۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آنچه در MySQL 9.0 جدید است

به برنامه های ذخیره شده جاوا اسکریپت در MySQL Enterprise Edition سلام کنید، با SHA-1 خداحافظی کنید.

به برنامه های ذخیره شده جاوا اسکریپت در MySQL Enterprise Edition سلام کنید، با SHA-1 خداحافظی کنید.

Oracle آغاز ماه جولای را با در دسترس بودن عمومی سه نسخه از پایگاه داده منبع باز خود جشن گرفت، MySQL: MySQL 8.0.38، اولین به روز رسانی نسخه پشتیبانی طولانی مدت خود (LTS)، MySQL 8.4، و اولین نسخه اصلی. نسخه نسخه نوآوری ۹.x آن، MySQL 9.0.

در حالی که نسخه‌های نسخه ۸ فقط رفع اشکال و نسخه‌های امنیتی هستند، MySQL 9.0 Innovation یک نسخه جدید براق با ویژگی های اضافی و همچنین برخی تغییرات است که ممکن است در هنگام ارتقاء از نسخه قبلی به توجه نیاز داشته باشد.

نسخه‌های ۹.۰ جدید MySQL Clients، Tools و Connectors نیز فعال هستند، و Oracle توصیه می‌کند که از آنها با MySQL Server 8.0 و ۸.۴ LTS و همچنین با ۹.۰ Innovation استفاده شود.

OLTP چیست؟ ستون فقرات تجارت الکترونیک

ویژگی های جدید در MySQL 9.0.0

اوراکل می‌گوید این نسخه اولیه نوآوری ۹.x آماده‌سازی برای ویژگی‌های جدید در نسخه‌های آینده است. اما همچنان حاوی موارد مفیدی است و می توان آن را به MySQL 8.4 LTS ارتقا داد. MySQL Configurator به طور خودکار بدون دخالت کاربر در طول نصب MSI در ویندوز، ارتقا را انجام می دهد.

تغییرات عمده عبارتند از:

  • یک نوع داده جدید Vector در CREATE و ALTER پشتیبانی می‌شود اظهارات.
  • برنامه‌های ذخیره شده جاوا اسکریپت که پشتیبانی می‌کنند برنامه ها و توابع ذخیره شده مبتنی بر جاوا اسکریپت به نسخه Enterprise MySQL آمده است. برنامه های ذخیره شده جاوا اسکریپت می توانند SQL را فراخوانی کنند و SQL می تواند آنها را فراخوانی کند.
  • MySQL 9.0 Innovation به نسخه های جدیدتر کتابخانه ها و کامپایلرها منتقل شده است: Linux 8 و ۹ در GCC13 و Boost 1.85.
  • در زمان‌بندی رویداد، کاربران اکنون می‌توانند دستورات SQL را آماده کنند CREATE EVENT، ALTER EVENT و DROP EVENT.

آنچه در MySQL 9.0 از بین می رود

SHA-1 ناامن و مسن، پس از منسوخ شدن در MySQL 8، از بین رفته است، و سرور اکنون درخواست های احراز هویت mysql_native را از برنامه های سرویس گیرنده قدیمی که CLIENT_PLUGIN_AUTH قابلیت اوراکل می گوید قبل از ارتقا به ۹.۰، حساب های کاربری در ۸.۰ و ۸.۴ باید از mysql_native_password به caching_sha2_password

تغییر داده شوند.

در بهینه ساز، ER_SUBQUERY_NO_1_ROW از لیست خطاهایی که با عباراتی که شامل کلمه کلیدی IGNORE نادیده گرفته می شوند، حذف شده است. این تغییر می‌تواند یک عبارت UPDATE، DELETE، یا INSERT ایجاد کند که شامل خطاهای افزایش کلمه کلیدی IGNORE در صورت وجود آن است. یک عبارت SELECT با یک زیرپرس و جوی اسکالر که بیش از یک ردیف تولید می کند.  

بعد از MySQL 9.0 چه خواهد شد

MySQL اکنون در سرعت انتشار سه ماهه است و LTS اصلی هر دو سال یکبار منتشر می شود. در ماه اکتبر، Oracle می‌گوید که می‌توانیم منتظر انتشار باگ و امنیتی MySQL 8.4.2 LTS و MySQL 8.0.39، و انتشار MySQL 9.1 Innovation، با ویژگی‌های جدید و همچنین رفع اشکالات و امنیتی باشیم.