۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

پایگاه داده Oracle 23c برای پشتیبانی از موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد جستجوی برداری را دریافت می کند

قابلیت‌های جستجوی معنایی اضافه شده به پایگاه داده شامل یک نوع داده برداری جدید، نمایه‌های برداری، و عملگرهای SQL جستجوی برداری است.

قابلیت‌های جستجوی معنایی اضافه شده به پایگاه داده شامل یک نوع داده برداری جدید، نمایه‌های برداری، و عملگرهای SQL جستجوی برداری است.

این شرکت در کنفرانس سالانه CloudWorld اعلام کرد

Oracle در حال برنامه‌ریزی برای افزودن قابلیت‌های جستجوی برداری به ارائه پایگاه داده خود است که Database 23c نامیده می‌شود.

این قابلیت‌ها که AI Vector Search نامیده می‌شوند، شامل یک نوع داده برداری جدید، نمایه‌های برداری، و عملگرهای SQL جستجوی برداری است که پایگاه داده اوراکل را قادر می‌سازد تا محتوای معنایی اسناد، تصاویر و سایر داده‌های بدون ساختار را به‌عنوان بردار ذخیره کند و از آن استفاده کند. این شرکت گفت که اینها برای اجرای سریع پرس و جوهای مشابهت.

جستجوی برداری AI در پایگاه داده ۲۳c همچنین از Retrieval Augmented Generation (RAG) پشتیبانی می‌کند، که یک تکنیک هوش مصنوعی مولد است که مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) و داده‌های تجاری خصوصی را ترکیب می‌کند. برای ارائه پاسخ به سوالات زبان طبیعی، اضافه شده است.

هدف به‌روزرسانی 22.1 CockroachDB کمک به نمونه‌سازی سریع‌تر و مقیاس‌پذیر در صورت تقاضا است.

افزودن قابلیت‌های جستجوی برداری به پایگاه داده Oracle به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که یک رابط زبان طبیعی مبتنی بر LLM را در برنامه‌های ساخته شده بر روی پایگاه داده Oracle و پایگاه داده خودکار اضافه کنند.

به گفته این شرکت، رابط مبتنی بر زبان طبیعی، کاربران برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به نوشتن کد، درباره داده‌های خود سؤال بپرسند.

«پایگاه داده خودکار یک رویکرد API باز و انعطاف‌پذیر برای یکپارچه‌سازی LLM‌ها اتخاذ می‌کند تا توسعه‌دهندگان بتوانند بهترین LLM را از Oracle یا اشخاص ثالث برای ایجاد پرس‌وجوهای SQL برای پاسخگویی انتخاب کنند. این سوالات،” اوراکل در بیانیه ای گفت.

این شرکت گفت که قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را نیز به ابزارهای پایگاه داده Oracle مانند APEX و SQL Developer اضافه خواهد کرد. این پیشرفت‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از زبان طبیعی برای تولید برنامه‌ها یا تولید کد برای درخواست‌های SQL استفاده کنند.

چگونه هوش مصنوعی مولد تجزیه و تحلیل داده ها را بازتعریف می کند

علاوه بر این، یک گردش کار یکپارچه و قابلیت اتوماسیون فرآیند یکپارچه به APEX اضافه شده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا عملکردهای مختلفی را به برنامه ها اضافه کنند، مانند فراخوانی اقدامات، فعال کردن تأییدیه ها و ارسال ایمیل.

با این حال، Oracle جزئیات قیمت و در دسترس بودن هیچ یک از قابلیت‌های جدید را اعلام نکرد.

به روز رسانی به دیگر پیشنهادات پایگاه داده

به‌روزرسانی‌های دیگر ارائه‌های پایگاه داده Oracle شامل در دسترس بودن عمومی پایگاه داده ۲۳c، نسل بعدی Exadata Exascale، و به‌روزرسانی‌های سرویس پایگاه داده مستقل و GoldenGate 23c است.

به گفته این شرکت، نسل بعدی Exadata Exascale Oracle، که نرم افزار سیستمی برای پایگاه های داده است، هزینه اجرای Exadata برای پایگاه داده های ابری را برای توسعه دهندگانی که از پیکربندی های کوچکتر استفاده می کنند، کاهش می دهد.

بررسی: YugabyteDB به PostgreSQL افتخار می کند

به‌روزرسانی‌های پایگاه داده خودکار Oracle شامل پایگاه داده‌های خودکار توزیع‌شده جهانی و استخرهای منابع الاستیک Oracle است.

در حالی که سرویس پایگاه داده مستقل توزیع شده جهانی به طور کامل مدیریت شده به شرکت ها کمک می کند تا توسعه و استقرار معماری برنامه های مشترک یا توزیع شده را برای برنامه های کاربردی حیاتی ساده کنند، Elastic Resource Pools به گونه ای طراحی شده است که شرکت ها را قادر می سازد تا نمونه های پایگاه داده را بدون هیچ گونه توقفی برای کاهش هزینه، ادغام کنند.

برای شرکت هایی که از سخت افزار Oracle برای اجرای پایگاه داده استفاده می کنند، این شرکت Oracle Database Appliance X10 را معرفی کرده است.

شرکت در بیانیه‌ای گفت: «آخرین نسخه این سیستم مهندسی بهینه‌شده برای پایگاه‌داده، اتوماسیون سرتاسری پیشرفته‌تر و تا ۵۰ درصد عملکرد بیشتر را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند.