی کل مشکل شماست. این مشکل برای توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد می کند. برای سال‌ها، تحلیلگران و ناظران علاقه‌مندی مانند RedMonk’s استیو اوگریدی حدس می‌زدند که AWS به طور فزاینده‌ای بخشی از این پیچیدگی را با رویکرد راه‌حل‌های بیشتری از بین می‌برد، اما تاکنون مقداری دود وجود دارد اما آتش کمی برای اثبات آنچه مشتریان به طور فزاینده‌ای برای آن فریاد می‌زنند: راه‌حل‌ها. (“بله، ما می دانیم که شما ۱.۲ میلیارد سرویس، AWS دارید، اما ما فقط می خواهیم یک برنامه تشخیص تقلب بسازیم.”)

به معماری ابر از بیرون به داخل نزدیک شوید

Google Cloud، Lakshmanan ادامه می‌دهد، “در مورد سهولت استفاده است—چند محصول قوی که به شدت برای محبوب ترین نیازها در همه مقیاس ها ادغام می شوند.” این عالی است تا زمانی که به رویکرد نظری Google پایبند باشید. اگر نه، هشدار داده شود. مهندس کلینت بایرم می‌گوید: «اگر چیزی غیرعادی بسازید، ناامیدکننده خواهد بود.» مرتب و منظم است، تقریباً یکی از راه‌های حل هر مشکلی است، به این معنی که برای ۹۰٪ مشکلات عالی است و برای ۱۰٪ بسیار خسته کننده است.” به همه این دلایل و علیرغم آن مسائل، لاکشمانان نتیجه می گیرد که «توسعه دهندگان نرم افزار [و] دانشمندان داده آن را دوست دارند.

یکی از این چیزها شبیه بقیه نیست

و Azure چطور؟

Ant Stanley که از هر سه ارائه دهنده ابر در مشاوره خود استفاده کرده است، چیزهای زیادی در مورد هر یک از آنها دوست دارد اما نشان می‌دهد که Azure شاید یکی از مواردی است که بیشتر به گذشته ویندوز خود پایبند است. این می تواند یک انتقاد باشد، اما همچنین یک منبع قدرت است. مایکروسافت دهه ها را صرف شاد کردن افراد فناوری اطلاعات کرده است. اگر Azure راهی برای ادامه این روند است، به سختی می توان پیشنهاد کرد که این استراتژی بد یا فناوری بد است. مت گیلارد، که همچنین با استفاده از ابرهای مختلف مشاوره می‌کند، به این نکته اشاره می‌کند که Azure بسیار متمرکز است روی شرکت‌ها و دولت ، که هر دو دارای ویندوزهای زیادی هستند.

مایلز وارد، مدیر ارشد فناوری SADA، یک شریک Google Cloud، همچنین به صدا در می آید. او استدلال می‌کند که Azure برای شرکت‌هایی عالی است که در آن‌ها «IT فناوری را پیشرو می‌کند» در داخل شرکت و شرکت ممکن است در ابتدای سفر ابری خود باشد (به این معنی که «امروزه مقدار کمی از آنچه دارید ابر/SaaS است»). به این موارد، ملاحظات نه چندان مرتبط با نرم‌افزار، اما هنوز هم مرتبط نیاز به «مذاکرات انبوه و ساختار قرارداد چند ساله برای ساده‌سازی مدیر مالی» را اضافه کنید، و Azure بسیار منطقی است. در این نظرات و سایر نظرات، Azure به عنوان ابری شناخته می شود که با در نظر گرفتن تصمیم گیرنده فناوری اطلاعات شروع می شود و سپس به فناوری بازمی گردد.

فابریک مایکروسافت چیست؟ یک پشته فناوری بزرگ برای داده های بزرگ

۱۱.۲ Pramod Gosavi از Capital این را به روش دیگری بیان می کند: Azure عالی است اگر می خواهید “مکمل” کنید منابع on-prem. اگر به جای مایکروسافت هستید، آیا شما هم از اینجا شروع نمی کنید؟ به مشتریان فعلی ویندوز کمک می‌کنید راه خود را به ابر پیدا کنند؟ سوال اصلی این است که آیا Azure برای شرکت‌هایی فراتر از اکوسیستم ویندوز جذاب است یا خیر. در تجربه من، پاسخ به طور فزاینده ای بله است، تا حدی به این دلیل که مایکروسافت تمرکز راه حل را برای مشتریانی که AWS برای انجام آن به چالش کشیده شده است، می آورد.

اما بیایید طرفی را انتخاب نکنیم – واقعاً دلیلی برای این کار وجود ندارد. به هر حال، شرکت‌ها تقریباً همیشه بیش از یک ابر را اجرا می‌کنند و به طور فزاینده‌ای این کار را عمداً انجام می‌دهند (معروف به چند ابری). هر یک از ابرها با سرعت دیوانه کننده ای به فروش می رسد، با ده ها میلیارد تعهد مشتری برای خرج کردن که هنوز از طریق استفاده مشتری از بین نرفته است. با این حال، درک اینکه هر ابری چگونه به کسب و کار خود نزدیک می شود، برای تنظیم بهتر آن زیربنای فلسفی با نیازهای ابری شرکت شما، بسیار مفید است.