۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بدون سرور آینده PostgreSQL است

برای متمایز کردن بسیاری از طعم‌های PostgreSQL، چند پیشنهاد واقعاً بدون سرور نوید مهندسی بهتر و توسعه سریع‌تر را می‌دهند.

برای متمایز کردن بسیاری از طعم‌های PostgreSQL، چند پیشنهاد واقعاً بدون سرور نوید مهندسی بهتر و توسعه سریع‌تر را می‌دهند.

PostgreSQL سال‌هاست که داغ بوده است، اما این داغ بودن می‌تواند برای شرکت‌هایی که به دنبال انتخاب بین مجموعه‌ای از فروشندگان رقیب هستند نیز چالشی باشد. از آنجایی که شرکت‌ها به دنبال کنار گذاشتن سیستم‌های مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای قدیمی (RDBMS) هستند، اما همچنان می‌خواهند از RDBMS استفاده کنند، PostgreSQL منبع باز یک جایگزین جذاب و کم‌هزینه است. اما کدام PostgreSQL؟ AWS زمانی پیش‌فرض آشکار با دو سرویس مدیریت‌شده PostgreSQL (Aurora و RDS) بود، اما اکنون مایکروسافت، Google، Aiven، TimeScale، Crunchy Data، EDB، Neon و موارد دیگر وجود دارد.

در مصاحبه ای با بنیانگذار و مدیر عامل نئون نیکیتا شامگونوف، او تاکید کرد که در میان این انبوه مدعیان تاج و تخت PostgreSQL، عامل اصلی تمایز آینده بدون سرور است. او می‌گوید: «ما بدون سرور هستیم و بقیه به‌جز Aurora که گزینه‌ی بدون سرور دارد، اینطور نیستند. اگر او در مورد اهمیت بدون سرور برای پذیرش PostgreSQL درست می‌گوید، ممکن است آینده PostgreSQL تجاری به نبرد بدون سرور بین نئون و AWS ختم شود.

آن سرورها را حذف کنید

از برخی جهات، بدون سرور تحقق وعده ابر است. برای مثال، تقریباً از روزی که AWS شروع به کار کرد، فضای ابری را به عنوان راهی برای تخلیه «حمله سنگین غیرمتمایز» مدیریت سرورها معرفی کرده است، اما حتی با وجود خدماتی مانند Amazon EC2 یا Amazon RDS برای PostgreSQL، توسعه‌دهندگان همچنان باید به فکر سرورها می‌بودند. ، حتی اگر کار بسیار کمتری وجود داشته باشد.

در دنیای واقعاً بدون سرور، توسعه‌دهندگان اصلاً مجبور نیستند به زیرساخت‌های اساسی (سرورها) فکر کنند. آنها فقط بر روی ساخت برنامه های خود تمرکز می کنند در حالی که ارائه دهنده ابر از ارائه سرورها مراقبت می کند. در دنیای پایگاه‌های داده، یک پیشنهاد واقعاً بدون سرور، فضای ذخیره‌سازی و محاسبه را جدا می‌کند و با توزیع مجدد داده‌ها در میان دسته‌ای از گره‌ها، لایه ذخیره‌سازی پایگاه داده را جایگزین می‌کند.

AWS Lambda از دات نت 6 پشتیبانی می کند

از دیگر مزایای بدون سرور، به عنوان Anna گلر، رئیس روابط توسعه دهندگان Kestra، توضیح می دهد، بدون سرور، شیوه های مهندسی مفید را تشویق می کند. به‌عنوان مثال، اگر بتوانیم موافق باشیم که «ساخت اجزای نرم‌افزار منفرد به‌گونه‌ای مفید است که تنها مسئول یک چیز باشند»، بدون سرور کمک می‌کند زیرا «کدی را تشویق می‌کند که به راحتی تغییر می‌کند و بدون حالت». بدون سرور، توسعه دهنده را مجبور می کند تا کد قابل تکرار بسازد. او می‌گوید: «بدون سرور نه تنها شما را مجبور می‌کند که اجزای خود را کوچک کنید، بلکه مستلزم آن است که تمام منابع مورد نیاز برای اجرای عملکرد یا کانتینر خود را تعریف کنید.

نتیجه: شیوه‌های مهندسی بهتر و زمان‌های توسعه بسیار سریع‌تر، همانطور که بسیاری از شرکت‌ها در حال کشف هستند. به طور خلاصه، چیزهای زیادی در مورد بدون سرور وجود دارد.

