۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

دموکراتیک کردن هوش مصنوعی با پلتفرم‌های پذیرش دیجیتال

پلتفرم‌های پذیرش دیجیتال الگوهای استفاده از برنامه‌ها و رفتارهای کاربر را یاد می‌گیرند و کارگران را در فرآیندهای کسب‌وکار به‌طور هم‌زمان راهنمایی می‌کنند و وظایف را به صورت خودکار ارائه می‌دهند. آنها می توانند به همه ما کمک کنند تا بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببریم.

پلتفرم‌های پذیرش دیجیتال الگوهای استفاده از برنامه‌ها و رفتارهای کاربر را یاد می‌گیرند و کارگران را در فرآیندهای کسب‌وکار به‌طور هم‌زمان راهنمایی می‌کنند و وظایف را به صورت خودکار ارائه می‌دهند. آنها می توانند به همه ما کمک کنند تا بیشترین بهره را از هوش مصنوعی ببریم.

سریع‌تر حتی از اینترنت، هوش مصنوعی مولد به فناوری اصلی تبدیل شده است که واقعیت محل کار فوری و آینده بلندمدت ما را شکل می‌دهد.

نسخه اصلی آن، با زبان طبیعی wiz ChatGPT، یکی از سریع‌ترین برنامه‌های در حال رشد در تاریخ است که اکنون دارای Transformer Pre-trained 4 یا GPT-4 است که اخیراً بسیار هوشمند است. امتحان وکالت یکنواخت در صدک ۹۰ برخی از شرکت‌هایی که راه‌حل‌های کمک‌نویسی و کدنویسی هوشمندانه ارائه می‌دهند، قبلاً قدرت GPT-4 را با سایر مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی برای ارائه تخصص و ارزش تجاری ترکیب کرده‌اند.

در حالی که شیفتگی ChatGPT به سرعت به همه مکان‌های کاری راه پیدا کرده است، این واقعیت باقی می‌ماند که هوش مصنوعی در محل کار جدید نیست. امروزه کارکنان شرکت‌های بزرگ از متوسط ​​استفاده می‌کنند. ۲۱۱ برنامه‌ها، که بسیاری از آنها از فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند – از تولید رونوشت جلسات مجازی گرفته تا چت ربات های پشتیبانی فنی، و از تجزیه رزومه نامزدها تا تشویق کاربر به پذیرش فناوری. اما مهم نیست که چه شکلی از هوش مصنوعی در محل کار استفاده می شود، جنبه ای که اغلب نادیده گرفته می شود، نقشی است که انسان ها بازی می کنند.

آنچه ممکن است بسیاری در مورد هوش مصنوعی ندانند این است که نظارت انسانی بسیار مهم است – و همیشه خواهد بود. در حالی که درست است که برخی از نقش‌ها را می‌توان با هوش مصنوعی جایگزین کرد، چیزی که می‌بینیم بیشتر تغییر مهارت‌ها و مسئولیت‌ها است، به این معنی که انسان‌ها باید هوش مصنوعی را در نقش‌های خود تطبیق دهند یا بگنجانند. مردم باید کمتر نگران جایگزینی هوش مصنوعی باشند و بیشتر روی همگام شدن با سرعت تغییراتی که در حال حاضر روی ماست تمرکز کنند. اکنون این سوال به این صورت است که “چگونه؟”

Azure Percept: راه‌انداز سریع یادگیری ماشین

هوش مصنوعی را با هوش مصنوعی مهار کنید

با طوفان زدن محل کار، شرکت‌ها مطمئن نیستند که چگونه هوش مصنوعی مولد را مدیریت کنند. پذیرش آن برای کسب و کار می تواند به معنای پیشرفت های باورنکردنی در بهره وری، خلاقیت و نوآوری باشد، اما به دلیل افشای ناخواسته اطلاعات شخصی حساس یا محرمانه شرکت توسط کارکنان به این برنامه ها، خطرات امنیتی را نیز به همراه دارد.

اغلب بدون خط‌مشی‌ها، رویه‌ها یا حتی آموزش، شرکت‌ها در حال ساخت برنامه‌های کاربردی هستند و افراد راه‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از روان متنی عمیق GPT-4 ارائه می‌کنند. برخی از شرکت‌ها در حال ساخت نرده‌ها و فیلترهای قوی هستند که می‌تواند به کاهش نگرانی‌های اخلاقی و عملی کمک کند، در حالی که کارکنان فردی از فناوری هوش مصنوعی در دسترس عموم برای افزایش بهره‌وری خود با نرخ‌های واقعاً قابل‌توجهی استفاده می‌کنند. نمی توان انکار دیوانگی هوش مصنوعی که در آن قرار داریم، وجود دارد، اما همچنین فرصتی باورنکردنی برای افراد وجود دارد تا یاد بگیرند که چگونه از این فناوری های جدید هوش مصنوعی به نفع مشاغل و سازمان هایشان استفاده کنند.

همانند تمام فناوری‌های جدید در محل کار – چه به‌روزرسانی نسخه یا برنامه‌های کاربردی جدید – یک منحنی یادگیری برای کارمندان وجود دارد. برای رفع این مشکل، هزاران شرکت آینده‌نگر از پلت‌فرم پذیرش دیجیتالs یا DAPها، که راه حل های پیشرفته ای هستند که تعامل یکپارچه بین کاربران را تسهیل می کنند. و برنامه های دیجیتال، در بالای برنامه ها اجرا می شوند. DAPها الگوهای استفاده گسترده از برنامه‌ها و همچنین محیط‌های خاص شرکت و رفتارهای کارکنان را یاد می‌گیرند تا وظایف را خودکار کنند و به کارکنان راهنمایی مستقیم و فوری بدهند. DAP ها می توانند زمین بازی را برای کارمندان در طیف گسترده ای از مهارت های دیجیتالی در محیط کار امروزی یکسان کنند و همه را قادر می سازند از مزایای بسیاری که فناوری های هوش مصنوعی در اختیار کارمندان قرار می دهد، بهره مند شوند.

