۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استفاده از خدمات ارتباطی Azure برای ایمیل

API های ارتباطی چند کاناله Azure مایکروسافت از ایمیل پشتیبانی می کنند.

API های ارتباطی چند کاناله Azure مایکروسافت از ایمیل پشتیبانی می کنند.

در Ignite در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، خدمات ارتباطی Azure (ACS) بر روی ویژگی های چت و تلفن Teams ساخته شده است. این مجموعه ای از APIهای ارتباطی مدیریت شده را بسیار شبیه به آنچه توسط Twilio ارائه می شود ارائه می دهد و راهی سریع برای استفاده از تماس های آشنای REST برای گسترش کد شما به کانال های جدید است. مجموعه اولیه ویژگی‌ها شامل چت صوتی و تصویری و همچنین پیامک و سرویس چت متنی بود.

اگرچه هدف عمده این ابزار به وضوح خدمات مشتری، چه درون برنامه ای و چه در وب است، افزودن ارتباطات یک به یک و یک به چند به برنامه ها می تواند به وارد کردن یک متخصص به حلقه خدمات میدانی کمک کند. ابزارها، یا هدایت کاربران به چت ربات های مبتنی بر یادگیری ماشین با استفاده از خدمات پردازش زبان طبیعی Azure. با وجود زیرساخت‌های آزمایش‌شده در همه‌گیری Teams در پشت API‌های آن، حتی اگر این سرویس جدید است و همچنان ویژگی‌هایی را اضافه می‌کند، ثابت شده است که مقیاس‌پذیر است و می‌تواند از برنامه‌های کاربردی بزرگ مصرف‌کننده و همچنین ارتباطات داخلی پشتیبانی کند.

افزودن ایمیل به خدمات ارتباطی Azure

Build 2022 مایکروسافت مجموعه جدیدی از ویژگی‌ها را به پلتفرم، ارائه کانال‌های جدید و مؤلفه‌های رابط کاربری جدید برای ساده‌سازی ساخت آن در کد شما در پلتفرم‌های غیر مایکروسافت. گسترش سرویس خارج از ارتباطات بلادرنگ حرکت جالبی است زیرا نحوه تعامل کاربران با پلتفرم را تغییر می‌دهد و از ایمیل به عنوان یک کانال ارتباطی ناهمزمان استفاده می‌کند که می‌تواند حاوی جزئیات بیشتری نسبت به یک چت ساده باشد.

مایکروسافت بر روی Teams و Microsoft 365 ساخته شده است تا محصولات و خدمات جدیدی را ارائه دهد که عملکردهای مجزا را در برنامه های جدید با هم ترکیب می کند. برنامه هایی مانند To Do و Lists همان چیزی هستند که بخشی از شیرپوینت بودند. Bookings بر روی Teams and Exchange ایجاد می‌شود تا بستری برای برنامه‌ریزی سریع جلسات و قرارها فراهم کند. این ابزارها در بسیاری از موارد به خوبی کار می‌کنند، اما کسب‌وکارها می‌خواهند آن عملکردهای اصلی را بر عهده بگیرند و آنها را سفارشی کنند و ویژگی‌های خود را به خدمات مایکروسافت اضافه کنند.

شاید بهترین راه برای فکر کردن به خدمات ارتباطی Azure، گسترش ابزارهای Microsoft 365 باشد. ممکن است از Bookings برای اجرای قرارهای ملاقات برای یک سرویس مشاوره آنلاین جدید استفاده کنید، جلسات خارج از Teams را با استفاده از ACS برای ارائه یک کانال امن یک به یک برای ویدیو و صدا، با یک کلاینت اختصاصی موبایل iOS یا Android که با استفاده از برنامه جدید ساخته شده است، اجرا کنید. کتابخانه‌های ACS UX، در حالی که ابزارهای ایمیل جدید آن یادآورها و پیوندهای جلسه خصوصی را برای بیماران ارسال می‌کنند.

