۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پایگاه داده توزیع شده Alibaba OceanBase بازارهای خارج از چین را هدف قرار می دهد

این شرکت می‌گوید پایگاه داده توزیع‌شده سازگار با SQL، که از پردازش تحلیلی تراکنش هیبریدی (HTAP) پشتیبانی می‌کند، می‌تواند روی ماشین‌های با مشخصات پایین مانند Raspberry Pi اجرا شود.

این شرکت می‌گوید پایگاه داده توزیع‌شده سازگار با SQL، که از پردازش تحلیلی تراکنش هیبریدی (HTAP) پشتیبانی می‌کند، می‌تواند روی ماشین‌های با مشخصات پایین مانند Raspberry Pi اجرا شود.

Alibaba و بازوی خدمات مالی آن، Ant Financial، نسخه جدیدی از پایگاه داده ارتباطی توزیع شده OceanBase را برای بازارهای خارج از چین راه اندازی کرده اند.

OceanBase 4.0 دوبله شد و هفته گذشته منتشر شد، می‌تواند بر روی ماشین‌های با مشخصات پایین – گره‌ها، در دنیای پایگاه‌های داده توزیع‌شده – مانند Raspberry Pi اجرا شود و مطابق با MySQL سازگار است. شرکت. به گفته این شرکت، این ویژگی ها نسخه جدید را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​مناسب می کند.

چگونه InfluxDB برای تجزیه و تحلیل بلادرنگ بهبود یافت

نسخه جدید همچنین دارای ویژگی هایی مانند نرخ از دست دادن داده صفر و زمان بازیابی فاجعه کمتر از هشت ثانیه در مقایسه با زمان بازیابی نسخه قبلی ۳۰ ثانیه است.

OceanBase که از پردازش تحلیلی تراکنش های ترکیبی (HTAP) پشتیبانی می کند، به عنوان پروژه ای در علی بابا در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد تا جایگزین Oracle شود و از حجم کاری عظیم تراکنش های Alipay، بازوی خدمات مالی Alibaba پشتیبانی کند.

Aerospike با Starburst شریک می شود تا از SQL استفاده کند

HTAP یک رویکرد معماری ترکیبی است که در آن یک پایگاه داده داده هایی را جمع آوری می کند که بعداً برای تجزیه و تحلیل در سیستم دیگری کپی می شود.

OceanBase که در سال ۲۰۱۷ به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت و بعداً از طریق ابر عمومی علی‌بابا در دسترس قرار گرفت، انتظار می‌رود از ماه سپتامبر از AWS پشتیبانی کند و افزود که انتظار می‌رود پشتیبانی از سایر ارائه‌دهندگان ابر عمومی به زودی دنبال شود.

تعمیرات اساسی آپاچی کیلین برای ابر

>

تصمیم علی‌بابا برای جهانی کردن OceanBase در زمانی است که چندین پایگاه داده دیگر مستقر در چین، مانند Apache Doris و StarRocks،  شروع به هدف قرار دادن آمریکای شمالی و بازارهای اروپایی.