۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت پشتیبانی PostgreSQL را برای Cosmos DB، به‌روزرسانی‌های متعدد Azure آغاز کرد

در مایکروسافت Ignite 2022، این شرکت خدمات ابری جدید Azure را راه‌اندازی کرد که شامل افزودنی‌هایی به محیط توسعه‌دهنده Dev Box، پشتیبانی PostgreSQL برای Cosmos DB، دسترسی فقط دعوت به نرم‌افزار تولید تصویر DALL·E 2 OpenAI و برنامه‌های صرفه‌جویی در هزینه است.

در مایکروسافت Ignite 2022، این شرکت خدمات ابری جدید Azure را راه‌اندازی کرد که شامل افزودنی‌هایی به محیط توسعه‌دهنده Dev Box، پشتیبانی PostgreSQL برای Cosmos DB، دسترسی فقط دعوت به نرم‌افزار تولید تصویر DALL·E 2 OpenAI و برنامه‌های صرفه‌جویی در هزینه است.

مایکروسافت در روز چهارشنبه کنفرانس سالانه Ignite خود را با به‌روزرسانی‌های متعدد برای سرویس‌های ابری Azure آغاز کرد، از جمله افزوده‌هایی به محیط توسعه‌دهنده Dev Box، پشتیبانی PostgreSQL برای Cosmos DB، دسترسی فقط دعوت‌شده به DALL·E 2 OpenAI نرم افزار تولید تصویر، گسترش برنامه Azure Hybrid Benefit، و یک طرح صرفه جویی در هزینه برای محاسبه.

اعلامیه ها بخشی از استراتژی کلی مایکروسافت برای قرار دادن Azure به عنوان مرکز توسعه دهندگان است، با مجموعه ای رو به رشد از ابزارهای توسعه دهنده.

Microsoft Dev Box که برای اولین بار در ماه آگوست به نمایش گذاشته شد و همچنان در پیش نمایش باقی می ماند، سرویسی است که ایستگاه های کاری مجازی آماده کدگذاری مبتنی بر ابر را ارائه می دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما تصاویر ویژوال استودیو را برای Microsoft Dev Box اعلام می‌کنیم… با در دسترس بودن Visual Studio به محض اینکه یک توسعه‌دهنده یک Dev Box ایجاد می‌کند، توسعه‌دهندگان می‌توانند در زمان صرفه‌جویی کنند و روی کدنویسی موارد مهم تمرکز کنند.» بدون اشاره به زمان عرضه عمومی محصول.

آرنال دایاراتنا، معاون پژوهشی توسعه نرم‌افزار، گفت: معمولاً توسعه‌دهندگان باید Visual Studio، یک محیط توسعه یکپارچه را دانلود کنند (که به عنوان IDE نیز شناخته می‌شود) و آن را به گونه‌ای پیکربندی کنند که تنظیمات لازم برای نوشتن کد را داشته باشد. در IDC.

دایاراتنا افزود: “این فرآیند دانلود و پیکربندی یک IDE زمان‌بر است و می‌تواند شامل مقدار زیادی کار دستی از سوی یک توسعه‌دهنده، قبل از نوشتن یک خط کد باشد.”

تحلیلگر توضیح داد:

Qdrant از جستجوی ترکیبی مبتنی بر برداری برای RAG پرده برداری کرد

در مقابل، Dev Box یک محیط توسعه مدیریت شده را ارائه می‌کند که سازمان‌ها می‌توانند آن را از قبل پیکربندی کنند، به طوری که توسعه‌دهندگان نیازی به نصب و پیکربندی ابزارهای توسعه‌دهنده ندارند و این منجر به تسریع روند توسعه می‌شود.

به گفته دایاراتنا، ارائه دهندگان خدمات ابری رقیب، ویژگی مشابه Dev Box ندارند.

نبرد با AWS، Google برای کاربران PostgreSQL

از آنجایی که شرکت‌های بیشتری داده‌های خود را از پایگاه داده‌های قدیمی به پایگاه‌های داده منبع باز در فضای ابری تغییر می‌دهند، ارائه‌دهندگان خدمات ابری بزرگ مانند مایکروسافت، گوگل و خدمات وب آمازون (AWS) خدمات پایگاه داده را با PostgreSQL ارائه می‌کنند. به گفته تحلیلگران، به دلیل افزایش محبوبیت آن، پشتیبانی می شود.

برخی پایگاه‌های داده پشتیبانی شده توسط PostgreSQL که در حال حاضر ارائه می‌شوند عبارتند از Amazon Aurora، AlloyDB Google و پایگاه داده Azure برای PostgreSQL.

در همین راستا، مایکروسافت پشتیبانی PostgreSQL را به پایگاه داده توزیع‌شده مدیریت‌شده «مقیاس سیاره» خود، Cosmos DB، اضافه می‌کند.  

کارل اولوفسون، معاون پژوهشی گفت: دلیل مایکروسافت برای اضافه کردن پشتیبانی PostgreSQL را می توان به تقاضای مشتریان سازمانی برای ارائه یک پلت فرم مدیریت داده ترکیبی که داده های ساختار یافته (PostgreSQL) و بدون ساختار (خود یک DBMS سند است) را پوشش می دهد نسبت داد. رئیس IDC.