یادگیری ماشین برای توسعه دهندگان جاوا: الگوریتم هایی برای یادگیری ماشین

با درک رابط‌های کاربر برنامه و تعاملات انسان و رایانه در یک پشته فناوری، DAPها به‌طور خودکار فرآیند کسب‌وکار را هدایت می‌کنند و با توجه به اجازه کاربر نهایی، می‌توانند از طرف یک کارگر اقدام کنند و وظایف درخواستی را انجام دهند. DAPها همچنین مناطقی را در گردش کار شناسایی می‌کنند که باعث اصطکاک دیجیتالی می‌شوند یا ناکارآمد هستند و بینش‌های عملی را برای بهبود فرآیند به سازمان‌ها ارائه می‌دهند.

DAP ها کارمندان را در جریان کار به صورت بلادرنگ راهنمایی می کنند، تجربه کاربر را بهبود می بخشند و در عین حال کارایی را بهبود می بخشند. با استفاده از این فناوری در بالای پرکاربردترین برنامه‌های کاربردی در محل کار، کارمندان نیازی به یادگیری ندارند و در بالای تعداد بی‌شمار رابط کاربری مختلفی که برای انجام کارهای خود نیاز دارند، بمانند. DAP ها شکاف بین آنچه فناوری پیشرفته وعده می دهد و آنچه که واقعاً توسط کارمندان انجام می شود را کاهش می دهد.

کمک به کارگران برای سازگاری و تکامل

پرسش‌ها همیشه با فناوری‌های جدید خارق‌العاده مطرح می‌شوند – از انرژی هسته‌ای گرفته تا اینترنت گرفته تا ابررایانه‌های موبایلی مجهز به ابر در جیب ما. پیشرفت‌های فناوری همواره باعث ایجاد اختلال و شک و تردید می‌شود، اما انسان‌ها سازگار و تکامل می‌یابند. آیا هوش مصنوعی مولد، مانند برنامه‌های GPT-4، جایگزین انسان‌ها در محل کار خواهد شد؟

خیر. در عوض، هوش مصنوعی مولد به انسان کمک می‌کند تا مشکلات را سریع‌تر حل کند و حالت‌های جدیدی از کار و خلقت را کشف کند. هوش مصنوعی می‌تواند قابلیت‌های مهندسان نرم‌افزار را با خودکارسازی کدهای تکراری، تبدیل فوری کد از یک فرمت به فرمت دیگر، یا تولید داده‌های مربوط به دستگاه‌های آزمایشی افزایش دهد. این می تواند با ترکیب تحقیقات موجود و ایجاد اعلان های متنوع به خلاقان و محققان کمک کند. هوش مصنوعی می تواند به ایجاد اخلاق هوش مصنوعی قوی و حتی بهبود ایمنی کارگران ساختمانی کمک کند.

دوتایی پویا انسان و هوش مصنوعی، کارایی، بهره‌وری و نوآوری را فراتر از آنچه در حال حاضر می‌توانیم درک کنیم، افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، ترس از اینکه هوش مصنوعی جایگزین پزشکان شود، هذلولی است، زیرا هوش مصنوعی در حال حاضر پزشکان را در درمان شرایط و نجات جانها بهتر کرده است. امروزه از هوش مصنوعی برای کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و مادران با تفسیر استفاده می شود. ضربان قلب جنین و کاردیوتوکوگرافی برای کمک به تشخیص زایمان زودرس و عوارض بارداری و بررسی اختلافات در تفسیر آن بین پزشکان. واضح است که پزشکان از معادله حذف نمی شوند.

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین معماران ابری شود؟

تجربه انسانی در محل کار به دلیل هوش مصنوعی بهتر خواهد بود، حتی اگر کار روزانه تغییر کند. هوش مصنوعی مولد به مهندسان قدرت می‌دهد تا کدهای نوآورانه‌تر و سریع‌تر تولید کنند. خلاقان تحقیقات خود را انجام می دهند، تفکر خود را گسترش می دهند و اصلاح می کنند و پیشنهادات مبتنی بر داده را با اطلاعات GPT-4، اتوماسیون و ادغام توسعه می دهند، در حالی که استعداد و تشخیص خود را برای اطمینان از کیفیت تکرار و محصولات نهایی به کار می گیرند. رابطه انسان و هوش مصنوعی به طور متقابل در برابر نقاط شکست منفرد محافظت می‌کند و منجر به نوآوری هنوز نقشه‌ای نشده و حتی غیرقابل تصور می‌شود.

Uzi Dvir مدیر ارشد اطلاعات در WalkMe، جایی که او استراتژی های فناوری اطلاعات شرکت را با اهداف تجاری آن هماهنگ می کند. او دارای مدرک لیسانس علوم کامپیوتر و ریاضیات از دانشگاه بار ایلان است.

Generative AI Insights مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی مولد را بررسی و بحث کنند. این انتخاب گسترده است، از غواصی عمیق فناوری گرفته تا مطالعات موردی گرفته تا نظرات متخصص، اما همچنین ذهنی است، بر اساس قضاوت ما در مورد اینکه کدام موضوعات و درمان‌ها به بهترین وجه به مخاطبان فنی پیشرفته InfoWorld خدمت می‌کنند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. تماس با doug_dineley@foundryco.com.