۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

داکر واقعا دنیا را تغییر داد

توسعه‌دهندگان به سرعت ارزش کانتینرها را برای ساخت برنامه‌های بومی ابری درک کردند، و اینکه ابزار خط فرمان Docker بهتر از همه زنگ‌ها و سوت‌هایی بود که با PaaS دریافت کردند.

توسعه‌دهندگان به سرعت ارزش کانتینرها را برای ساخت برنامه‌های بومی ابری درک کردند، و اینکه ابزار خط فرمان Docker بهتر از همه زنگ‌ها و سوت‌هایی بود که با PaaS دریافت کردند.

در سال ۲۰۱۳، Docker شرکت “it” بود. داکر به خاطر نقش مهمی که در آوردن کانتینرها به جریان اصلی داشت، تیتر خبرها شد و از بسیاری جهات PaaS را به عنوان داغ آن زمان (هیروکو کسی؟) جابجا کرد. اکنون، این شرکت با معرفی یک مدل جدید برای Docker Desktop که سازمان‌های بزرگ‌تر را ملزم به خرید اشتراک پولی برای ابزارها می‌کند، دوباره وارد مطبوعات شده است. واکنشی جدی به این اعلان صورت گرفت، واکنشی که مرا به یاد نقش مهمی که داکر در محبوب کردن مدلی ایفا کرد که ما می‌شناسیم، دوست داریم و اکنون بر اساس جریان اصلی استفاده می‌کنیم: کانتینرها.

Docker کانتینرها را اختراع نکرد، اما از طریق یک ابزار منبع باز و تصاویر قابل استفاده مجدد، این فناوری را در دسترس قرار داد. با Docker، توسعه‌دهندگان می‌توانند واقعاً و واقعاً یک بار نرم‌افزار بسازند و آن را به صورت محلی یا روی سرور تولیدی اجرا کنند.

این واقعیت که ابزار خط فرمان Docker سال‌ها رابط‌های وب جذاب را جایگزین کرده است، شاید تفسیری است در مورد آنچه توسعه‌دهندگان واقعاً می‌خواهند. اما برای درک واقعی تاثیر Docker، مهم است که کمی به زمانی برگردیم قبل از اینکه فناوری کانتینر Docker اولین خود را آغاز کند.

در جستجوی چیز بزرگ بعدی

تا سال ۲۰۰۹، ارزش استفاده از مجازی سازی به خوبی درک شد و به طور گسترده ای به کار گرفته شد. اکثر سازمان ها قبلاً از مزایای مجازی سازی بهره برده بودند یا نقشه راه برای رسیدن به آن داشتند. ماشین بازاریابی از مجازی سازی خسته شده بود. مردم تشنه نوآوری بعدی در زمینه فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار بودند. به شکل Heroku آمد. در واقع، PaaS به طور کلی و Heroku به طور خاص محبوبیت زیادی پیدا کردند. به قدری که به نظر می رسید PaaS قرار است دنیا را تسخیر کند.

Deno 1.19 پشتیبانی از جریان های وب را گسترش می دهد

در آن زمان، هیروکو بسیار بزرگ بود. شما فقط به این پورتال می روید و برنامه های خود را توسعه می دهید و آنها را به عنوان یک سرویس ارائه می دهید؟ چه چیزی را دوست ندارد؟ چرا برنامه‌ها را در Heroku توسعه نمی‌دهید؟

همانطور که مشخص شد، چند دلیل خوب برای عدم استفاده از پلتفرم های Heroku و PaaS مشابه آن وجود دارد. برای مثال، برنامه های ساخته شده بر روی Heroku قابل حمل نبودند. آنها فقط در هروکو در دسترس بودند. اگر توسعه دهندگان می خواستند همکاری کنند، مجبور بودند از راه دور روی پلتفرم PaaS کار کنند. بر خلاف نتفلیکس، به نظر می رسد، توسعه دهندگان عاشق توسعه محلی هستند. اگر توسعه‌دهنده‌ای می‌خواهد روی جعبه محلی خود کار کند، همچنان می‌تواند به صورت دستی محیط را خودش بسازد.

علاوه بر این، اگر چه مدل Heroku در صورت استفاده از آنچه خارج از جعبه ارائه شده بود بسیار قدرتمند بود، اما در پشت صحنه پیچیده بود. به محض اینکه تیم شما چیزی پیچیده تر از یک برنامه وب ساده ساخت، یا به دلایل امنیتی یا عملکردی نیاز داشت زیرساخت را سفارشی کند، به یک مشکل مهندسی دشوار و بسیار «واقعی» تبدیل شد.

عالی بود… تا زمانی که نبود. اما به روش معمولی IT، بسیاری از افراد قبل از اینکه متوجه شوند که پلتفرم هایی مانند Heroku جایگاه خود را دارند اما ابزار مناسبی برای هر شغلی نیستند، همه کار را انجام دادند.

