۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه Oracle با به‌روزرسانی‌های Autonomous Data Warehouse با AWS، Snowflake مقابله می‌کند

به‌روزرسانی‌ها شامل کاهش ۷۵ درصدی قیمت ذخیره‌سازی، استودیوی داده کم‌کد جدید، و پذیرش پروتکل اشتراک‌گذاری دلتا منبع باز Databricks و Apache Iceberg است.

به‌روزرسانی‌ها شامل کاهش ۷۵ درصدی قیمت ذخیره‌سازی، استودیوی داده کم‌کد جدید، و پذیرش پروتکل اشتراک‌گذاری دلتا منبع باز Databricks و Apache Iceberg است.

Oracle قرار است قیمت‌های ذخیره‌سازی را کاهش دهد و به‌روزرسانی‌های عمده را به سرویس انبار داده‌های ابری خود، Oracle Autonomous Data Warehouse اضافه کند تا بتواند خدمات رقیب رقبای خود از جمله خدمات وب آمازون (AWS) را قبول کند. ، Microsoft، Google و Snowflake.

به‌روزرسانی‌های Oracle Autonomous Data Warehouse که چهارشنبه اعلام شد، از طریق ابر عمومی Oracle و در محل از طریق Oracle Cloud@Customer در دسترس خواهد بود. آنها شامل کاهش ۷۵ درصدی قیمت ذخیره سازی، پذیرش فرمت های فایل داده جدید مانند Apache Iceberg، یک کد کم جدید استودیو داده، و پذیرش هستند. پروتکل اشتراک گذاری دلتا منبع باز Databricks.

پاتریک ویلر، معاون مدیریت محصول در بخش پایگاه داده اوراکل، گفت: انتظار می‌رود به‌روزرسانی‌ها، که بدون هزینه اضافی در اختیار مشتریان انبار داده‌های اوراکل خودکار قرار می‌گیرند، تا پایان سه‌ماهه سوم به‌طور کلی در دسترس قرار گیرند.

«ما در حال کاهش هزینه ذخیره‌سازی انبار داده مستقل بومی هستیم، که ذخیره‌سازی Exadata است. ما از ۱۱۸ دلار در هر ترابایت در ماه به ۲۵ دلار در هر ترابایت در ماه کاهش می دهیم. ویلر گفت که این همان قیمت ذخیره سازی اشیاء است.

کاهش قیمت ذخیره‌سازی موانع پذیرش را کاهش می‌دهد

هولگر مولر، تحلیلگر اصلی Constellation Research گفت: اوراکل با کاهش هزینه ذخیره سازی در انبار داده خود، یکی از مزیت هایی را که دریاچه های خرما معمولاً نسبت به انبارهای داده دارند، حذف می کند.

تونی بائر، تحلیلگر اصلی dbInsights، گفت: اما شرکت ها احتمالاً اطلاعات خود را به طور کامل از دریاچه ها به انبارهای داده منتقل نمی کنند. بائر گفت، در عوض، تغییر قیمت “چرخه عمر مشتریان انبار داده مستقل را طولانی می کند تا داده های خود را برای دوره های زمانی طولانی تری محلی نگه دارند.”

تغییر قیمت‌ها همچنین ابرمقیاس‌کننده‌های رقیب مانند AWS، Microsoft و Google Cloud را به چالش می‌کشد.

تحلیلگر ارشد Omdia گفت: “این اساساً هدف مستقیم رقبای ابری اوراکل را در بر می گیرد، به معنای واقعی کلمه هزینه را به عنوان مانعی برای ورود به انبار داده مستقل یا خروج از یک راه حل رقیب مانند AWS RedShift از بین می برد.” بردلی شیمین.

آیا حرکت به سمت ابر یک اشتباه بود؟

Shimmin افزود: “قیمت کاهش یافته همراه با افزایش سرعت ادعایی ۲۰٪ شرکت در سخت افزار Exadata، از هدف گسترده تر اوراکل برای ارائه سطح بسیار متفاوت عملکرد، همراه با هزینه های عملیاتی کمتر از طریق سرعت و اتوماسیون پشتیبانی می کند.” p>

بهینه سازی هزینه های ابر

به گفته داگ هنشن، تحلیلگر اصلی در Constellation Research،

کاهش قیمت Oracle همچنین می‌تواند واکنشی به تلاش‌های شرکت‌ها برای بهینه‌سازی هزینه‌های ابری باشد.

