۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پلتفرم جدید تانزو VMware قصد دارد تا توسعه Kubernetes را متحد کند

انتشار بتا TAP نوید انتزاع پیچیدگی Kubernetes را برای توسعه دهندگان سازمانی در تمام مراحل سفر بومی ابری آنها می دهد.

انتشار بتا TAP نوید انتزاع پیچیدگی Kubernetes را برای توسعه دهندگان سازمانی در تمام مراحل سفر بومی ابری آنها می دهد.

VMware انتشار بتا پلتفرم جدید Tanzu Application Platform (TAP) را اعلام کرده است تا به توسعه دهندگان سازمانی کمک کند تا برنامه های ابر بومی را در Kubernetes از طریق یک صفحه کنترل یکپارچه بسازند و اجرا کنند. .

این پلتفرم توسعه‌دهنده صاحب نظر قصد دارد نقاط شروع الگو، فرآیندهای استقرار منسجم، امنیت خودکار و قابلیت مشاهده خارج از جعبه را گرد هم آورد تا به توسعه‌دهندگان کمک کند تا سبد برنامه‌های کاربردی خود را بر اساس یک پایه مشترک Kubernetes مدرن کنند.

جفری هاموند، تحلیلگر اصلی در Forrester، به InfoWorld گفت: «ساخت و راه اندازی پلتفرم های Kubernetes در مقیاس از اجزای منبع باز یک کار چالش برانگیز است. و حتی وقتی صحبت از مصرف خدمات Kubernetes ارائه شده توسط ارائه دهندگان راه حل های ابری می شود، بار شناختی روی توسعه دهندگان بسیار زیاد است. کسانی که با آنها صحبت می کنم دوست دارند زمان کمتری را صرف YAML کنند و زمان بیشتری را برای نوشتن کدهایی صرف کنند که مشکلات تجاری را حل می کند. کاهش میزان پیکربندی و مدیریتی که توسعه دهندگان باید نگران آن باشند، یک برد برد برای اپراتورها و توسعه دهندگان است.”

هدف TAP ارائه یک نقطه شروع ساده و پیش‌فرض برای توسعه‌دهندگان است تا مجموعه برنامه‌های خود را به Kubernetes منتقل کنند، اما با انعطاف‌پذیری برای ایجاد تغییرات مدولار در طول زمان، یا حتی پایین آوردن خط فرمان، زیرا کاربران راحت‌تر با آن کار می‌کنند. فناوری.

Azul Systems استارت آپ های جاوا را با CRaC تقویت می کند

VMware در این ماموریت بسیار تنها نیست. در واقع، هر فروشنده بزرگ فناوری اطلاعات سازمانی – AWS، Google، IBM، و مایکروسافت – به دنبال ساده‌سازی تجربه Kubernetes برای بازار پرسود توسعه‌دهندگان سازمانی هستند.

TAP موفق شد Pivotal Cloud Foundry

VMware می‌گوید TAP جانشین معنوی Pivotal Cloud Foundry است، و تا به امروز این فروشنده بر کمک به مشتریان برای دستیابی به پلت فرم محبوب کانتینر-سازمان‌دهی Kubernetes از طریق سرویس چند ابری Tanzu Application Service (TAS) و Tanzu مدیریت شده تمرکز کرده است. پیشنهادات Kubernetes Grid (TKG). TAS بر اساس Pivotal Cloud Foundry است.

گراهام سینر، معاون محصول VMware برای Tanzu، گفت: TAP جدید “به دنبال مقابله با انتقال مرکز داده به ابر است.” او گفت که TAP به گونه ای ساخته شده است که باید به راحتی در جریان های کاری موجود نیز قرار گیرد، خواه یک رابط IDE یا خط فرمان باشد.

هاموند از Forrester گفت: «از نظر مفهومی شبیه به سرویس برنامه کاربردی Tanzu است، اما در حالی که TAS واقعاً برای Cloud Foundry ساخته شده است، TAP از ابتدا برای Kubernetes ساخته شده است. در نتیجه، می‌تواند از قابلیت‌های بومی و اصول طراحی، بدون امپدانس نهایت استفاده را ببرد.»