7 مرحله برای بهبود تجزیه و تحلیل برای سازمان های داده محور

سرویس ایمیل در ACS برای ارتباطات برنامه به فرد، ارسال ایمیل های انبوه یا تراکنشی. گزینه ارتباط انبوه برای ارسال پیام های بازاریابی انبوه و اجرای لیست های پستی برنامه ریزی شده در حالی که پشتیبانی خودکار برای انصراف را انجام می دهد، مناسب است. می‌توانید از Exchange Online برای مدیریت یک لیست پستی استفاده کنید، اما برای عملیات‌های کم حجم در نظر گرفته شده است و محدودیت‌های نرخ از ارسال تعداد زیادی پیام جلوگیری می‌کند. پیام‌های تراکنش را می‌توان به صورت پویا به عنوان بخشی از گردش کار برنامه ایجاد کرد، تأییدیه‌ها را به صندوق‌های پستی کاربر تحویل داد یا رسیدها را هنگام خرید ارسال کرد.

یک ویژگی کلیدی در ایمیل ACS پشتیبانی از ارسال با حجم بالا است. هزینه نامه به ازای هر پیام و مقدار داده های منتقل شده محاسبه می شود، بنابراین باید آنچه را که ارسال می کنید پیگیری کنید. هزینه‌های ۰.۰۰۰۲۵ دلار برای هر پیام و ۰.۰۰۰۱۲ دلار برای هر مگابایت ممکن است کوچک به نظر برسد، اما هزاران پیام می‌توانند به سرعت به صدها یا حتی هزاران دلار اضافه کنند. برای موارد استفاده معمول‌تر، مانند مثال یادآوری قرار ملاقات ما، حداکثر چند دلار در ماه هزینه استفاده و داده‌ها را مد نظر دارید.

استفاده از ACS برای ارسال ایمیل

اگرچه سرویس ایمیل ACS از یک دامنه Azure استفاده می کند، اما در عمل، اکثر کاربران می خواهند برای استفاده از دامنه ها و آدرس های خود برای شخصی سازی پیام ها. این کار به مقداری کار نیاز دارد: دامنه باید دارای سوابق DNS مناسب برای مدیریت چارچوب خط‌مشی فرستنده (SPF)، نامه‌های شناسایی شده با کلیدهای دامنه (DKIM)، احراز هویت پیام مبتنی بر دامنه، گزارش‌دهی و انطباق (DMARC) و سایر تأییدیه‌های ضد هرزنامه پروتکل ها به خاطر داشته باشید که مطمئن شوید که برای دریافت پیام در هر دو آدرس پستی P1 و P2 که توسط سرویس استفاده می شود تنظیم شده اید. P1 برای تنظیم بخش “mail from” در پاکت SMTP استفاده می شود. P2 به عنوان محتوای بخش‌های «از»، «پاسخ به» و «فرستنده» استفاده می‌شود. ACS از اینها به عنوان بخشی از هرگونه تعامل SMTP با گیرندگان خارجی و رله‌های ایمیل و دروازه‌ها استفاده می‌کند.

نحوه استفاده از مدل میزبانی حداقل در ASP.NET Core 6

پس از پیکربندی، یک سرپرست Azure می‌تواند دامنه ایمیل را به عنوان یک منبع ارتباطی Azure، آماده برای استفاده توسط توسعه دهندگان. یا اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید از دامنه مدیریت‌شده Azure برای خودکارسازی بیشتر تنظیمات مورد نیاز استفاده کنید.

هنگامی که یک منبع ارتباطی Azure در گروه منابع خود دارید، می توانید آن را به هر یک از کانال های موجود متصل کنید. در پورتال Azure از «متصل دامنه های ایمیل خود» برای تنظیم پیوند استفاده کنید، اتصال دامنه تایید شده به سرویس. مزیت این روش این است که توسعه دهندگان نیازی به دانستن نحوه تنظیم و اتصال یک آدرس ایمیل به سرویس ندارند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند نوشتن کد برای استفاده از آن است. هر گونه پیکربندی شبکه و Azure لازم به عهده متخصصان آن حوزه است.

اکنون می توانید با استفاده از سرویس ایمیل ACS کد بنویسید. مایکروسافت در حال حاضر یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ساده‌سازی این فرآیند ارائه می‌کند و نسخه دات‌نت نیز در دسترس است تا بتوانید برنامه‌های ایمیلی را که در Azure App Service اجرا می‌شوند بسازید و اجرا کنید. می توانید کد جاوا اسکریپت را به صورت محلی با استفاده از Node.js بسازید و آزمایش کنید و کتابخانه را از npm نصب کنید. کد شما از رشته اتصال حساب ACS شما استفاده می کند که می تواند در محیط Azure شما پیدا شود. این کتابخانه کلاس‌ها و رابط‌هایی را برای مدیریت جنبه‌های کلیدی ایجاد و ارسال یک پیام ایمیل، از مدیریت فهرست‌های گیرندگان تا افزودن پیوست‌ها به پیام، ارائه می‌کند.