«Oracle در تلاش است تا مشتریان بیشتری را به این سادگی جلب کند. هرچه داده‌های بیشتری در یک ابر انباشته شود، ذخیره‌سازی پرهزینه‌تر می‌شود.» Henschen

به گفته هیون پارک، تحلیلگر ارشد Amalgam Insights، محیط مالی کنونی احتمالاً مدیران مالی را وادار خواهد کرد تا “هر گونه سرمایه گذاری فنی را که می تواند منجر به یک فرصت پس انداز میلیون دلاری با حفظ قابلیت عملکردی اصلی شود” توجیه کنند.

پارک گفت: «فروشندگان انبار داده که هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، هم با توجه به نگرانی‌های مربوط به مدیریت هزینه‌ها و هم برای اینکه سازمان‌ها مهاجرت از خدمات گران قیمت را قانع‌کننده ببینند، بر خلاف مدل نسبتاً قیمت بالای Snowflake فشار می‌آورند.» .

پذیرش پروتکل به اشتراک گذاری دلتا به Snowflake می پردازد

پذیرش اوراکل از پروتکل اشتراک گذاری دلتای Databricks بخش عمده ای از به روز رسانی به انبار داده خودران. به گفته ویلر اوراکل، این پروتکل برای جلوگیری از قفل شدن فروشنده برای به اشتراک گذاری داده ها و مرتب کردن مسائلی مانند امنیت، کنترل نسخه و مدیریت دسترسی مجموعه داده ها اتخاذ شد.

شرکت در بیانیه‌ای گفت: «با این رویکرد باز، مشتریان اکنون می‌توانند به‌طور ایمن داده‌ها را با هرکسی که از هر برنامه یا سرویسی که از پروتکل پشتیبانی می‌کند به اشتراک بگذارند.

به گفته تحلیلگران،

تصمیم اوراکل برای پذیرش پروتکل می‌تواند در درجه اول به دلیل محبوبیت آن و مقابله با ارائه محصولات Snowflake باشد.

Omnia گفت: «اگرچه هنوز یک پروتکل استاندارد نیست، Databricks Delta Share به‌عنوان وسیله‌ای برای تبادل امن داده‌ها بین برنامه‌هایی که در پلتفرم‌های ابری متفاوت قرار دارند، بدون نیاز به انجام هر گونه تکرار، شتاب قابل‌توجهی در میان بازیکنان داده و تجزیه و تحلیل ایجاد می‌کند.» شیمین.

Google Cloud پشتیبانی وکتور را به همه ارائه های پایگاه داده خود اضافه می کند

این پروتکل همچنین می‌تواند به‌عنوان مقابله با قابلیت‌های اشتراک‌گذاری بین دانه‌های برفی عمل کند، که به یک پروتکل بسته محدود می‌شود که فقط شامل سایر منابع داده Snowflake می‌شود.

«با موفقیت Snowflake بر اساس سهولت استفاده و ساخت بومی ابری، سایر فروشندگان داده‌های قابل توجه تلاش می‌کنند تا ارزان‌تر، همه‌کاره‌تر و ارزشمندتر شوند.»

Baer از dbInsights با اشاره به پشتیبانی قبلی اعلام شده برای اشتراک گذاری دلتا در MySQL HeatWave، گفت

Oracle در پذیرش پروتکل در سراسر پیشنهادات خود ثابت قدم بوده است.

Oracle Autonomous Data Warehouse داده استودیو با کد پایین دریافت می کند

ویلر گفت: افزودن استودیوی داده Oracle به داخل انبار داده خودکار به دانشمندان داده‌های سازمانی، تحلیلگران و کاربران تجاری کمک می‌کند تا داده‌ها را بارگیری، تبدیل و تجزیه و تحلیل کنند، و افزود که از یک رابط کشیدن و رها کردن معمولی برای موارد کم استفاده می‌کند. پلتفرم های کد.

به گفته تحلیلگران

استودیوی داده Oracle در داخل Autonomous Data Warehouse با شرکت هایی مانند Amazon DataZone و Google Dataplex رقابت می کند، زیرا فروشندگان به تقاضای سازمانی برای سلف سرویس پاسخ می دهند. تجزیه و تحلیل.

