۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پایگاه داده Graph جدید Aerospike برای پشتیبانی از بارهای کاری OLAP و OLTP

پایگاه داده جدید یک مدل داده گراف ویژگی را به قابلیت های موجود پایگاه داده NoSQL و موتور محاسبات گراف Apache TinkerPop اضافه می کند.

پایگاه داده جدید یک مدل داده گراف ویژگی را به قابلیت های موجود پایگاه داده NoSQL و موتور محاسبات گراف Apache TinkerPop اضافه می کند.

Aerospike روز سه شنبه پایگاه داده Graph جدید خود را که می تواند از پردازش تراکنش آنلاین (OLTP) و پردازش تحلیلی آنلاین (OLAP) پشتیبانی کند، بیرون آورد. a> حجم کار.

شرکت گفت که پایگاه داده جدید که Aerospike Graph نام دارد، یک مدل داده گراف ویژگی را به قابلیت های موجود پایگاه داده NoSQL و موتور محاسبات گراف Apache TinkerPop اضافه می کند.

Apache TinkerPop یک موتور محاسبه گراف ویژگی منبع باز است که به پایگاه داده گراف جدید کمک می کند از هر دو پشتیبانی کند. پرس و جوهای OLTP و OLAP. همچنین توسط سایر ارائه دهندگان پایگاه داده مانند Neo4J، Microsoft’s CosmosDB، Amazon Neptune، Alibaba Graph Database، IBM Db2 Graph، ChronoGraph، Hadoop، و پایگاه Graph Tibco استفاده می شود.

YugabyteDB Managed رابط خط فرمان مدیریت شده را اضافه می کند

به‌منظور فعال کردن ادغام بین Apache TinkerPop و پایگاه داده آن، Aerospike از نمودار API از طریق سرویس Aerospike Graph خود استفاده می‌کند.

در تلاش‌های خود برای یکپارچه‌سازی بیشتر، این شرکت گفت که یک مدل داده بهینه‌سازی شده در زیر پوشش ایجاد کرده است تا عناصر نمودار را نشان دهد – مانند رئوس و لبه‌ها – که با استفاده از رکوردها، سطل‌ها و سایر ویژگی‌ها به مدل داده بومی Aerospike نگاشت می‌شود. .

Nutanix از استارتاپ DBaaS Tessell به دلیل سرقت IP شکایت کرد

Aerospike گفت: پایگاه داده نمودار جدید، درست مانند Apache TinkerPop، از زبان Query Gremlin استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی را با جستارهای جدید و موجود Gremlin در Aerospike Graph بنویسند.

Gremlin زبان جستجوی نمودار Apache TinkerPop است.

برخی از کاربردهای پایگاه‌های داده گراف شامل نمودارهای هویت برای صنعت فناوری تبلیغات، برنامه‌های کاربردی ۳۶۰ مشتری در تجارت الکترونیک و شرکت‌های خرده‌فروشی، شناسایی و پیشگیری از تقلب در شرکت‌های مالی، و یادگیری ماشین برای هوش مصنوعی مولد است.

چگونه یک معماری پایگاه داده جدید از مقیاس و قابلیت اطمینان در TiDB پشتیبانی می کند

با معرفی پایگاه داده گراف، مدل گراف نیز به پلتفرم داده بلادرنگ Aerospike اضافه می‌شود که قبلاً از مدل‌های ارزش کلیدی و سند پشتیبانی می‌کند. سال گذشته، این شرکت پشتیبانی از JSON بومی را اضافه کرد.

در حالی که Aerospike هیچ جزئیات قیمتی را فاش نکرد، گفت Aerospike Graph می‌تواند به طور مستقل محاسبات و ذخیره‌سازی را مقیاس‌بندی کند و شرکت‌ها باید هزینه زیرساخت مورد استفاده را بپردازند.