۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا مرسدس بنز روی ۹۰۰ کلاستر Kubernetes کار می کند؟

این خودروساز آلمانی ناوگان عظیمی از خوشه های Kubernetes را برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از تیم های پروژه در سراسر جهان اداره می کند. "برای ما، مدیریت Kubernetes آنقدرها هم سخت نیست."

این خودروساز آلمانی ناوگان عظیمی از خوشه های Kubernetes را برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از تیم های پروژه در سراسر جهان اداره می کند. “برای ما، مدیریت Kubernetes آنقدرها هم سخت نیست.”

تیم فناوری پشت سر خودروساز آلمانی مرسدس بنز در هفت سال گذشته صرف ایجاد ناوگان بومی متشکل از ۹۰۰ خوشه Kubernetes برای پشتیبانی از صدها تیم توسعه‌دهنده مستقل کرده است و به این شرکت یک پلتفرم زیرساخت مدرن ارائه می‌دهد که به گفته آن مقیاس‌پذیر است و مدیریت آسان.

این خودروساز شروع به همکاری با Kubernetes برای استقرار برنامه در سال ۲۰۱۵ کرد، پس از آن که Google سیستم هماهنگ سازی کانتینر را در سال ۲۰۱۴ منبع باز کرد. از آن زمان، مرسدس بنز Tech Innovation – شرکت تابعه کاملاً مبتنی بر فناوری این خودروساز مشهور-تخصص داخلی را برای پشتیبانی از صدها تیم برنامه کاربردی همسو با واحدهای تجاری با نیازهای فناوری منحصر به فرد خود توسعه داده است.

ینس ایرات، مهندس توسعه دهنده در مرسدس بنز Tech Innovation گفت: «ما می دانستیم که یک خوشه مشترک [Kubernetes] با نیازهای ما مطابقت ندارد، هیچ توزیع فروشنده متناسب با نیازهای ما نیست، و ما مهندسان با تخصص داشتیم. KubeCon اروپا ماه گذشته. ما یک پلتفرم ۱۰۰% FOSS [نرم‌افزار منبع باز رایگان] ساختیم و توسط همان تیم devops توسعه داده شد، بدون مشکل مجوز یا درخواست پشتیبانی.»

امروز، مرسدس بنز بر روی ۹۰۰ خوشه Kubernetes در چهار مرکز داده جهانی با استفاده از OpenStack که در نسخه ۱.۲۳ از پایان سال ۲۰۲۱ اجرا می شود، کار می کند.

با توجه به نظرسنجی Cloud Native Computing Foundation در سال ۲۰۱۹. همچنین تقریباً پنج برابر بزرگ‌تر از محیط Kubernetes یکی از سخنرانان اصلی KubeCon اروپا CERN، را در زمان نوشتن اجرا می کند.

مرسدس بنز چقدر Kubernetes می تواند اجرا کند؟

پیتر مولر، کارشناس ارشد مرسدس بنز فناوری نوآوری، به InfoWorld گفت: «ما تلاش زیادی برای انجام کارها به گونه‌ای انجام دادیم که بتوانیم آن را مدیریت کنیم. “برای ما، اگر ما ۵۰۰ خوشه یا ۱۰۰۰ خوشه را مدیریت کنیم، سیستم های اطراف به خوبی کار می کنند، زیرا همه چیز خودکار است… اگر بخواهیم ۵۰۰ خوشه دیگر اضافه کنیم، باید فقط یک مهندس دیگر اضافه کنیم.”

قیمت گذاری جاوا برای هر کارمند اوراکل باعث نگرانی می شود

یک بخش کلیدی از این پازل مدیریتی Cluster API در OpenStack است، پروژه Kubernetes که امکان ایجاد، پیکربندی و مدیریت کلاستر را فراهم می کند، که این شرکت اخیراً به جای Terraform و برخی ابزارهای سفارشی انتخاب کرده است. با این حال، مانند هر چیزی در فناوری، این یک راه حل کامل نیست. «تعداد خوشه ها مشکلی نیست. مشکلی که ما داریم برخی از سیستم های اطراف و گاهی اوقات OpenStack است. “اما Kubernetes بسیار خوب اجرا می شود، مقیاس می شود.”

تغییر فرهنگ

هر یک از صدها تیم برنامه در سراسر مرسدس بنز اکنون این گزینه را دارند که از طریق یک فرآیند خودکار با استفاده از مجموعه‌ای از ابزارهای بومی که توسط تیم مولر در مرسدس بنز Tech Innovation ساخته و مدیریت می‌شود، خوشه Kubernetes خود را درخواست کنند. نتیجه معمولاً یک خوشه تولید از پیش تدارک دیده شده، و همچنین خوشه‌های مرحله‌بندی و توسعه‌دهنده کوچک‌تر در عرض چند ساعت یا حتی چند دقیقه پس از ارائه درخواست است.

“از دیدگاه سازمانی، پنج تا شش سال پیش، devops بچه جدید بلوک بود، همه در مورد “شما آن را می سازید، شما آن را اجرا می کنید.” به عنوان یک ارائه دهنده یک یورگ شولر، سرپرست تیم در مرسدس بنز Tech Innovation، به InfoWorld گفت: پلتفرم مشترک، این بدان معناست که هر تیم برنامه در مرسدس بنز خوشه Kubernetes خود را دارد.

او افزود: “هدف ما ارائه یک اکوسیستم و به دست آوردن تیم های کاربردی قدرتمند است.” “این اکوسیستم مبتنی بر اصول سلف سرویس و مبتنی بر API است.”

