۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مدیر عامل DataStax: هر مورد استفاده به پایگاه داده جدیدی نیاز ندارد

مدیر عامل شرکت پایگاه داده سازمانی NoSQL معتقد است که بازار پایگاه داده بسیار پراکنده است و او برنامه ای برای رفع آن دارد.

مدیر عامل شرکت پایگاه داده سازمانی NoSQL معتقد است که بازار پایگاه داده بسیار پراکنده است و او برنامه ای برای رفع آن دارد.

پس از دو سال و نیم در این سمت، مدیر عامل DataStax بر روی ساده‌سازی کار استفاده و مدیریت پایگاه‌های داده NoSQL برای توسعه‌دهندگان تمرکز لیزری دارد، زیرا او مسیری را برای رسیدن به درآمد سالانه ۱ میلیارد دلاری و در نهایت IPO ترسیم می‌کند.

DataStax که در سال ۲۰۱۰ در تگزاس تأسیس شد، نام خود را با کمک به مشتریان سازمانی برای دستیابی به پایگاه داده منبع باز NoSQL Apache Cassandra بسیار مقیاس پذیر کرد. اکنون، تحت مدیریت چت کاپور، این شرکت به دنبال موفقیت خود با کاساندرا با ارائه یک پشته داده منبع باز همه‌منظوره برای داده‌ها در حالت استراحت و مدیریت سخت‌تر داده‌های در حال حرکت است.

ارائه نظم به بازار پایگاه داده تکه تکه

“من از پراکندگی بازار پایگاه داده شگفت زده شدم. کاپور، که قبل از پیوستن به DataStax به عنوان مدیر عامل در سال ۲۰۱۹ در گوگل (از طریق خرید Apigee) و IBM کار می‌کرد، به InfoWorld گفت: لندن.

برای کاپور، پاسخ به این مشکل پیچیدگی رو به رشد، پشته داده‌ای است که مبتنی بر فناوری‌های منبع باز است، جایی که توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی داده‌ها را در حالت استراحت و داده‌های در حال حرکت را مدیریت کنند.

>

او گفت: «توسعه‌دهندگان واقعاً نمی‌خواهند نگران پایگاه‌های داده باشند. «چگونه می‌توانیم این کار را برای آنها کاملاً یکپارچه کنیم، جایی که یک Jamstack یا توسعه‌دهنده سازمانی فقط از یک API استفاده می‌کند تا موارد پایگاه داده فقط کار کند؟»

ماه گذشته DataStax قابلیت‌های پخش CDC را به سرویس مدیریت‌شده AstraDB خود اضافه کرد که توسط Apache Pulsar پشتیبانی می‌شود—که به‌عنوان موتور داده جریانی رقیب برای Apache Kafka ظاهر شده است—که به توسعه‌دهندگان می‌دهد. توانایی مدیریت داده های عملیاتی و جریانی همه در یک مکان.

8 فریمورک جاوا برای دنیای ابری

سپس، اگر «فقط کار نمی‌کند»، کاپور نیاز به شفافیت و باز بودن محصول را تشخیص می‌دهد تا به اقلیت کوچکی از توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از زیر پوشش‌ها استفاده کنند اجازه دهد تا این کار را انجام دهند. او گفت: “قطعه سادگی برای ۹۰٪ توسعه دهندگان کار می کند، اما شما می خواهید مطمئن شوید که دکترای داغ شما از Carnegie Mellon باید بتواند به سیستم شما وارد شود و هر کاری را که می خواهید انجام دهد.”

آیا همگرایی پایگاه داده در راه است؟

یافتن این تعادل بین اجازه دادن به توسعه‌دهندگان برای استفاده از بهترین فناوری‌های موجود، در حالی که سطحی از مدیریت و کنترل هزینه را به رهبری می‌دهد، مشکلی منحصر به فرد برای DataStax نیست، اما کاپور به دنبال آن است. او گفت: “بیانیه ماموریت ما خدمت به برنامه بلادرنگ، با یک پشته داده باز است که فقط کار می کند.”

این حرکت به سمت تجربه توسعه‌دهنده و سادگی بیشتر، قبلاً شاهد ظهور پلت‌فرم‌های برنامه کاربردی بدون سرور مانند Vercel و Netlify بوده است، اما این پلت‌فرم‌های متمرکز در جلویی هنوز به یک پایگاه داده در زیر آن نیاز دارند.

«با توجه به این واقعیت که بیشتر پلتفرم‌های کاربردی به پایگاه داده نیاز دارند و بیشتر پلت‌فرم‌های پایگاه داده از برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کنند، مفهوم واضح این است که پلتفرم‌های برنامه کاربردی باید فروشندگان پایگاه داده را با چشم‌اندازی به سمت کسب نگاه کنند، و فروشندگان پایگاه داده باید برنامه کاربردی را در نظر بگیرند. به همین دلیل، تحلیلگر RedMonk استیو اوگریدی اخیراً در وبلاگی نوشت. پست.

