۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بهترین شیوه های ذخیره سازی اشیاء Kubernetes

مانند خود Kubernetes، ذخیره سازی اشیاء زیربنایی باید توزیع شده، جدا شده، اعلامی و غیرقابل تغییر باشد.

مانند خود Kubernetes، ذخیره سازی اشیاء زیربنایی باید توزیع شده، جدا شده، اعلامی و غیرقابل تغییر باشد.

Kubernetes متداول‌ترین فناوری مورد استفاده برای استقرار و هماهنگ‌سازی بارهای کاری کانتینری در سیستم‌های توزیع‌شده است. با این حال، Kubernetes بسیار فراتر از ارکستراسیون کانتینر است: به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نقطه مدیریت و کنترل اولیه برای شرکت ها است. چرا؟ به دلیل توانایی آن در برخورد زیرساخت به عنوان کد.

کوبرنتیس به دلیل نیاز به خودکارسازی استقرار، مقیاس‌گذاری و مدیریت برنامه، یک لایه زیرساخت برای برنامه‌ها و سرویس‌های توزیع شده فراهم می‌کند و سخت‌افزار را به عنوان مجموعه‌ای از انتزاع‌ها برای این برنامه‌ها و سرویس‌ها در دسترس قرار می‌دهد. سپس این انتزاع ها در رابط یکپارچه Kubernetes مدیریت می شوند.

Kubernetes به‌عنوان زیرساخت کنترل‌شده نرم‌افزاری، نه تنها استقرار و مدیریت برنامه‌ها و سرویس‌ها را ساده می‌کند، بلکه برای جبران خطر ارائه شده توسط سخت‌افزار زیربنایی نیز خدمت می‌کند. مدل کار سخت افزار را به عنوان یک نقطه چسبنده حذف می کند. هنگامی که سخت افزار از کار می افتد، نرم افزار به سادگی به جای دیگری منتقل می شود.

برنامه‌ها به‌عنوان میکروسرویس‌ها در کانتینرها اجرا می‌شوند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل حمل و به‌طور مستقل قابل استقرار باشند. تیم‌های Devops وضعیت مورد نظر بارهای کاری را اعلام می‌کنند و Kubernetes تضمین می‌کند که وضعیت واقعی با وضعیت مطلوب مطابقت دارد، به طور خودکار عیب‌یابی و رفع خرابی‌ها، اغلب با راه‌اندازی مجدد یک کانتینر بدون پاسخ. این بدان معناست که کانتینرها باید تغییرناپذیر و بدون حالت باشند تا از از دست رفتن داده یا خراب شدن برنامه در هنگام خراب شدن و راه اندازی مجدد جلوگیری شود. به منظور ردیابی وضعیت، کانتینرهای تغییرناپذیر داده ها و اطلاعات پیکربندی را در خارج از کانتینر ذخیره می کنند.

چرا Kubernetes به ذخیره سازی اشیا نیاز دارد

Kubernetes با اجرای ظروف قابل حملی که از سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز اصلی جدا شده اند، به مقیاس فوق العاده دست می یابد. برای اینکه یک کانتینر واقعا قابل حمل باشد، نمی‌تواند به سخت‌افزار ذخیره‌سازی محلی تکیه کند، که طبق تعریف خود قابل حمل نیست. این چالش با استفاده از یک شبکه مرکز داده سریع برای جدا کردن کانتینرهای محاسباتی و ذخیره سازی محلی به راحتی برطرف می شود.

React 18 با رندر همزمان، دسته‌بندی خودکار وارد می‌شود

اگرچه الزامات ممکن است ساده به نظر برسند، ارائه بر خلاف آنها نیست. در واقع، Kubernetes برای فرمت‌های ذخیره‌سازی قدیمی مانند فایل و بلوک که معمولاً روی دستگاه‌های SAN و NAS اجرا می‌شوند، مشکل‌ساز خواهد بود. این نوع ذخیره‌سازی به POSIX، یک رابط تماس سیستمی استاندارد که برای دسترسی به داده‌ها از حافظه محلی ساخته شده است، متکی هستند. POSIX با حجم داده ها به دیوار برخورد می کند و الزامات برنامه های تحلیلی مدرن برای تجزیه و تحلیل آن داده ها به طور تصاعدی افزایش می یابد. حتی به صورت محلی، مشاجره و فساد فراداده POSIX می تواند با تعداد زیادی عملیات فایل موازی همزمان رخ دهد. اینها رفتارهای یک سیستم ذخیره سازی فوق مقیاس نیستند.