تفاوت داکر

از سوی دیگر، Containers بسیاری از چالش‌ها را با PaaS حل کرد و Docker شرکتی بود که باعث شد توسعه‌دهندگان، مدیران فناوری اطلاعات و مدیران کسب‌وکار آن را ببینند و درک کنند. در واقع، زمانی که داکر عرضه شد، ارزش آن به طرز شگفت‌انگیزی آشکار بود: همه چیزهایی که برای هروکو سخت بود با داکر آسان بود، و همه چیزهایی که برای هروکو آسان بودند با داکر نیز آسان بودند. با Docker می توانید به سرعت و به راحتی یک سرویس از پیش ساخته شده را راه اندازی کنید، اما همچنین می توانید به راحتی به صورت محلی توسعه دهید و سرویس ها را سفارشی کنید تا آنها را وادار به انجام کارهای مورد نیاز خود کنید.

TypeScript 5.4 بتا می رسد

این بدان معنا نیست که داکر زیبا بود. در واقع از یک UX استفاده کرد که اولین بار در دهه ۱۹۷۰ در یونیکس محبوب شد! Docker فقط یک فرمان بود که در یک ترمینال لینوکس اجرا می‌شد – بسیار با رابط‌های گرافیکی نرم در اکثر پلتفرم‌های PaaS. اما رابط خط فرمان داکر (CLI) واقعا زیبا بود. در واقع، من استدلال می‌کنم که Docker CLI به طور خاص به دنیا نشان داد که وقتی حس مدرن UX را در توسعه یک CLI بیاوریم، می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

Docker—و به طور کلی کانتینرها—فناوری زیربنایی را برای توسعه برنامه‌های کاربردی بومی ابری فراهم کردند. آن‌ها در معماری‌های بسیار پراکنده و در مدل‌های devops و CI/CD (ادغام پیوسته و تحویل مداوم) که امروزه برای ملاقات با مدل‌های جدید مورد نیاز هستند، کار می‌کنند، و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. و تقاضای ثابت مشتری برای بهبود بدون رگرسیون (با نام مستعار، مشکلات امنیتی، و غیره).

کانتینرها به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهند تا برنامه‌ها را به سرعت تغییر دهند، بدون اینکه عملکردی را که کاربران به آن متکی هستند، از بین ببرند. بعلاوه، اکوسیستمی که حول کانتینرها تکامل یافته است – از جمله پلتفرم ارکستراسیون Kubernetes ظاهراً معیوب – سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به طور مؤثری مجموعه‌های کانتینری در حال رشد را مقیاس‌بندی و مدیریت کنند.

توسعه دهندگان به سرعت ارزش کانتینرها را درک کردند. تیم های عملیاتی به سرعت متوجه شدند و سرمایه گذاران سیلیکون ولی متوجه شدند. اما برای متقاعد کردن مدیران، مدیران ارشد اجرایی، و مدیران اجرایی که معمولاً نمایش‌های نمایشی شیک را تماشا می‌کنند، کمی کار لازم بود.

زندگی در دنیای کانتینری

و ما در سال ۲۰۲۱ هستیم که یک ابزار خط فرمان هنوز موج می‌زند. این حداقل قابل توجه است. حتی به نظر می رسد که در این بازار برای CLI های کانتینری فضایی برای دو بازیکن وجود دارد (به “Red Hat Enterprise Linux به محاسبات لبه ای هدف می گیرد” و «چه زمانی از داکر در مقابل پادمن استفاده می کنید: دیدگاه یک توسعه دهنده”).

3 مسیر شغلی متا برای محاسبات ابری

اکنون، به لطف جاده آسفالت شده با فناوری کانتینر، توسعه دهندگان می توانند به صورت محلی یا در فضای ابری بسیار راحت تر از قبل کار کنند. مدیران ارشد اجرایی و مدیران عامل می‌توانند انتظار چرخه‌های توسعه کوتاه‌تر، کاهش خطر قطع و حتی کاهش هزینه را برای مدیریت برنامه‌ها در طول چرخه عمر داشته باشند.

Docker بی‌نقص نیست و کانتینرها نیز بی‌نقص نیستند. مسلماً، انتقال برنامه‌ها به کانتینرها در مقایسه با ماشین‌های مجازی، کار بیشتری است، اما مزایا تمام چرخه عمر برنامه را دوام می آورد، بنابراین ارزش سرمایه گذاری را دارد. این امر به ویژه در مورد برنامه‌های کاربردی جدیدی که به تازگی در حال توسعه هستند صادق است، اما در مورد مهاجرت‌های جابجایی و جابجایی یا حتی کار بازسازی نیز کاربرد دارد.

Docker فن‌آوری کانتینر را در جلو و مرکز و در بالای ذهن قرار داد، و PaaS را به‌عنوان داغ حاکم جانشین کرد، و تنها به همین دلیل واقعاً دنیا را تغییر داد.

در Red Hat، اسکات مک کارتی به آموزش متخصصان فناوری اطلاعات، مشتریان و شرکا در مورد همه جنبه‌های کانتینرهای لینوکس، از تحول سازمانی گرفته تا پیاده‌سازی فنی، کمک می‌کند و برای پیشبرد استراتژی بازاریابی Red Hat در مورد کانتینرها و فناوری‌های مرتبط تلاش می‌کند.

انجمن فناوری جدید مکانی را برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.