در جایی که TAS به طور منحصربه‌فردی برای برنامه‌های بومی ابری با طراحی خوب مناسب است، معمولاً از چارچوب‌های Spring یا NET استفاده می‌کنند، هدف TAP این است که بدون توجه به توزیع و محیط، انتقال هر نوع برنامه‌ای را به یک پایه Kubernetes آسان کند. چه در لپ‌تاپ، در محل، در فضای ابری عمومی، یا حتی از طریق گزینه مدیریت‌شده Kubernetes.

CI/CD چیست؟ ادغام مداوم و تحویل مداوم توضیح داده شده است

فینتان رایان، تحلیلگر گارتنر، به InfoWorld گفت: «در دسترس بودن در بالای پیشنهادات Kubernetes ابری، آن را برای تیم هایی که قبلاً در ارائه دهندگان ابری هستند و ممکن است VMware را در نظر نگیرند جالب می کند. «سازمان‌های بزرگ‌تر رویکردی پلتفرم برای Kubernetes اتخاذ می‌کنند و اغلب تجربه Kubernetes خود را ایجاد می‌کنند. یک لایه برنامه کاربردی قابل ترکیب و نظر برای آنها جالب خواهد بود.”

هاموند پلتفرم Tanzu را در سطح متفاوتی از انتزاع نسبت به سایر ارائه دهندگان در بازار می بیند. او گفت: «باید بتواند ارزش انتزاعی را برای تیم‌های توسعه ارائه کند، حتی اگر ترکیبی، چند ابری و با استفاده از توزیع‌های چندگانه Kubernetes باشند». راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد که همان فضا را هدف قرار می‌دهند – پلتفرمی برای انتزاع پیچیدگی Kubernetes – اما من مطمئناً هنوز این مشکل را حل‌شده نمی‌دانم، فرصت‌های زیادی برای آسان‌تر کردن کارها برای توسعه‌دهندگان و اپراتورها وجود دارد. /p>

آنچه TAP ارائه می دهد

TAP شامل چندین قابلیت موجود Tanzu، به علاوه بازوی خدمات حرفه ای Tanzu Labs VMware برای مشتریانی است که در طول مسیر به کمک مشاوره نیاز دارند. این اجزای اصلی عبارتند از:

  • Application Accelerators برای VMware Tanzu الگوهای برنامه کاربردی و تأیید شده ای را ارائه می دهد تا به توسعه دهندگان کمک کند تا با کنترل های امنیتی و خط مشی داخلی به سرعت راه اندازی و اجرا شوند.
  • سرویس ساخت Tanzu ایجاد تصویر کانتینر را مستقیماً از کد منبع با استفاده از بسته‌های ساخت ابری خودکار می‌کند. .
  • Cloud Native Runtimes برای VMware Tanzu از پسوند knative بدون سرور و قابلیت‌های رویداد برای برنامه‌های رویداد محور استفاده می‌کند.
  • پورتال API برای VMware Tanzu به کشف، مدیریت و انتشار APIها از یک پورتال مرکزی کمک می‌کند.
  • Application Live View for VMware Tanzu یک سیستم عصبی مرکزی را برای مشاهده سلامت برنامه و خط لوله فراهم می کند.
افزونه Mastodon اکنون در Steampipe Hub در دسترس است

ریتا ماناچی، مدیر روابط تحلیلگران، نوشت: «داشتن این مجموعه از پیش‌فرض‌های قوی، بسیاری از تصمیم‌هایی را که تیم‌ها معمولاً باید هنگام تصمیم‌گیری درباره نحوه ساخت پلت فرم خود از هزاران ترکیب احتمالی فناوری موجود در اکوسیستم Kubernetes بگیرند، حذف می‌کند. در VMware Tanzu، در یک پست وبلاگ.

پلتفرم برنامه Tanzu اکنون برای کاربران بتا موجود است و در نهایت به عنوان استاندارد برای Tanzu ارائه خواهد شد. مشتریان نسخه پیشرفته، با نسخه‌ای مستقل که به TKG مرتبط نیست، در زمان انتشار قیمت‌ها نیز به تولید نزدیک‌تر می‌شوند.