۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه می توان کمبود مهارت های Kubernetes را شکست داد

در حالی که مدیریت کانتینر Kubernetes کلید تحول دیجیتال است، استعداد Kubernetes کمبود دارد. این 4 استراتژی شرکت های موفق را برای پر کردن شکاف دنبال کنید.

در حالی که مدیریت کانتینر Kubernetes کلید تحول دیجیتال است، استعداد Kubernetes کمبود دارد. این ۴ استراتژی شرکت های موفق را برای پر کردن شکاف دنبال کنید.

میکروسرویس‌ها و کانتینرها فناوری‌های اساسی برای تلاش‌های تحول دیجیتال هستند و بسیاری از شرکت‌ها برای پشتیبانی از Kubernetes و مدیریت کانتینر عجله کرده‌اند. اما Kubernetes بسیار پیچیده است و استعدادهای Kubernetes کمیاب است. این موقعیتی است که نیاز به تفکر خلاق دارد.

یک نظرسنجی در سپتامبر ۲۰۲۲ گروه ارزیاب درباره پذیرش Kubernetes نشان داد که کمبود Kubernetes و مهارت‌های مدیریت کانتینر یک چالش بزرگ برای شرکت‌هایی است که به دنبال مدرن‌سازی زیرساخت‌های کاربردی و عملیاتی خود هستند. بیش از نیمی از شرکت‌های مورد بررسی برای حفظ تخصص برای پذیرش فناوری جدید با کارکنان فعلی تلاش می‌کردند و ۳۵ درصد در کسب استعداد از خارج با مشکل مواجه بودند.

با این حال، بیش از ۶۱٪ از این شرکت‌ها با Kubernetes در تولید موفق بودند و محیط‌های کانتینری چند خوشه‌ای را با بیش از شش بار کاری یا برنامه اجرا می‌کردند.

این شرکت‌ها برای پر کردن شکاف استعدادهای Kubernetes و موفقیت در عرضه Kubernetes خود چه می‌کنند؟ در مصاحبه های بعدی، از پذیرندگان موفق خواستیم اسرار خود را برای کسب و ساختن تخصص به اشتراک بگذارند. چهار استراتژی برنده ظاهر شد.

استراتژی ۱: استفاده از یک متخصص برون سپاری برای ایجاد تخصص داخلی

بسیاری از شرکت های بزرگ تولید Kubernetes خود را با کمک سیستم های یکپارچه کننده جهانی (GSI) شروع می کنند. اما به جای برون سپاری کل پروژه، افراد موفق قراردادی را برای داشتن یک متخصص GSI به عنوان مدیر برنامه یا زیرساخت پروژه، اما با ترکیبی از کارکنان GSI و مشتری منعقد کردند.

این کارگردان-کارشناس “با نشان دوگانه” موظف به ارائه موفقیت پروژه و انتقال دانش شدند. کارشناسان متعددی که با آنها مصاحبه کردیم گفتند که این عمل در حال رایج شدن است. علاوه بر آوردن مهارت‌های فنی به هر پروژه، آنها همچنین آموخته‌های حین کار خود را از بهترین (و بدترین) شیوه‌ها از دیگر مشتریان بزرگ به ارمغان آوردند.

پایین بودن کد پایین و بدون کد در ابر

استراتژی ۲: استفاده از فرهنگ “متن باز” برای تقویت رشد مهارت در میان کارکنان داخلی

یکی از مدیران یکی از شرکت‌های مدیریت انرژی Global 500 رویکردی نوآورانه را توسعه داده است: استفاده از فرهنگ منبع باز برای جمع‌سپاری داخلی هم محصولات قابل تحویل و هم خط لوله استعداد. این مجری معماری راه‌حل، کارکنان موجود (منصوب به معماری‌های قدیمی) را تشویق کرد تا به جلسات بررسی پروژه‌های مهندسی پلتفرم و devops او بپیوندند، ابتدا گوش کنند و یاد بگیرند و سپس پروژه‌های کوچک‌تری را برای انجام در اوقات فراغت خود انجام دهند. این افراد کار خود را برای بررسی، ویرایش و پذیرش به تیم پروژه ارسال می‌کنند و افرادی که استعداد نشان می‌دهند برای انتساب دائمی در پروژه‌های آینده در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین مدیر در حال ایجاد خط لوله استعدادها است و کارمندان در مسیر شغلی جدید خود سرمایه گذاری می کنند.

