۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هدف به‌روزرسانی ۲۲.۱ CockroachDB کمک به نمونه‌سازی سریع‌تر و مقیاس‌پذیر در صورت تقاضا است.

انتظار می‌رود آخرین به‌روزرسانی از پایگاه داده توزیع‌شده SQL به تیم‌های مهندسی سازمانی کمک کند تا سریع‌تر نمونه‌سازی کنند، عملیات‌های بیشتری را خودکار کنند و عملکرد اوج خود را در طول تراکنش‌های عظیم در مناطق جغرافیایی با یک پلتفرم واحد حفظ کنند.

انتظار می‌رود آخرین به‌روزرسانی از پایگاه داده توزیع‌شده SQL به تیم‌های مهندسی سازمانی کمک کند تا سریع‌تر نمونه‌سازی کنند، عملیات‌های بیشتری را خودکار کنند و عملکرد اوج خود را در طول تراکنش‌های عظیم در مناطق جغرافیایی با یک پلتفرم واحد حفظ کنند.

Cockroach Labs، شرکتی که توسط کارمندان سابق گوگل تأسیس شده است، به‌روزرسانی بعدی پایگاه داده SQL توزیع‌شده CockroachDB با قابلیت تحمل خطا و منبع باز خود را منتشر کرده است تا به تیم‌های مهندسی سازمانی کمک کند تا نمونه‌های اولیه را سریع‌تر انجام دهند. ، عملیات های بیشتر را خودکار کنید و عملکرد اوج خود را در طول تراکنش های عظیم در مناطق جغرافیایی حفظ کنید – همه با یک پلت فرم واحد.

برای افراد ناآشنا، CockroachDB، که زیربنای مشابهی با Cloud Spanner Google دارد، بخشی از نسل رو به رشد پایگاه های داده تراکنش های توزیع شده در سطح جهانی است و در سال ۲۰۱۷ در دسترس عموم قرار گرفت پس از اعلام در سال ۲۰۱۴.

پایگاه داده، که در بالای RocksDB ساخته شده است – یک فروشگاه ارزش کلیدی تراکنشی و ثابت که برای مقاومت در برابر خرابی های مرکز داده طراحی شده است – نام خود را به دلیل انعطاف پذیری (همانطور که یک سوسک می تواند در سخت ترین شرایط زنده بماند) گرفته است. فاجعه، زیرا یک کپی از داده ها را در سراسر گره های خود باقی می گذارد.

چرا SQL همچنان حاکم است

تونی بائر، مدیر و مؤسس dbInsight، گفت: «هدف این نوع پایگاه داده تخصصی، سازمان‌هایی هستند که عملیات‌هایی را در سطح جهانی توزیع کرده‌اند که نیازمند یک منبع واحد از حقیقت هستند.

Baer گفت: “مزیت آن این است که پایگاه های داده توزیع شده نیاز به راه اندازی چندین نمونه پایگاه داده را که پس از آن باید با یکدیگر تطبیق داده شوند، بی نیاز می کنند. اشکال پایگاه های داده تراکنش های توزیع شده این است که می توانند برای مدل سازی و عملکرد پیچیده باشند.”

>

تسریع چرخه عمر توسعه برنامه های سازمانی

به‌روزرسانی دوبله ۲۲.۱، نسخه جدید CockroachDB با یک ابزار خط فرمان جدید (CLI)، یکپارچه‌سازی جدید با Datadog، و ابزار کیفیت خدمات (QoS) از جمله ویژگی‌هایی هستند که به تسریع چرخه عمر برنامه‌نویسی کمک می‌کنند.

پردازش جریان MongoDB Atlas بالاخره رسید

این ویژگی‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که با تقاضا در هر کجا مقیاس شوند، Cockroach Labs گفت.

این شرکت گفت که انتظار می‌رود ابزار جدید CLI به کاربران سازمانی کمک کند تا خوشه خود را با کد مدیریت کرده و مقیاس‌بندی کنند و افزود که این به‌روزرسانی همچنین شامل ادغام با ابزارهای کتابخانه پایگاه داده محبوب مانند Prisma و Google Pub می‌شود. /Sub.

ویژگی QoS به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد عملکرد اوج خود را در حالی که میلیون‌ها تراکنش در ثانیه انجام می‌دهند، حفظ کنند، و مقررات مربوط به پایگاه داده‌ها را برای کسب‌وکارهای چند منطقه‌ای و چند ملیتی مورد توجه قرار می‌دهد.

این شرکت گفت: ادغام جدید با ارائه‌دهنده نرم‌افزار پایش ابری Datadog، نظارت بر خوشه‌ها را فعال می‌کند و توصیه‌ها و بینش‌هایی را برای بهینه‌سازی عملکرد پایگاه داده ارائه می‌دهد.

 آخرین به‌روزرسانی CockroachDB همچنین با پشتیبانی از time-to-live (TTL) ارائه می‌شود که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد طول عمری را برای داده‌های سطح ردیف تعیین کنند.

Qdrant از جستجوی ترکیبی مبتنی بر برداری برای RAG پرده برداری کرد

API به استقرار خودکار، مقیاس‌بندی کمک می‌کند

به‌منظور کمک به توسعه‌دهندگان در بهینه‌سازی پایگاه داده و اجتناب از کارهای زائد مانند خرابی برای نگهداری یا وصله‌سازی، به‌روزرسانی ۲۲.۱ همچنین با یک API اداری جدید برای خودکارسازی استقرار و مقیاس‌بندی ارائه می‌شود.

تحلیلگران بر این باورند که Cockroach Labs در تلاش برای افزایش پذیرش پایگاه داده خود برای فضا در بازار توسعه برنامه های کاربردی مدرن رقابت می کند.

بائر گفت: «این ویژگی‌ها تا حدودی طول می‌کشد تا CockroachDB را قادر می‌سازد تا با روش‌های توسعه مدرن تطبیق یابد که زمان بهره‌مندی را برای ارائه نمونه‌های جدید تسریع می‌کند، و بنابراین، مزایای تجاری را ارائه می‌دهد.»

هولگر مولر، تحلیلگر اصلی Constellation Research به طور جداگانه گفت که ویژگی‌های جدید نشان می‌دهد که این شرکت در مورد فشار دادن به پذیرش سازمانی جدی است.

مولر خاطرنشان کرد:

از نظر رقابت، به نظر می‌رسد رقیب Cockroach DB Google Cloud Spanner باشد، اگرچه اشتراک در Cloud Spanner ممکن است یک شرکت را به اکوسیستم Google Cloud Platform مرتبط کند.