کاپور گفت که در گذشته با Vercel و Netlify گفتگوهایی داشته است. و اگرچه او در مورد آنچه مورد بحث قرار گرفت وارد جزئیات نشد، اما گفت که مشتاقانه منتظر است ببیند چه اتفاقی می افتد، زیرا معتقد است این دنیاها با هم برخورد خواهند کرد. او گفت، برای DataStax بسیار مهم است که به “فریم ورک هایی که توسعه دهندگان دوست دارند، نزدیک باشد و تا جایی که می توانیم به صورت بومی از آنها پشتیبانی کند.”

مقدمه هیلا: چارچوب جاوای تمام پشته

در حالی که تکه تکه شدن این کار را از یک مشارکت ساده بین پلتفرم های برنامه کاربردی و ارائه دهندگان پایگاه داده به عنوان یک سرویس دور می کند، O’Grady به تجدید حیات پلت فرم های پایگاه داده همه منظوره و لایه های انتزاعی مانند GraphQL به عنوان مسیرهای خروج از منجلاب برای توسعه دهندگان.

استراتژی منبع باز آسان است، اجرا سخت است

DataStax از چالش‌های ایجاد یک کسب‌وکار نرم‌افزار سازمانی بر پایه‌های منبع باز مصون نبوده است.

قبل از پیوستن کاپور، رابطه بین DataStax و جامعه گسترده‌تر آپاچی کاساندرا – که شامل اعضای قدرتمندی مانند اوبر، نتفلیکس، فیس‌بوک و اپل می‌شود – چنان تیره شده بود که DataStax اساساً رهبری پروژه را در سال ۲۰۱۶ کنار گذاشت و اجازه داد تا رویداد اجتماعی سالانه خود به پایان برسد. وقتی در این مورد پرسیدم، کاپور به معنای واقعی کلمه کف دستش را روی صورتش گذاشت.

کاپور گفت: “کار شماره یک که من هنگام پیوستن انجام دادم، اولین کار این بود که بگویم ما جامعه را در آغوش می گیریم.” ما ۲۰ نفر از مهندسان برتر خود را به جامعه بازگرداندیم و اعتماد آنها را به دست آوردیم، که مدتی طول کشید، زیرا وقتی یک جامعه را عصبانی می کنید، برای مدت طولانی باقی می ماند. حدود شانزده ماه طول کشید تا به نقطه‌ای رسیدیم که انجمن کاساندرا ۴.۰ را ارسال کرد اکنون، من فکر می‌کنم که ما در وضعیت خوبی با جامعه هستیم.»

چگونه چنگال گیت مایکروسافت برای مونورپوهای عظیم مقیاس می‌شود

کاپور به‌شدت مشاهده کرده است که چگونه فروشندگانی مانند Elastic و MongoDB با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند و اذعان می‌کند که «استراتژی ساده است، پیاده‌سازی آن واقعاً سخت است».

او گفت: «سوزنی که باید نخ کنی این است که شرکت به نوآوری و ارائه ویژگی‌ها نیاز دارد، و شما نیز باید به جامعه خود وفادار بمانید». «توجه کنید من منبع باز نگفتم، گفتم انجمن شما. در یک جامعه، شما همیشه با کد رهبری می کنید، همه چیز دیگر صحبت است.»

“IPO اتفاق خواهد افتاد”

DataStax در حال حاضر بر رشد توسعه دهندگان متمرکز شده است، زیرا کاپور به دنبال این است که شرکت را به درآمد سالانه ۱ میلیارد دلاری و احتمالاً به زودی IPO برساند.

«ما محصولاتی می‌سازیم که توسعه‌دهندگان آن را دوست دارند، که مسیر شرکت‌هایی را که برای آنها کار می‌کنند تغییر می‌دهند. این ترکیب است که کاری را که ما به خوبی انجام می دهیم ایجاد می کند. «ما از توسعه‌دهنده کسب درآمد نمی‌کنیم. کاری که ما انجام می دهیم این است که مطمئن شویم توسعه دهنده محصولات ما را دوست دارد.”

اگر DataStax بتواند آن را اجرا کند، کاپور گفت: “IPO اتفاق خواهد افتاد.” “این یک رویداد عالی است، شما پول زیادی جمع آوری می کنید، این یک رویداد بازاریابی عالی برای شرکت است. اما این یک رویداد است و شما از آن عبور می کنید. افراد زیادی هستند که آن را پشت سر نگذاشته اند و این اتفاق زیبایی برای آنهاست. همانطور که به اعداد خود نگاه می کنیم و در کنفرانس های سرمایه گذاران وقت می گذرانیم، می دانیم که اکنون آماده ایم. اما ما صبور خواهیم بود.”