آن دارایی نه یک، بلکه پنج تیم پلتفرم جداگانه مدیریت می‌شود. دو تا از اینها یک تیم ترکیبی متشکل از ده ها مهندس را تشکیل می دهند که بر روی پلتفرم اصلی Kubernetes-as-a-service تمرکز می کنند. سپس تیم‌های پلت‌فرم مسئول پایگاه داده به‌عنوان سرویس، گزارش‌گیری و نظارت به‌عنوان سرویس، و امنیت کانتینر، از جمله زمان اجرا، رجیستری، و اسکن تصویر هستند.

Kubernetes یک مشکل بهینه سازی هزینه (نه) است

با این حال، افزودن به آن تیم‌ها همچنان برای کسب‌وکار دشوار است. شولر گفت: «به دنبال تخصص خوب Kubernetes سخت است. «ارائه آموزش، آموزش و سایر پیشنهادات در اطراف این پلتفرم واقعاً مفید است. برای کمک به تیم‌های توسعه‌دهنده در کمپ‌های راه‌اندازی، پورتال‌های آموزشی و محیط‌های sandbox به یک رویکرد اجتماعی نیاز دارید.”

مسیرهای طلایی به سمت ابر

با ایجاد تمام این عضله برای مدیریت Kubernetes در مقیاس، مرسدس بنز Tech Innovation در حال آماده شدن برای شروع به انتقال بارهای کاری بیشتر و بیشتر به ابر عمومی است، جایی که می تواند از خدمات مدیریت شده بیشتری مانند سرویس Azure Kubernetes مایکروسافت (AKS) استفاده کند. و سرویس Kubernetes Elastic Amazon (EKS)، برای کمک به کاهش بار شناختی در پلتفرم و توسعه تیم‌ها.

مولر گفت: «ما هنوز در مرحله ارزیابی هستیم که اگر به سراغ EKS برویم، اما در حال حاضر ترجیح می‌دهیم این کار را به تنهایی انجام دهیم، زیرا در این صورت ما همان معماری درون‌پرم و آف پرم را داریم. .

در حالی که آن نسخه‌های مدیریت‌شده Kubernetes ممکن است به کاهش بار تیم‌های پلت‌فرم نوآوری فناوری مرسدس بنز کمک کنند، تیم‌های برنامه همچنان برای انتقال به کانتینرها و Kubernetes به کمک نیاز دارند.

یک راه برای سرعت بخشیدن به پیشرفت در اینجا ایده مسیرهای طلایی است، که اساساً نمودارهای فرمان هستند که می توانند به عنوان الگوهایی برای عملکردهای خاصی مانند مدیریت هویت و دسترسی، صرفه جویی در کارهای مکرر استفاده شوند. در تیم های مختلف.

مولر گفت: «ما باید مسیرهای طلایی و برخی چیزها را به عنوان خدماتی ارائه کنیم تا بار شناختی را کاهش دهیم و به آنها اجازه دهیم بهترین کار را انجام دهند: ارزش تجاری.

البته، سطوح بلوغ در همه آن تیم‌های برنامه متفاوت است، بنابراین مولر نقش خود را فراهم کردن محیطی امن برای یادگیری به آن‌ها می‌داند. او گفت، هنگامی که به اندازه کافی بالغ شدند، می توانند به ابر حرکت کنند.

Wasmer WebAssembly، Posix را با مشخصات WASIX ترکیب می کند

با استفاده از برخی تکنیک‌های منبع درونی، نوآوری فناوری مرسدس بنز برخی از این مسیرهای طلایی را مدیریت می‌کند، در حالی که برخی دیگر در آن چیزی هستند که مولر آن را “دولت اجتماعی” می‌نامد، جایی که ممکن است برای مالکیت کامل در نظر گرفته شوند. و مدیریت اگر پاسخ خوبی دریافت کنند.

در حالت ایده‌آل، این مسیرهای طلایی در نهایت در یک کاتالوگ به سبک «Spotify Backstage کدگذاری خواهند شد.” مولر می گوید که آنها در حال حاضر روی “اثبات مفاهیم برای یک پورتال توسعه دهنده مرکزی برای ادغام همه سرویس ها کار می کنند، اما ما هنوز آنجا نیستیم.”

“برای ما، مدیریت Kubernetes سخت نیست”

سابین وولز، مالک محصول در شرکت مرسدس بنز Tech Innovation، روی صحنه در طول KubeCon اروپا گفت: “Kubernetes سخت است، توسعه دهندگان و تیم های توسعه دهنده را به حال خود رها نکنید.”

با این حال، مولر قویاً معتقد است که منحنی یادگیری اکنون در انتظار تیم های برنامه است و نه تیم های پلت فرم.

«مدیریت Kubernetes سخت است اگر عمیقاً در آن نباشید. اما به نظر ما، اگر ما آن را مدیریت می کنیم، می خواهیم عمیقاً در آن باشیم، بنابراین برای ما، مدیریت Kubernetes سخت نیست. Kubernetes برای پروژه های کاربردی هنوز سخت است. مصرف Kubernetes به عنوان یک تیم توسعه دهنده گاهی اوقات سخت است.”

کمک به تیم‌های برنامه در درک زیرساخت‌های اساسی بدون ایجاد تخصص عمیق، جایی است که مولر امیدوار است تیم پلتفرم او بتواند بدرخشد. “برخی از تیم‌ها هنوز در ماشین‌های مجازی هستند و به سمت یک خوشه Kubernetes حرکت می‌کنند، و باید یکپارچه خود را تقسیم کنند، درک کنند که چگونه تراکنش‌ها انجام می‌شود، در مورد ارتباطات ناهمزمان فکر کنند، و درک کنند که Kubernetes چگونه کار می‌کند.” گفت. “این سخت است، پس آنها را تنها نگذارید، به آنها کمک کنید.”