Shamgunov دو مزیت اصلی برای اجرای PostgreSQL بدون سرور می بیند. اولین مورد این است که توسعه دهندگان دیگر نیازی به نگرانی در مورد اندازه ندارند. تمام چیزی که توسعه دهنده نیاز دارد یک رشته اتصال به پایگاه داده بدون نگرانی در مورد اندازه / مقیاس است. نئون به طور کامل از آن مراقبت می کند. مزیت دوم، قیمت گذاری مبتنی بر مصرف است، با قابلیت کاهش به صفر (و پرداخت صفر). طبق گفته جرمی دالی، مدیر عامل Ampt، این توانایی برای مقیاس صفر چیزی است که AWS ارائه نمی دهد. حتی زمانی که برنامه شما بیکار است، باید پرداخت کنید.

GitHub Actions چیست؟ CI/CD خودکار برای GitHub

اما نه با نئون. همانطور که Shamgunov در مصاحبه ما تاکید می کند، “در دنیای SQL، ساختن آن واقعاً بدون سرور بسیار بسیار سخت است. او می‌گوید: از نظر نحوه تلاش شرکت‌ها برای رساندن این وعده بدون سرور به صفر رساندن رنگ‌های خاکستری وجود دارد، اما او می‌گوید در حال حاضر فقط نئون می‌تواند این کار را انجام دهد.

آیا مردم اهمیت می دهند؟ پاسخ مثبت است، او اصرار دارد. «آنچه تا کنون آموخته ایم این است که مردم واقعاً به قابلیت مدیریت اهمیت می دهند و اینجاست که بدون سرور برنده آشکار است. [این باعث می شود] مصرف بسیار آسان است. تنها چیزی که باید مدیریت کنید یک جریان اتصال است.” این موضوع زمانی که شرکت‌ها سیستم‌های بزرگ‌تری را با «ناوگان بزرگ‌تر و بزرگ‌تر» می‌سازند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. در اینجا، «بسیار ساده‌تر است که نگران حجم محاسبات [شما] در یک مقطع زمانی نباشید». در سیستم‌های دیگر، شما با هزینه‌های سرسام‌آوری مواجه می‌شوید، مگر اینکه تمرکز خود را بر شماره‌گیری منابع بالا یا پایین داشته باشید، و نیاز دائمی به اندازه‌گیری حجم کاری خود داشته باشید. Shamgunov استدلال می کند که نه در یک پیشنهاد کاملاً بدون سرور مانند Neon. “فقط یک جریان اتصال و شما می روید. مردم آن را دوست دارند.”

استفاده حداکثری از بدون سرور

همه چیز در سرزمین بدون سرور خوب نیست. برای مثال شروع های سرد را در نظر بگیرید. اولین باری که یک تابع را فراخوانی می کنید، سیستم بدون سرور باید یک ظرف جدید را برای اجرای کد شما مقداردهی اولیه کند. این زمان می برد و به آن “شروع سرد” می گویند. شامگونوف می‌گوید که نئون «مقدار غیر ضروری بودجه مهندسی را برای حل مشکل شروع سرد اختصاص داده است». این به دنبال بهبود عملکرد دیگری است که این شرکت انجام داده است، مانند سرعت بخشیدن به اتصالات PostgreSQL .

Google Project IDX هوش مصنوعی را به محیط‌های توسعه میزبان ابری می‌آورد

نئون همچنین به طور منحصر به فردی انشعاب را ارائه می دهد. همانطور که Shamgunov توضیح می‌دهد، Neon از انشعاب کپی در نوشتن پشتیبانی می‌کند، که «به افراد اجازه می‌دهد یک پایگاه داده اختصاصی را برای هر پیش‌نمایش یا هر تعهد GitHub اجرا کنند. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان می‌توانند یک پایگاه داده را منشعب کنند، که یک کپی کامل از داده‌ها ایجاد می‌کند و به توسعه‌دهندگان یک نقطه پایانی بدون سرور جداگانه برای آن می‌دهد. می توانید خط لوله CI/CD خود را اجرا کنید، می توانید آن را آزمایش کنید، می توانید ظرفیت یا انواع کارها را انجام دهید و سپس آن را به شعبه اصلی خود بازگردانید. اگر از شعبه استفاده نمی کنید، ۰ دلار خرج می کنید. چون بدون سرور است واقعاً بدون سرور.

همه اینها به نئون کمک می‌کند تا به قول شامگونف به قول شامگونوف «به آسانی مصرف کردن استریپ» عمل کند. برای برنده شدن در نبرد PostgreSQL، او ادامه می دهد، “شما باید به اندازه Stripe برنامه نویس پسند باشید.” به طور خلاصه باید بدون سرور باشید.