۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

برنامه های بازنشستگی گزارش شده Azure IoT Central همچنان مرموز است

Azure IoT Central یک چرخ دنده بزرگ در دستگاه اینترنت اشیا است، اما آیا به همین شکل باقی خواهد ماند؟ مایکروسافت گفت که هشدار سیستم در مورد از بین رفتن پلتفرم «به اشتباه ارائه شده است».

Azure IoT Central یک چرخ دنده بزرگ در دستگاه اینترنت اشیا است، اما آیا به همین شکل باقی خواهد ماند؟ مایکروسافت گفت که هشدار سیستم در مورد از بین رفتن پلتفرم «به اشتباه ارائه شده است».

اخباری مبنی بر اینکه مایکروسافت قصد دارد پلتفرم Azure IoT Central خود را که توسط بسیاری از توسعه دهندگان برای ایجاد IoT (اینترنت اشیا) برای استقرار در مقیاس بزرگ، تا حدی توسط غول فناوری عقب نشینی شده است و باعث سردرگمی کارشناسان اینترنت اشیا شده است.

بر اساس گزارش The Register، یک پیام سیستمی صادر شده در اوایل این ماه بیان می‌کرد که این سرویس از مارس ۲۰۲۷ بازنشسته می‌شود و از اول آوریل ۲۰۲۴ نمی‌توان برنامه‌های جدیدی ایجاد کرد. مایکروسافت متعاقباً این کار را انجام داد، در یک پست وبلاگی که توسط Kam VedBrat، مدیر کل و رئیس محصول Azure IoT نوشته شده است. VedBrat نوشت که پیام «دقیق نبود و به اشتباه ارائه شد»، اما The Register اشاره کرد که آینده پلتفرم Azure IoT Central را روشن نکرده است.

Visual Studio Code 1.76 در قابلیت استفاده، pytest می درخشد

این اعلامیه و پس‌گیری بعدی آن با مقداری گیج از سوی کارشناسان آشنا با Azure IoT مواجه شد که گفتند این چارچوب بخش برجسته‌ای از دنیای اینترنت اشیاء سازمانی است و توسط بسیاری از مشاغل بزرگ با نیازهای پیچیده اینترنت اشیا استفاده می‌شود.

پاتریک فیلیکینز، مدیر تحقیقات IDC، گفت: «وقتی برای اولین بار این اعلامیه را دیدم، کمی شگفت زده شدم. در IDC، ما ارائه‌دهندگان پلتفرم اینترنت اشیا را محک می‌زنیم و اگر بخواهید، مایکروسافت را همیشه در رده رهبران خود رتبه‌بندی می‌کنیم، بنابراین دیدن غروب آن‌ها یا به دنبال تخلیه بخشی از IoT Central… تعجب من واکنش من بود. p>

فیلیکینز خاطرنشان کرد:

Project Loom: مدل جدید همزمانی جاوا را درک کنید

Azure IoT Central، به ویژه برای استقرار اینترنت اشیاء در مقیاس بزرگ بسیار مهم است و به کاربران امکان می دهد طیف گسترده ای از انواع مختلف دستگاه را مدیریت کنند، از سنسورهای LPWAN (شبکه وسیع کم مصرف) که ممکن است فقط نیاز به ارسال یک هفته‌ای یک‌بار به ماشین‌آلات پیچیده، سخت‌گیر و با مدیریت از راه دور سیگنال دهید. این نشان می دهد که این پلتفرم ارزش زیادی برای مایکروسافت دارد.

فیلکینز گفت: «ارزش اینترنت اشیا، وقتی می‌خواهید از آن درآمد کسب کنید، مقیاس است». “پس مطمئناً فرصت های بزرگ را هدف قرار خواهید داد.”

اگر این شرکت به دنبال تمرکز بیشتر آنها در کنار سایر پیشنهادات مانند دستیاران هوش مصنوعی Copilot و پلتفرم مدیریت Azure Arc باشد، یک تغییر احتمالی از Azure IoT Central می‌تواند نشان دهنده تغییر ساختار در نحوه ارائه خدمات اینترنت اشیا باشد. .

موتورهای داده نسل بعدی عملکرد ابرداده را تغییر می دهند

به گفته اسکات کیم، تحلیلگر مدیر ارشد گارتنر، چنین حرکتی – برای عدم تاکید IoT Central به عنوان یک محصول مستقل – برای بازار اینترنت اشیاء به سرعت در حال تغییر نیست.

او گفت: «زمانی که IoT Central برای اولین بار [در سال ۲۰۱۸] راه اندازی شد، اینترنت اشیا مانند غرب وحشی یک بازار باز بود. “اکنون در سال ۲۰۲۴ هستیم و شرکت ها در حال یادگیری هستند که چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.”

به گفته کیم، گوگل پلت فرم IoT Core خود را به نفع شراکت با یک ارائه دهنده پلتفرم تخصصی متوقف کرد و IBM نیز Watson IoT را فروخت. این ممکن است نشانه ای از ادغام در بازار باشد.

مایکروسافت، تا زمان نگارش این مقاله، به درخواست‌ها برای اظهار نظر و شفاف‌سازی درباره برنامه‌هایش پاسخی نداده است.