۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت از پایگاه داده Copilot برای Azure SQL رونمایی کرد

دستیار هوش مصنوعی موجود در پیش نمایش خصوصی، زبان طبیعی را برای تبدیل SQL و کمک به خود برای مدیریت پایگاه داده ارائه می دهد.

دستیار هوش مصنوعی موجود در پیش نمایش خصوصی، زبان طبیعی را برای تبدیل SQL و کمک به خود برای مدیریت پایگاه داده ارائه می دهد.

مایکروسافت پیش‌نمایش خصوصی Copilot در پایگاه داده Azure SQL، دستیار هوش مصنوعی که با ارائه زبان طبیعی به تبدیل SQL، همراه با خودیاری برای مدیریت پایگاه داده، بهره وری را در پورتال Azure بهبود می بخشد.

Microsoft پیش‌نمایش را در ۲۱ مارس اعلام کرد. برای ثبت‌نام در پیش‌نمایش، کاربران می‌توانند درخواست دسترسی.

چه کسی به مهمانی استراتژی ابری شما دعوت شده است؟

مایکروسافت گفت:

Copilot در پایگاه داده Azure SQL ویرایشگر پرس و جوی پورتال Azure را قادر می سازد تا پرس و جوهای زبان طبیعی را به SQL ترجمه کند و تعاملات پایگاه داده را بصری تر می کند. به علاوه، یکپارچه‌سازی Azure Copilot مهارت‌های پایگاه داده Azure SQL را به Microsoft Copilot for Azure اضافه می‌کند. کمک خود هدایت شده که کاربران را قادر می سازد تا پایگاه داده ها را مدیریت کنند و مسائل را به طور مستقل حل کنند.

بزرگترین اشتباه چند ابری که مردم مرتکب می شوند

مایکروسافت گفت

Copilot در پایگاه داده Azure SQL داده‌ها را ادغام می‌کند و پاسخ‌ها را با استفاده از اسناد عمومی، طرح‌واره پایگاه داده، نماهای مدیریت پویا، نماهای کاتالوگ و تشخیص‌های پشتیبانی Azure فرموله می‌کند.

در ویرایشگر پرس و جو پورتال Azure، Copilot برای پایگاه داده Azure SQL از نام‌های جدول و نمای، نام ستون‌ها، کلید اصلی و فراداده کلید خارجی برای تولید کد T-SQL استفاده می‌کند. سپس کاربران می توانند پیشنهاد کد را بررسی و اجرا کنند. Copilot همچنین می‌تواند با اعلان‌هایی مانند «کدام مشاور املاک بیش از دو ملک را برای فروش فهرست کرده است؟» پاسخ دهد. یا مایکروسافت گفت: «یک جدول خلاصه محوری را به من نشان دهید که تعداد املاک فروخته شده در هر سال از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ را نشان می دهد.