«Oracle بیش از ۱۰۰ رابط از پیش ساخته شده در Data Studio دارد که می تواند به تجزیه و تحلیل، آماده سازی و ادغام داده ها در انبار داده بدون نیاز به تیم های فناوری اطلاعات کمک کند. این یک مشکل بزرگ است، به ویژه برای دانشمندان داده، که زمان بسیار زیادی را برای دسترسی و ماساژ منابع داده های متفاوت تلف می کنند. شیمین گفت: هر چیزی که این کارها را سرعت بخشد، توسط این کاربران سازمانی بسیار قدردانی خواهد شد.

شرکت گفت:

یک افزونه Google Sheets نیز اکنون بخشی از Oracle Autonomous Data Warehouse علاوه بر افزونه Microsoft Excel موجود است.

به‌روزرسانی‌های اوراکل شامل ویژگی‌های چند ابری است

به‌روزرسانی‌های دیگر در انبار داده خودکار Oracle – از جمله افزودن منابع داده، قالب‌های فایل داده، دسترسی به اعلان‌ها برای تیم‌های مایکروسافت، منابع کاتالوگ داده‌ها و دسترسی مستقیم به جستجو به Google BigQuery — برای افزودن ویلر گفت: قابلیت چند ابری برای سیستم.

چرا اکثر شرکت ها از تحول دیجیتالی خوششان می آید؟

تحلیلگران گفتند که انتخاب Oracle برای اجازه دادن به انبار داده برای استعلام جداول Apache Iceberg به دلیل محبوبیت فزاینده فرمت فایل داده است.

Henschen گفت: “Iceberg یک قالب جدول استاندارد باز است که سازمان ها خواستار آن هستند، زیرا تضمین می کند که داده های آنها در طولانی مدت به روشی مبتنی بر استانداردها در دسترس آنها باشد، نه اینکه در قالب پایگاه داده اختصاصی قفل شوند.” و افزود که شرکت‌ها می‌خواهند پلتفرم داده‌های تحلیلی مبتنی بر ابر آنها نیز یک “Lakehouse” باشد که قادر به ذخیره و پشتیبانی مجدد از داده‌های نیمه ساختاریافته و بدون ساختار باشد.

Shimmin گفت: «افزودن پشتیبانی Apache Iceberg همچنین AWS را هدف قرار می‌دهد، و افزود که «کاربران AWS به‌عنوان وسیله‌ای برای کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات خود به Iceberg هجوم می‌آورند.

علاوه بر این، اوراکل انبار داده خود را با چسب AWS ادغام کرده است تا به کاربران اجازه دهد طرحواره دریاچه داده و ابرداده را به طور خودکار بازیابی کنند.

همکاری Oracle با AWS

در حالی که ادغام ممکن است برای جذب کاربران Glue ضروری باشد، شیمین معتقد است که ادغام گام دیگری به سوی همکاری Oracle با AWS است.

«یکپارچه سازی Glue برنامه بلندمدت اوراکل برای ایجاد یک سرویس اتصال ابری است درست همانطور که با مایکروسافت انجام داده است. Shimmin گفت: این به کاربران AWS امکان می‌دهد تا بایستند و انبار داده خودکار را از داخل AWS با استفاده از یک شیشه واحد مدیریت کنند.

به گفته تحلیلگران، ترکیبی از به‌روزرسانی‌های جدید برای انبار داده، به اوراکل کمک می‌کند تا با شرکت‌هایی مانند Snowflake، بزرگترین رقیب خود، و Google BigQuery مقابله کند.

«با این به‌روزرسانی جدید، Oracle پاسخ خود را به Google BigQuery Omni ارائه کرده است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را در AWS یا Azure جستجو کنید و نتایج را به انبار داده BigQuery در Google برگردانید. هنشن گفت: «سرویس اصلی انبار داده مستقل به طور انحصاری در زیرساخت ابری Oracle (OCI) اجرا می‌شود، اما آنها در حال حرکت به سمت فعال کردن جستجوی داده‌ها در AWS، Azure و جاهای دیگر هستند.

دیگر رقبای انبار داده عبارتند از Snowflake، Microsoft Synapse و Amazon Redshift.