۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

به روز رسانی MongoDB Atlas بر ساده کردن وظایف توسعه دهندگان تمرکز دارد

به روز رسانی ها شامل پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی اضافی در AWS، نصب آسان تر Atlas' Kubernetes Operator و یک درایور جدید Kotlin است.

به روز رسانی ها شامل پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی اضافی در AWS، نصب آسان تر Atlas’ Kubernetes Operator و یک درایور جدید Kotlin است.

MongoDB روز پنجشنبه پشتیبانی از زبان جدید، نصب آسان‌تر اپراتور Kubernetes Atlas و یک درایور Kotlin جدید را برای NoSQL Atlas پایگاه‌داده خود به عنوان سرویس معرفی کرد — همه برای ساده کردن وظایف توسعه دهنده، از جمله کارهای مربوط به مدیریت زیرساخت طراحی شده اند.

ویژگی‌های جدید همراه با قابلیت‌های جستجوی برداری و پردازش جریانی با هدف پشتیبانی از توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی مولد راه‌اندازی شدند.

با توجه به اینکه بسیاری از توسعه دهندگان می خواهند از زبان های برنامه نویسی غیر از جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت برای استقرار Atlas در AWS استفاده کنند، این شرکت گفت که در حال اضافه کردن پشتیبانی از C#، Go، Java و Python است تا به توسعه دهندگان کمک کند تا زمان را کاهش دهند. برای مدیریت زیرساخت مورد نیاز است.

13 پروژه منبع باز که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را متحول می کند

به طور معمول، توسعه دهندگان MongoDB infrastructure-as-code (IaC) را در AWS از طریق ثبت عمومی CloudFormation ارائه دهنده ابر عمومی، استقرار راه حل های شریک، و کیت توسعه ابر (CDK).

این شرکت همچنین پشتیبانی از Kotlin را برای توسعه دهندگانی که برنامه های سمت سرور را ایجاد می کنند، اضافه کرده است. پیش از این، توسعه‌دهندگان می‌توانستند از کیت توسعه نرم‌افزار MongoDB Realm Kotlin (SDK) برای توسعه سمت کلاینت استفاده کنند، اما توسعه‌دهندگان سمت سرور به یک درایور ایجاد شده توسط انجمن بدون پشتیبانی رسمی MongoDB متکی بودند یا مجبور بودند کد سفارشی گسترده بنویسند.

Azul آسیب پذیری های جاوا را در برنامه های تولیدی شناسایی می کند

در نتیجه، توسعه‌دهندگان با چرخه‌های توسعه نرم‌افزار طولانی‌تری برای ساخت برنامه‌های Kotlin سمت سرور در MongoDB مواجه شدند و قابلیت اطمینان برنامه‌ها را بدون درایور MongoDB Kotlin کاملاً پشتیبانی شده به خطر انداختند.

روش آسان‌تر برای نصب Atlas Kubernetes Operator

MongoDB همچنین راه آسان‌تری را برای نصب اپراتور Atlas Kubernetes ارائه می‌کند – ابزاری که توسعه‌دهندگان از آن برای مدیریت پروژه‌ها و خوشه‌های پایگاه داده استفاده می‌کنند.

این شرکت گفت: “با استفاده از رابط خط فرمان MongoDB Atlas (CLI)، توسعه دهندگان اکنون می توانند اپراتور MongoDB Atlas Kubernetes را نصب کنند و به سرعت اعتبارنامه های امنیتی را برای کاهش هزینه های عملیاتی تولید کنند، و افزود که توسعه دهندگان اکنون این گزینه را خواهند داشت. پروژه ها و استقرارهای MongoDB Atlas موجود را با یک فرمان وارد کنید.

AngularJS به پایان عمر خود می رسد

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود این به‌روزرسانی در حین کار با کانتینرها، چابکی بیشتری را برای توسعه‌دهندگان فراهم کند.

در حالی که شرکت فوراً اطلاعاتی در مورد در دسترس بودن ویژگی‌های جدید ارائه نکرد، گفت که در حال ساخت متن باز کتابخانه PyMongoArrow به طور کلی در دسترس است.

به گفته این شرکت، این کتابخانه می تواند برای تبدیل داده های ذخیره شده در MongoDB با استفاده از چارچوب های محبوب مانند Apache Arrow Tables، Pandas، DataFrames و Numpy Arrays استفاده شود.