“ما می بینیم که این (پشتیبانی PostgreSQL برای Cosmos DB) بیشتر در جنبه تحلیلی چیزها ترکیب می شود، اما من فکر می کنم این بخشی از تلاش مایکروسافت برای ارائه یک چارچوب مدیریت داده یکپارچه برای ابر (به عنوان مثال، Microsoft Azure) است.” اولوفسون افزود.

به گفته داگ هنشن، تحلیلگر اصلی Constellation Research، پشتیبانی از PostgreSQL که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، پایگاه توسعه دهندگان Cosmos DB را افزایش می دهد.

«در زمان‌هایی که توسعه‌دهندگان کمی در دسترس هستند، افزودن پشتیبانی PostgreSQL برای شرکت‌ها مفید خواهد بود. این بدان معناست که برای یک پروژه خاص، زمان پخش زنده کوتاه می‌شود، زیرا توسعه‌دهندگان نیازی به یادگیری ابزارهای (جدید) ندارند.

موارد جدید در آپاچی کاساندرا 4.1

Cosmos DB، که می تواند به عنوان یک پایگاه داده سند NoSQL، یک فروشگاه رابطه ای SQL یا یک پایگاه داده گراف عمل کند، در Ignite 2021 به روز شد تا به صورت بدون سرور همراه با گزینه سودمند در دسترس قرار گیرد. یک ردیف آزاد

دسترسی DALL·E استفاده در دنیای واقعی از هوش مصنوعی را آزمایش می کند

مایکروسافت همچنین به مدل AI تولید کننده تصویر DALL·E 2 – بخشی از Azure OpenAI – که به نوبه خود بخشی از سرویس هوش مصنوعی Azure است، اجازه دسترسی فقط به دعوت را می دهد تا آن را آزمایش کنید و به استفاده در دنیای واقعی از AI نزدیک‌تر شوید.

شرکت گفت

DALL·E 2 به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر سفارشی را با استفاده از توضیحات متنی یا تصاویر تولید کنند و افزود که این مدل موارد وسعت استفاده را برای هوش مصنوعی گسترش می دهد.

ریتو جیوتی، معاون پژوهشی گروه IDC، گفت:

مایکروسافت اجازه دسترسی به مدل را می‌دهد تا در مورد موارد استفاده در دنیای واقعی بیشتر برای هوش مصنوعی بیاموزد و در عین حال ایمنی را تکرار کند.

“آنها به تحقیق ادامه می دهند که چگونه سیستم های هوش مصنوعی، مانند DALL-E 2، ممکن است سوگیری ها را در داده های آموزشی خود و راه های مختلفی که می توانند به آنها رسیدگی کنند، منعکس کنند. جیوتی افزود: اگر با دقت استفاده نشود، می‌تواند تصاویر نادرست یا تصاویری با دامنه محدود ایجاد کند، گروه‌های قومی خاص را کنار بگذارد یا ویژگی‌هایی را که ممکن است منجر به سوگیری شود، نادیده بگیرد.

Jyoti همچنین گفت که DALL·E 2 یک ابزار بالقوه برای ایجاد یا تجسم در زمینه هایی مانند مهندسی و معماری ارائه می دهد و افزود که این مدل می تواند برای تولید مجموعه داده ها برای تقویت آموزش یادگیری ماشین استفاده شود. .

بررسی Dremio Cloud: یک خانه داده سریع و انعطاف پذیر در AWS

برنامه های قیمت گذاری Azure به روز شد

به‌عنوان بخشی از اعلامیه‌های Ignite 2022، مایکروسافت همچنین چندین برنامه قیمت‌گذاری ابری خود را به‌روزرسانی کرده است که شامل گسترش مزایای هیبریدی Azure و یک طرح صرفه‌جویی در هزینه برای محاسبات می‌شود.

Azure Hybrid Benefit، که یک مزیت مجوز برای شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های اجرای بارهای کاری در فضای ابری تحت سرویس مدیریت پل چند ابری شرکت Azure Arc است، اکنون شامل سرویس Kubernetes Azure می‌شود ( AKS)، مایکروسافت در بیانیه ای گفت.

شرکت افزود: این شامل به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا سرویس Azure Kubernetes را بدون هزینه اضافی در Azure Stack HCI یا Windows Server در مراکز داده یا محیط‌های لبه اجرا کنند.

به‌روزرسانی‌های دیگر شامل در دسترس بودن عمومی اتصال SAP Change Capture Data (CDC) در Azure Data Factory و Azure Automanage Service است.

اتصال SAP CDC به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های SAP را برای تجزیه و تحلیل پیشرفته وارد کنند.

Azure Automanage که یک سرویس پیکربندی خودکار است که برای فعال کردن بهترین روش‌ها برای پیکربندی سیستم‌ها طراحی شده است، به گفته این شرکت، اکنون برای Azure در دسترس است ماشین های مجازی (VMs) و سرورهای Arc-enabled در سراسر Azure، در محل و سایر ابرها. p>

علاوه بر این، مایکروسافت یک طرح صرفه‌جویی جدید Azure برای محاسبات ارائه کرده است که می‌گوید در مقایسه با قیمت‌های پرداختی، می‌تواند در هزینه خدمات محاسباتی بهتر صرفه‌جویی کند.

به‌روزرسانی‌های افزایشی Azure از سوی این شرکت شامل در دسترس بودن خوشه‌های ابری Nutanix در Azure و در دسترس بودن راه‌حل Azure VMware در ۲۴ منطقه در سراسر جهان است.