در حال حاضر، هر دو جاوا اسکریپت و .NET دارای کتابخانه های پشتیبانی شده. زبان های دیگر برای کار با این سرویس باید از تماس های REST استفاده کنند. این بدان معنی است که آنها ممکن است به تمام ویژگی های Sendmail استفاده شده توسط ACS دسترسی نداشته باشند یا پاسخ وضعیت پیام را دریافت نکنند.

برای ارسال پیام، از شیء EmailClient استفاده کنید و از آن برای نگه داشتن رشته اتصال استفاده کنید. سپس یک پیام ایمیل به عنوان JSON ایجاد می‌کنید و اطلاعات فرستنده، محتوا و فهرستی از گیرندگان را اضافه می‌کنید. سپس می توانید برای ارسال پیام با روش ارسال کتابخانه تماس بگیرید. شما باید این را به عنوان یک تماس ناهمزمان در نظر بگیرید زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا یک پیام به بسیاری از گیرندگان ارسال شود. پس از ارسال پیام، شناسه پیام را از شی پاسخ دریافت کنید تا ردیابی اولیه پیام را دریافت کنید، به عنوان مثال، وضعیت تحویل را بررسی کنید. این می تواند به شناسایی پیام هایی که نیاز به ارسال مجدد دارند یا آدرس ایمیل نادرست دارند کمک کند.

سبک های یادگیری ماشین: مقدمه ای بر شبکه های عصبی

چگونه در مورد ACS و ایمیل فکر کنیم

اگرچه این سرویس برای ترافیک ایمیل با حجم بالا طراحی شده است، مایکروسافت برای جلوگیری از استفاده از آن برای ارسال هرزنامه، محدودیت هایی در نرخ اعمال کرده است. در ابتدا، این سرویس به عنوان یک سندباکس توسعه دهنده با محدودیت ۱۰ پیام در دقیقه، ۲۵ در ساعت و ۱۰۰ پیام در روز عمل می کند. با حرکت به سمت تولید، باید با پشتیبانی Azure کار کنید تا محدودیت ها را افزایش دهید.

برنامه‌های پیچیده‌تر می‌توانند از این سرویس برای ساختن و ارسال پیام‌های درخواستی استفاده کنند. برای دریافت و پردازش پیام‌ها، از APIهای Microsoft Graph برای نظارت بر صندوق پستی Exchange Online که به عنوان آدرس «پاسخ به» در پیام‌هایتان تنظیم شده است، استفاده کنید. این به شما امکان می دهد از ابزارهایی مانند خدمات شناختی برای ایجاد پاسخ های پویا به پیام ها و نظارت بر پیام های برگشتی یا لغو اشتراک استفاده کنید. می‌توانید فهرست‌های پستی را به‌صورت برنامه‌نویسی مدیریت کنید و مالکان فهرست را از مشکلات مربوط به داده‌هایشان مطلع کنید تا مطمئن شوید که با مقررات مربوطه مطابقت دارید.

خدمات ارتباطی Azure بخش مهمی از ایجاد تجارب سفارشی و انتها به مشتری در مقیاس است. ترکیب کانال‌های ارتباطی مختلف در یک پلتفرم منطقی است و به برنامه‌های ما اجازه می‌دهد از مناسب‌ترین کانال در زمان مناسب استفاده کنند. ما دیده‌ایم که چگونه سرویس‌هایی مانند Twilio یک رویکرد چند کاناله را به عنوان مبنای استراتژی CRM و مرکز تماس اتخاذ کرده‌اند، و واضح است که مایکروسافت در این مسیر دنبال می‌کند.

در حال حاضر، استراتژی مایکروسافت به وضوح حول ویژگی‌های خود ساخته شده است: Teams و Microsoft Graph. در بیشتر موارد، این کافی است، به خصوص اگر از ACS برای گسترش خدماتی مانند رزروهای Microsoft 365 یا هر یک از ابزارهای کارگر خط مقدم آن استفاده می کنید. با این حال، خوب است ببینیم که مایکروسافت از APIها و شراکت با کانال‌های ارتباطی اضافی بهره می‌برد و به کد شما این امکان را می‌دهد که مشتریان شما را در هر کجا که هستند به دست آورد.