در مقابل، ذخیره سازی اشیاء توزیع شده با این محدودیت مواجه نیست. با ممنوع کردن ویرایش‌ها، ذخیره‌سازی اشیا از مزایای ورودی/خروجی متوالی و مکانیسم‌های قفل ساده‌تر برخوردار می‌شود. هنگامی که با یک شبکه مرکز داده سریع ترکیب می‌شود، یک سیستم ذخیره‌سازی شی توزیع‌شده بهتر از راه‌حل‌های سیستم فایل سازگار با POSIX قدیمی، به‌ویژه هنگام رسیدگی به درخواست‌های موازی همزمان، بهتر عمل می‌کند.

تیم‌های Devops اکنون تقریباً زمانی که با محدودیت‌ها و پیچیدگی‌های کار با فایل‌های خارجی و ذخیره‌سازی بلوک و Kubernetes مواجه می‌شوند، از ذخیره‌سازی شی استفاده می‌کنند. بهترین ذخیره‌سازی شی، مانند خود Kubernetes، توزیع‌شده، جداشده، اعلانی و غیرقابل تغییر است.

ذخیره‌سازی اشیاء بومی Kubernetes از طریق مکانیسم‌ها و ادغام‌های Kubernetes موجود مدیریت، ایمن و خودکار می‌شود و عملکرد غنی و کارایی بالایی را برای devops فراهم می‌کند، زیرا بار کاری را در محیط‌های ابری on-prem، multicloud، ترکیبی ابری و ابر عمومی امکان‌پذیر می‌کند.< /p>

ذخیره شی بومی Kubernetes با MinIO

با در نظر گرفتن همه این موارد، ما یک فرصت طراحی برای انتقال MinIO به داخل چارچوب Kubernetes برای ساده سازی و خودکارسازی تهیه، ایمن سازی و مدیریت مداوم سطل ها و اشیاء از طریق Kubernetes دیدیم. در همان زمان، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را برای ساده‌سازی پذیرش و استقرار ذخیره‌سازی شی بومی Kubernetes، به‌ویژه برای محیط‌های چند مستاجر، اضافه کردیم.

مایکروسافت Blazor SortableJS را برای لیست های کشیدن و رها کردن اضافه می کند

MinIO Kubernetes Operator همه وظایف حیاتی deops را در نرم‌افزاری کپسوله می‌کند که می‌تواند به راحتی توسط IT سازمانی برای ایجاد و مدیریت زیرساخت ذخیره‌سازی اشیاء بزرگ مستقل از سخت‌افزار زیربنایی مصرف شود. پلاگین MinIO Kubernetes مجموعه دستورات آشنای kubectl را گسترش می دهد تا مجموعه ای ساده از دستورات فرعی را برای ایجاد، پیکربندی و مدیریت خوشه های MinIO در Kubernetes اضافه کند.

کنسول MinIO Operator ذخیره اشیاء Kubernetes را آسان‌تر می‌کند. این رابط کاربری گرافیکی به قدری ساده است که هر کسی در سازمان می تواند ذخیره سازی اشیاء را به عنوان یک سرویس ایجاد، استقرار و مدیریت کند. برای سال‌ها، تیم‌های devops از تیم‌های فناوری اطلاعات برای ذخیره‌سازی اشیاء خودسرویس التماس می‌کنند، و اینجاست.

minio operator

کنسول اپراتور MinIO.