برای کارمندانی که احساس می‌کنند برای شروع به معرفی رسمی‌تری نیاز دارند، خبر خوب این است که تعدادی از فروشندگان عمده بازار (آکادمی VMware، شبکه مهارت آی‌بی‌ام و غیره) آموزش رایگان ارائه می‌دهند – نه فقط به تنهایی محصولات، اما در مفاهیم کلی. Cloud Native Computing Foundation (CNCF) یک برنامه صدور گواهینامه برای توسعه دهندگان و کارکنان عملیاتی علاقه مندی که می خواهند استعداد جدید خود را به عنوان توسعه دهندگان یا سرپرستان برنامه Kubernetes معتبر نشان دهند، ارائه می دهد.

استراتژی ۳: تقویت استعدادهای انسانی با اتوماسیون

یک مشاور Kubernetes که در یک بانک بزرگ جهانی کار می کند، گفت خدماتی مانند Terraform و Ansible و الگوهای مدیریت کانتینر از پیش بسته بندی شده از شرکت هایی مانند SUSE و D2IQ می توانند ابزارهای ارزشمندی برای کاهش کمبود استعداد باشند. خودکارسازی وظایف تکراری، نیاز به استخدام (به همان تعداد) منابع ماهر را از بین می‌برد و راه را برای انتقال آسان‌تر زمانی که جابجایی کارکنان اجتناب‌ناپذیر اتفاق می‌افتد، هموار می‌کند. مشاور تصدیق کرد که اتوماسیون به آموزش و سرمایه گذاری مالی خاص خود نیاز دارد، اما استدلال کرد که تمرکز این سرمایه گذاری در مکان های مناسب می تواند دستاوردهای بهره وری قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

GitHub عرضه 2FA را آغاز می کند

استراتژی ۴: استفاده از سرویس کانتینر مدیریت شده Kubernetes

راه حل نهایی برای کمبود استعداد: اجازه دهید شخص دیگری آن را مدیریت کند. بیش از نیمی از مشتریانی که توسط Evaluator Group مصاحبه شده‌اند، از حداقل یک سرویس مدیریت کانتینر استفاده می‌کنند که اغلب از AWS، Microsoft Azure یا Google Cloud است. روی آوردن به یک سرویس ابری مدیریت شده نیاز به ایجاد تخصص درون سازمانی، به ویژه در عملیات را کاهش می دهد و می تواند اتوماسیون و حاکمیت تعبیه شده را برای کمک به توسعه دهندگان برنامه های کاربردی جدیدتر در بهره وری سریعتر ارائه دهد.

فقط آگاه باشید که آنچه امروز آسان است ممکن است مشکل بزرگتری برای فردا ایجاد کند. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ رسانه و ارتباطات به اشتراک گذاشت که اگرچه برنامه‌های اولیه آنها به خوبی در AWS قرار می‌گیرند، زمانی که متعاقباً نیاز به استقرار Kubernetes برای یک مورد استفاده مکرر از لبه (با منابع داده بزرگ) داشتند، نیاز به استقرار یک معماری کاملاً جدید داشتند. . این باعث شد در تمرین دوباره انجام شود.

با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های مورد بررسی نشان دادند که به سرعت به سمت معماری ترکیبی و چند خوشه‌ای حرکت خواهند کرد، بررسی مهارت‌های مورد نیاز شما برای امروز و برای آینده ضروری است. یکی از رهبران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها خاطرنشان کرد که – با تولید Kubernetes در سطح جهانی هم در محل و هم در شش سرویس ابری مختلف – مدیران او تصمیم گرفتند از تیم خود در Red Hat OpenShift استفاده کنند (و آموزش دهند) زیرا “در همه جا اجرا می‌شود.”

5 روش برای استفاده از وعده های جاوا اسکریپت

فراموش نکنید که روی آینده تمرکز کنید

یکی از مسائل کلیدی برای مدیریت استعداد، همزیستی گسترده ماشین‌های مجازی و کانتینرها است. ایجاد تعادل بین سرمایه گذاری استعدادها در بین دو معماری متفاوت فقط یک مشکل کوتاه مدت نخواهد بود. در حالی که پذیرش Kubernetes و کانتینرها در حال افزایش است، مشتریان ما می گویند که انتظار دارند ماشین های مجازی برای سال ها بخش عمده ای از زیرساخت های آنها باقی بماند.

خبر خوب این است که خدمات مدیریت شده برای زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی در محل به طور گسترده در دسترس هستند، هم از ارائه‌دهندگان خدمات محلی و هم از فروشندگان عمده مانند HPE و Dell. مشتریان می توانند گذشته را برون سپاری کنند و استعدادهای داخلی را بر روی آینده متمرکز کنند – به عنوان مثال، میکروسرویس ها و کانتینرهایی که از تحول دیجیتال پشتیبانی می کنند.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.