۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نظرسنجی CNCF: Kubernetes مدیریت شده به یک هنجار تبدیل می شود

آخرین نظرسنجی Cloud Native Computing Foundation نشان می‌دهد که استفاده از کانتینر و Kubernetes همچنان در حال افزایش است، زیرا خدمات مدیریت شده بار عملیاتی را بر دوش تیم‌هایشان کاهش می‌دهند.

آخرین نظرسنجی Cloud Native Computing Foundation نشان می‌دهد که استفاده از کانتینر و Kubernetes همچنان در حال افزایش است، زیرا خدمات مدیریت شده بار عملیاتی را بر دوش تیم‌هایشان کاهش می‌دهند.

بر اساس آخرین نظرسنجی Cloud Native Computing Foundation از مهندسان نرم افزار و توسعه دهنده.

در حالی که سال گذشته ۹۶٪ از پاسخ دهندگان گفتند که از Kubernetes استفاده می کنند یا آنها را ارزیابی می کنند، زمانی که از آنها پرسیده می شود که آیا پلت فرم ارکستراسیون کانتینر را در تولید اجرا می کنند، این تعداد به ۶۰٪ کاهش می یابد.

به طور طبیعی، CNCF می‌خواهد پذیرندگان اولیه فناوری بومی ابری را جذب کند، اما هنوز هم جالب است که ببینیم چه تعداد از پاسخ‌دهندگان به دنبال تخلیه مدیریت خوشه‌های خود هستند، زیرا کانتینرها به قطعات اساسی تبدیل می‌شوند.

پروژه Leyden جاوا در ساخت دسترسی اولیه وارد می شود

تنظیم دسته‌های Kubernetes خودتان کار سختی است، بنابراین تعجب آور نیست که ۷۹٪ از پاسخ‌دهندگان برخی از این وظایف عملیاتی را روی یک پلتفرم Kubernetes دارای میزبانی مجاز بارگذاری می‌کنند. علاوه بر این، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط متخصص نظارت بر ابر، Datadog، ۹۰ درصد از کاربران Kubernetes به خدمات مدیریت ابری روی آورده‌اند. این از ۷۰ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

نویسندگان نظرسنجی خاطرنشان کردند: “با این وضعیت واقعی، Kubernetes اکنون مشابه لینوکس “زیر سرپوش” می‌رود و سازمان‌های بیشتری از خدمات مدیریت شده و پلتفرم‌های بسته‌بندی شده استفاده می‌کنند.

OpenSilver 2.2 در LightSwitch می درخشد

بر اساس نظرسنجی، محبوب‌ترین این سرویس‌های مدیریت‌شده، سرویس کانتینر الاستیک آمازون برای Kubernetes (EKS) است و پس از آن سرویس مایکروسافت Azure Kubernetes (AKS) و موتور Kubernetes Google (GKE) قرار دارند. ) در رتبه سوم.

نظرسنجی CNCF سال گذشته در دو بخش گردآوری شد و در نهایت ۳۸۰۰ مورد را پوشش داد. پاسخ دهندگان در سراسر جهان بین آوریل و نوامبر ۲۰۲۱. این نظرسنجی همچنین داده های تولید از شرکای Datadog و New Relic و بینش SlashData را برای اولین بار در بر گرفت.

پریانکا شارما، مدیر اجرایی CNCF در بیانیه‌ای گفت: «پذیرش Kubernetes در میان جامعه بومی ابری که همیشه در حال گسترش است به ۱۰۰% نزدیک می‌شود، به این معنی که سرمایه‌گذاری‌ها در بومی ابری به شدت خرید می‌شوند و برای آینده هیجان‌زده می‌شوند. «داده‌های ما همچنین نشان می‌دهد که چه میزان بومی ابری در همه جا وجود دارد، خواه در داخل خانه یا به عنوان یک سرویس مدیریت شده مستقر شود. من معتقدم سال ۲۰۲۲ یک سال پرچمدار برای مناطق نوظهور بومی ابر مانند لبه، قابلیت مشاهده و امنیت خواهد بود زیرا زیرساخت‌های کانتینری هم در سطح و هم در زیر کاپوت به رشد خود ادامه می‌دهند.