۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا پایگاه داده بدون سرور برای حجم کاری شما مناسب است؟

مدل پایگاه داده بدون سرور می تواند یک راه حل عالی برای بارهای کاری غیرقابل پیش بینی و تعدادی از سناریوهای دیگر باشد. فقط به آن به عنوان پایان نگاه نکنید.

مدل پایگاه داده بدون سرور می تواند یک راه حل عالی برای بارهای کاری غیرقابل پیش بینی و تعدادی از سناریوهای دیگر باشد. فقط به آن به عنوان پایان نگاه نکنید.

پایگاه داده بدون سرور همچنان در سراسر صنعت مورد توجه قرار می‌گیرد و در طول مسیر تبلیغات زیادی ایجاد می‌کند. و چرا که نه؟

این ایده که یک توسعه‌دهنده برنامه‌ای که پروژه جدیدی را شروع می‌کند، می‌تواند یک پایگاه داده تهیه کند، نگران اندازه محاسبات و ذخیره‌سازی، یا تنظیم دقیق پیکربندی‌های پایگاه‌داده نباشد، و واقعاً فقط به یک حس کلی از الگوی حجم کار و حجم تراکنش نیاز دارد تا هزینه تقریبی را برآورد کند. یک پیشنهاد بسیار فریبنده است به علاوه، برخی حتی ممکن است پتانسیل بسیار قوی برای کاهش TCO سیستم پایگاه داده را ببینند.

از آنجایی که موضوع مدیریت هزینه‌های ابری همچنان پراکنده می‌شود، مدل پرداخت الاستیک بدون سرور حتی اگر برنامه و مشتریان رفتار کنند، جذاب‌تر می‌شود.

یک مدل تک سایز

مدل پایگاه داده بدون سرور می تواند راه حلی عالی برای بارهای کاری غیرقابل پیش بینی و غیرقابل پیش بینی باشد. حتی می تواند برای بارهای کاری قابل پیش بینی، اما نه ثابت، به عنوان مثال، تجارت الکترونیک در تعطیلات آخر هفته مناسب باشد. این برای تیم توسعه برنامه ای ایده آل است که ممکن است تخصص دقیق تنظیم پایگاه داده نداشته باشند یا هنوز الگوهای استفاده از برنامه خود را کاملاً درک نکرده باشند. یا برای تیم هایی که ممکن است دسترسی و عملکرد را در اولویت قرار دهند و کمتر به کنترل سیستم پایگاه داده خود و بهینه سازی حاشیه تهاجمی اهمیت دهند.

شروع کار با Azure Automation

من نمی‌خواهم بگویم که Serveless دستگاهی است که بودجه‌سوز می‌کند. پرداخت دقیق برای چیزی که مصرف می‌کنید پتانسیل بسیار زیادی برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از هدر رفتن دارد، اما همچنین به شما نیاز دارد که بدانید برنامه شما چگونه رفتار می‌کند و کاربران چگونه با آن تعامل دارند. افزایش شدید حجم کار، به ویژه مواردی که برنامه باید با آنها کارآمدتر باشد، می تواند بسیار پرهزینه باشد. شما برای چیزی که استفاده می کنید پول می پردازید، اما ممکن است همیشه از آنچه انتظار داشتید استفاده نکنید.

ملاحظات و محدودیت های قانونی

همانطور که گزینه پایگاه داده بدون سرور را در نظر می گیرید، همچنین باید در نظر بگیرید که سازمان یا خط مشی شرکت شما در مدل مسئولیت مشترک کجا قرار دارد. به عنوان مثال، بدون سرور برای بارهای کاری بسیار تنظیم شده با سیاست های حاکمیتی قوی بر روی تغییرات پیکربندی پایگاه داده کاملاً مناسب نخواهد بود.

بهره‌مندی واقعی از مزایای پایگاه داده بدون سرور به معنای پذیرش این است که شما کنترل بیشتری از پایگاه داده خود را به ارائه‌دهنده واگذار می‌کنید تا اینکه حتی با راه‌حل‌های سنتی پایگاه داده به‌عنوان سرویس (DBaaS) که به شدت تنظیم شده است، کنترل می‌کنید. صنایع لزوماً بدون همان سیاست های حاکمیتی سختگیرانه ای که امروزه در حال اجرا هستند، سازگار نیستند.

وقتی finops معماری بد ابری را پیدا کند چه اتفاقی می‌افتد؟

تنظیم حجم کاری و مدیریت هزینه

Serverless فقط به مقیاس کردن منابع سیستم به صورت آنی نیست. همچنین در مورد اطمینان از تنظیم صحیح پایگاه داده برای نوع بارهای کاری است که پردازش می کند تا به این تضمین ها برای مشتری احترام بگذارد، در حالی که نرخ استفاده از منابع سیستمی را که مصرف می کند نیز بهینه می کند.

در حالی که ممکن است مصرف‌کننده نگران مدیریت هزینه زیرساخت ابری در مدل بدون سرور نباشد، ارائه‌دهنده همچنان نگران است، و این به نفع آنهاست که اطمینان حاصل کنند که سیستم پایگاه داده به طور بهینه برای بارهای کاری مشتری تنظیم شده است، و که سیستم های زیربنایی در نرخ بهره برداری بهینه هستند.

همچنین به این معنی است که ارائه‌دهنده می‌خواهد تا حد امکان از مدل‌های چند اجاره‌ای برای بسته‌بندی هرچه بیشتر خوشه‌های پایگاه داده در سرورهای خود استفاده کند. این نرخ استفاده را به حداکثر می‌رساند و حاشیه‌ها را بهینه می‌کند—برای ارائه‌دهنده. در معماری چند مستاجر، باید مطمئن باشید که ارائه‌دهنده شما از سطح قابل پیش‌بینی در حجم کاری شما، همراه با هر تعداد مشتری دیگر در همان سرورها برخوردار است. این اطمینان حاصل می کند که منابع غیرفعال کافی برای پاسخگویی به افزایش حجم کار، به ویژه موارد غیرقابل پیش بینی وجود دارد.

مشاور هزینه جدید Sysdig قصد دارد هزینه های Kubernetes را کاهش دهد

در نهایت، پایگاه‌های داده بدون سرور یک فناوری عالی هستند، اما فناوری‌ای که هنوز در مراحل اولیه است و چالش‌هایی را هم برای مصرف‌کننده و هم برای ارائه‌دهنده ایجاد می‌کند. پایگاه داده بدون سرور نباید به عنوان پایان همه چیز دیده شود. این یک گزینه بسیار قدرتمند است که تیم های برنامه باید هنگام انتخاب راه حل های پایگاه داده خود در میان گزینه های متعدد دیگر در نظر بگیرند.

Jozef de Vries مدیر ارشد مهندسی محصول در EDB< /a>.

New Tech Forum مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.