۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت از OCI Supercluster Oracle برای جستجوهای محاوره ای Bing استفاده می کند

مایکروسافت و اوراکل برای پشتیبانی از استنباط مدل‌های هوش مصنوعی که برای تقویت جستجوهای محاوره‌ای بینگ بهینه شده‌اند، قراردادی چند ساله منعقد کرده‌اند.

مایکروسافت و اوراکل برای پشتیبانی از استنباط مدل‌های هوش مصنوعی که برای تقویت جستجوهای محاوره‌ای بینگ بهینه شده‌اند، قراردادی چند ساله منعقد کرده‌اند.

در تمدید همکاری هوش مصنوعی خود، اوراکل و مایکروسافت قراردادی چند ساله برای حمایت از تقاضای فزاینده جستجوهای مکالمه بینگ، که اخیراً برای عموم باز شد.

به عنوان بخشی از این توافق، مایکروسافت از زیرساخت Azure خود برای هوش مصنوعی در ترکیب با سوپرکلاستر Oracle Cloud Infrastructure (OCI) استفاده خواهد کرد — یک سرویس آموزش ابررایانه و استنتاج با پشتیبانی از GPU Nvidia در ماه مارس منتشر شد.

در مورد فیناپ های ابری چه می گذرد؟

سرویس OCI Supercluster اولین لایه استراتژی هوش مصنوعی Oracle است. ، شرکت‌هایی مانند Cohere یا Hugging Face را هدف قرار داده است، که در حال کار بر روی توسعه مدل‌های زبان بزرگ (LLM) برای پشتیبانی از کاربران نهایی خود هستند.

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای مشترک گفتند: ترکیب OCI Supercluster و Azure AI به مایکروسافت اجازه می‌دهد مدل‌های هوش مصنوعی را استنباط کند که به طور مداوم برای تقویت جستجوهای محاوره‌ای Bing هر روز بهینه‌سازی می‌شوند.

استنتاج فرآیندی است که از طریق آن یک سیستم هوش مصنوعی بر اساس اطلاعات و دانشی که دارد نتیجه‌گیری می‌کند یا پیش‌بینی می‌کند.

محبوب ترین سبک های شبکه عصبی و نحوه کار آنها

«با استفاده از Oracle Interconnect برای Microsoft Azure، مایکروسافت می‌تواند از سرویس‌های مدیریت شده مانند خدمات Azure Kubernetes (AKS) برای هماهنگ‌سازی OCI Compute در مقیاس وسیع برای پشتیبانی از افزایش استفاده کند. تقاضا برای جستجوی محاوره‌ای Bing، این شرکت‌ها گفتند که جستجوی محاوره‌ای Bing به خوشه‌های قدرتمندی از زیرساخت‌های محاسباتی نیاز دارد که از ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج جستجو که توسط مدل استنتاج بینگ انجام می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

مدل‌های استنتاج، طبق گفته‌های اوراکل و مایکروسافت، به طور کلی به هزاران نمونه محاسباتی و ذخیره‌سازی و ده‌ها هزار پردازنده گرافیکی نیاز دارند که می‌توانند به‌صورت موازی به‌عنوان یک ابر رایانه روی یک شبکه چند ترابیتی کار کنند.

به روز رسانی ویژوال استودیو یکپارچه سازی نرم افزاری Copilot را به ارمغان می آورد

در ماه سپتامبر، اوراکل همکاری خود را با مایکروسافت با تجمیع سخت افزار پایگاه داده خود (از جمله Oracle Exadata) و نرم افزار در مراکز داده مایکروسافت Azure گسترش داد و به مشتریان امکان دسترسی مستقیم به خدمات پایگاه داده Oracle در حال اجرا بر روی Oracle Cloud Infrastructure (OCI) از طریق Azure را داد.