کنسول MinIO بر روی mc CLI ما ساخته شده است تا همان سادگی و قدرت را در یک رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر مرورگر ارائه دهد که برای مدیران فناوری اطلاعات سازمانی بصری است. داشبورد نظارت استاندارد صنعت را از طریق Prometheus و نقطه پایانی معیارهای MinIO تجسم می کند.

minio console

کنسول MinIO.

ما کنسول MinIO را ساختیم تا به مدیران فناوری اطلاعات یک تجربه کارآمد و با نقطه کلیک کنید تا مدیریت ذخیره سازی اشیاء از طریق Kubernetes را بدون نیاز به درک نمودارهای Helm یا YAML ارائه دهیم. رابط مبتنی بر مرورگر باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود، فرآیندهایی مانند پیکربندی و مدیریت سطل‌ها، کاربران و گروه‌ها و سیاست‌ها و تنظیمات آن‌ها را ساده می‌کند. کاربران و سطل های جدید را می توان به صورت دستی یا با چند کلیک از طریق OpenID Connect و Active Directory یا LDAP اضافه کرد.

minio create bucket

ایجاد یک سطل ذخیره سازی در MinIO Console.

در روح واقعی اتوماسیون Kubernetes، اخیراً SUBNET Health را به موتور تجاری و پلتفرم پشتیبانی SUBNET خود اضافه کرده‌ایم. SUBNET Health یک نرم افزار پشتیبانی مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی است که به طور خودکار ده ها بررسی را بین درایوها، شبکه، CPU، حافظه، سیستم عامل ها، کانتینرها و اجزای نرم افزار MinIO انجام می دهد تا از عملکرد بهینه آنها مطمئن شود. عیب‌یابی را می‌توان با MinIO به اشتراک گذاشت تا از پشتیبانی ۲۴/۷/۳۶۵ مستقیم به مهندس ما استفاده کند. رفع علت اصلی سریعتر می شود، در زمان سرپرست صرفه جویی می شود و قابلیت اطمینان و در دسترس بودن افزایش می یابد.

از استفاده از enum در لایه دامنه در سی شارپ خودداری کنید

minio demo

MinIO SUBNET Health.

مجموعه ذخیره‌سازی اشیاء بومی Kubernetes با کارایی بالا MinIO یک تجربه ثابت را برای فناوری اطلاعات سازمانی ارائه می‌کند و تیم‌هایی را در طیف کاملی از توزیع‌ها و خدمات Kubernetes از جمله Red Hat OpenShift، VMware Tanzu، SUSE، HP Ezmeral، Azure AKS، Google توسعه می‌دهد. GKE، Amazon EKS، و سهام بالادست Kubernetes. بیش از ۵۸ درصد از Fortune 500 به یک شکل یا شکل دیگر به MinIO برای ارائه لایه ذخیره سازی اشیاء در ابر عمومی، خصوصی، چندگانه، ترکیبی و در لبه متکی است.

مینیو را دانلود کنید و خودتان آن را امتحان کنید. ما یک آموزش داریم، ساده سازی Object Storage به عنوان یک سرویس با Kubernetes و اپراتور MinIO، برای کمک به شما برای شروع .

Ugur Tigli مدیر ارشد فناوری MinIO است، جایی که او بر استراتژی سازمانی نظارت می‌کند و به مشتریان سازمانی MinIO کمک می‌کند تا با استفاده از MinIO، زیرساخت‌های داده مبتنی بر API، مبتنی بر ابر، مقیاس‌پذیر و درجه سازمانی را توسعه دهند. Ugur تقریباً دو دهه تجربه ایجاد زیرساخت داده با عملکرد بالا برای مؤسسات مالی جهانی دارد. قبل از MinIO، او یک رهبر فناوری در بانک آمریکا بود، جایی که او به عنوان معاون ارشد رئیس جمهور، رئیس جهانی مهندسی سخت افزار خدمت می کرد. اوگور از طریق خرید Merrill Lynch که معاون مهندسی ذخیره سازی بود، به BofA پیوست.

انجمن فناوری جدید مکانی را برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.