۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اوراکل از دستیار کدنویسی مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

Oracle Code Assist با شیوه‌های توسعه نرم‌افزار Oracle و الگوهای کدنویسی از جاوا، SQL، Oracle Cloud Infrastructure و سایر فناوری‌ها مانند NetSuite SuiteScript به خوبی تنظیم می‌شود.

Oracle Code Assist با شیوه‌های توسعه نرم‌افزار Oracle و الگوهای کدنویسی از جاوا، SQL، Oracle Cloud Infrastructure و سایر فناوری‌ها مانند NetSuite SuiteScript به خوبی تنظیم می‌شود.

Oracle Oracle Code Assist را معرفی کرده است، یک دستیار کدنویسی مجهز به هوش مصنوعی که به توسعه‌دهندگان پیشنهادات مربوط به زمینه را ارائه می‌کند که می‌توانند بر اساس بهترین شیوه‌ها و پایگاه‌های کد سازمان تنظیم شوند.

Oracle تاریخ در دسترس بودن Oracle Code Assist را ارائه نکرد، اما گفت که توسعه دهندگان در Oracle از این ابزار برای ساخت محصولات و خدمات Oracle استفاده می کنند. به گفته این شرکت، Oracle Code Assist می تواند برای نوشتن، ارتقا، و کدهای refactor نوشته شده در اکثر زبان های برنامه نویسی مدرن استفاده شود.

Oracle Code Assist با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) که روی Oracle Cloud Infrastructure (OCI) اجرا می‌شوند، برای Java، SQL و توسعه برنامه‌های کاربردی عمومی در OCI بهینه شده است. . همچنین از Ruby و C++ پشتیبانی می‌کند و در حال آزمایش برای استفاده با Python، Terraform infrastructure-as-code است. زبان و زبان برنامه نویسی Netsuite SuiteScript.

چارچوب وب Hono تولید سایت ایستا را اضافه می کند

Oracle گفت که Oracle Code Assist با ارائه قطعه‌های کد، تجزیه و تحلیل وابستگی، جایگزین‌های کاهش خطا، موارد تست، حاشیه‌نویسی، خلاصه‌سازی و مستندسازی، مراحل متعددی را در چرخه عمر توسعه نرم‌افزار ارائه می‌کند. این افزونه به عنوان یک پلاگین محیط توسعه برای JetBrains IntelliJ Idea IDE یا ویرایشگر کد ویژوال استودیو مایکروسافت مستقر شده است. این ابزار برای ارائه بازخورد متخصص و صاحب نظر برای کمک به توسعه‌دهندگان، ساخت، بهینه‌سازی و ارتقاء برنامه‌ها در هر کجا که اجرا می‌شوند، آموزش دیده است.

JDK 20: ویژگی های جدید در جاوا 20

Oracle گفت که Oracle Code Assist که در یک مخزن نرم افزار توسعه یافته طی سالیان متمادی آموزش دیده است، بدون توجه به اینکه برنامه ها در کجا مستقر هستند، به سازمان ها خدمات ارائه می دهد. این دستیار با APIهای سرویس OCI، الگوهای کدنویسی و شیوه‌های توسعه نرم‌افزار Oracle از جاوا، SQL، OCI و سایر فناوری‌ها مانند NetSuite SuiteScript تنظیم می‌شود.

Oracle گفت Oracle Code Assist سرعت توسعه‌دهنده را از طریق تولید کد، حاشیه‌نویسی کد، و تولید اسناد یا نظرات API برای توصیف عملکرد کد بهبود می‌بخشد. مزایای دیگر عبارتند از توضیح کد، از طریق خلاصه کردن کد به زبان ساده، بررسی سریعتر کد، و تولید پوشش آزمایشی. Oracle گفت، توانایی Oracle Code Assist برای ایجاد تست های واحد و عملکردی بر اساس زمینه کد به توسعه دهندگان کمک می کند تا کیفیت تست را بهبود بخشند.

هدف چارچوب Async C++ برای ریزسرویس‌های ساده‌تر است

Oracle پنج راه را فهرست کرده است که معتقد است Oracle Code Assist به توسعه دهندگان کمک می کند تا ثبات و بهینه سازی کد را افزایش دهند:

  • پیشنهادات سفارشی که چارچوب‌های کد، کتابخانه‌های داخلی، بهترین شیوه‌ها و استانداردهای خاص صنعت را برای تولید کدهای سازمانی ترکیب می‌کنند.
  • زمینه مبدأ کد که کمک می‌کند اطمینان حاصل شود کد از مجوزهای غیرمجاز منبع نشده است.
  • ارتقای خودکار زبان که کد موجود را با استفاده از نسخه زبان فعلی و کتابخانه های جدیدتر به روز می کند.
  • تحلیل کد که اشکالات و ناکارآمدی‌ها را شناسایی می‌کند.
  • پیشنهادات بهینه‌سازی OCI که از APIهای سرویس OCI، الگوهای کدگذاری و بهترین روش‌ها برای اجرای برنامه‌ها بر روی OCI استفاده می‌کند.