۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

خرید ۱.۳ میلیارد دلاری MosaicML Databricks برای تقویت پیشنهادات هوش مصنوعی مولد

Databricks قابلیت های آموزش مدل MosaicML را به پلت فرم lakehouse خود اضافه می کند.

Databricks قابلیت های آموزش مدل MosaicML را به پلت فرم lakehouse خود اضافه می کند.

ارائه‌دهنده

Data lakehouse Databricks روز دوشنبه گفت که مدل زبان بزرگ (LLM) و ارائه‌دهنده نرم‌افزار آموزش مدل MosaicMLL را به مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار خریداری می‌کند تا خود را تقویت کند. a>تولیدات هوش مصنوعی.

انتظار می‌رود که

Databricks که قبلاً یک LLM به نام Dolly ارائه می‌دهد، مدل‌ها، قابلیت‌های آموزشی و استنتاج MosaicMLL را به پلتفرم lakehouse خود برای شرکت‌ها برای توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی مولد اضافه کند. این شرکت با تاکید بر خط مشی LLM منبع باز خود گفت.

Dolly بر روی مجموعه‌های داده باز به منظور پاسخگویی به تقاضای شرکت‌ها برای کنترل LLM‌های مورد استفاده برای توسعه برنامه‌های کاربردی جدید، برخلاف مدل‌های آموزش‌دیده حلقه بسته، مانند ChatGPT، که محدودیت هایی را برای استفاده تجاری ایجاد می کند.

3 رویکرد اصلی برای انتقال داده را درک کنید

مدل‌های MosaicMLL، یعنی MPT-7B و اخیراً منتشر شده MPT-30B، منبع باز هستند و آنها را در راستای خط مشی موجود Databricks قرار می دهند.

یکی دیگر از مزایای این مدل‌ها، طبق گفته MosaicMLL، ویژگی “مداخله انسانی صفر” است که به سیستم‌های آموزشی اجازه می‌دهد تا خودکار شوند.

«ما MPT-7B را با مداخله انسانی صفر از ابتدا تا انتها آموزش دادیم: بیش از ۹.۵ روز در ۴۴۰ پردازنده گرافیکی، پلت فرم MosaicML 4 نقص سخت افزاری را شناسایی و برطرف کرد و آموزش را به طور خودکار از سر گرفت، و – به دلیل بهبود معماری و بهینه سازی، ما MosaicMLL در یک پست وبلاگ نوشت.

Postgres Distributed 5.0 EDB در دسترس بودن و عملکرد را افزایش می دهد

شرکت‌ها گفتند که این قرارداد از کل تیم بیش از ۶۰ کارمند MosaicMLL، از جمله مدیرعامل هم‌بنیان‌گذار ناوین رائو، به Databricks می‌خواهد، جایی که آنها به کار بر روی توسعه مدل‌های پایه بیشتر ادامه خواهند داد.

مشتریان فعلی MosaicMLL، طبق پست شرکت، همچنان می توانند به LLM ها و پیشنهادات استنتاج خود دسترسی داشته باشند. مشتریان موجود عبارتند از: Allen Institute for AI، Generally Intelligent، Hippocratic AI، Replit و Scatter Labs. این استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد، تا به امروز نزدیک به ۶۴ میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله Lux Capital، DCVC، Future Ventures، Maverick Ventures و Playground جذب کرده است.

Databricks Lakehouse را برای بخش تولید راه اندازی کرد

به گفته Databricks، قرارداد ۱.۳ میلیارد دلاری شامل بسته‌های نگهداری برای کارکنان MosaicMLL است.

در ماه مه، این شرکت ارائه‌دهنده پلتفرم مدیریت داده مبتنی بر هوش مصنوعی Okera را به مبلغی نامشخص خریداری کرد.

خرید MosaicMLL توسط Databrick نیز تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که رقیب، Snowflake، استارت‌آپ هوش مصنوعی مبتنی بر Mountain View را Neeva در تلاشی برای افزودن جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به دست آورد. پلتفرم ابر داده آن.