۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Google Cloud شروع کندی را در سال برای Alphabet ایجاد می کند

جستجو و ابر نقاط روشنی در نتایج نسبتا ضعیفی برای شروع سال برای آلفابت مادر گوگل بودند.

جستجو و ابر نقاط روشنی در نتایج نسبتا ضعیفی برای شروع سال برای آلفابت مادر گوگل بودند.

بخش‌های ابری و جستجوی Google یک سه ماهه اول به طور کلی ضعیف را برای سال ۲۰۲۲ از Alphabet پشت سر گذاشتند که تا حد زیادی به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری، کاهش درآمد تبلیغات برای بخش YouTube آن، و تأثیر جنگ جاری در اوکراین است.

درآمد آلفابت برای اولین دوره ۲۰۲۲ ۶۸ میلیارد دلار بود که ۲۳ درصد نسبت به فصل مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش داشت. سود سالانه ۸ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۴ میلیارد دلار رسید.

آیا Kubernetes ارزش آن را دارد؟

روث پورات مدیر مالی گوگل به تحلیلگران گفت که سرمایه گذاری در املاک، مراکز داده و تعداد کارمندان، و همچنین “هزینه های دستیابی به محتوا، در درجه اول ناشی از هزینه های محتوای اشتراک و سپس هزینه های محتوای پشتیبانی شده توسط تبلیغات YouTube”، عوامل اصلی بودند. منجر به کاهش سود در سه ماهه می شود.

Google Cloud و Workspace نقطه درخشانی در درآمد بود، با درآمد ۴۴٪ به ۵.۸ میلیارد دلار برای سه ماهه اول. به‌عنوان به سرمایه گذاری در زیرساخت مرکز داده و افزایش تعداد کار ادامه می دهد.

AWS Amplify ابزار توسعه بصری را اضافه می کند

جستجو همچنین همچنان به درآمد هنگفتی برای گروه ادامه می‌دهد و ۳۹.۶ میلیارد دلار برای سه ماهه به دست آورده و تقریباً ۶۰ درصد از درآمد گروه را تشکیل می‌دهد. تبلیغات یوتیوب همچنان ۶.۹ میلیارد دلار برای سه ماهه سهم داشته است، اما نرخ رشد آن از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۲۰ درصد در سه ماهه کاهش یافته است که نشان دهنده رقابت قوی تر و کاهش کلی بیشتر علاقه در ویدیو و پخش جریانی پس از همه گیری. YouTube با پاسخ می دهد سرمایه گذاری روی رقیب TikTok به نام Shorts.

ارائه دهندگان محاسبات لبه برتر، ابرهای عمومی هستند

پورات همچنین اذعان کرد که درآمد یوتیوب تحت تأثیر جنگ جاری در اوکراین قرار گرفته است، و به تحلیلگران گفت که “جنگ تاثیر زیادی بر تبلیغات YouTube نسبت به بقیه گوگل داشت. این هم به دلیل تعلیق اکثریت قریب به اتفاق ما بود. فعالیت‌های تجاری در روسیه و همچنین، همانطور که قبلاً اشاره کردم، کاهش هزینه‌های مربوط به آن عمدتاً توسط تبلیغ‌کنندگان برند در اروپا.”