۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هدف ویژگی‌های جدید آمازون Lex AI این است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت ربات‌ها را بسازند و تقویت کنند

آمازون قابلیت های مولد هوش مصنوعی را به Lex، ابزار توسعه ربات چت خود اضافه کرده است.

آمازون قابلیت های مولد هوش مصنوعی را به Lex، ابزار توسعه ربات چت خود اضافه کرده است.

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند از زبان طبیعی ساده برای ساخت یا بهبود ربات‌های چت با آمازون Lex، ابزاری برای ایجاد رابط‌های مکالمه استفاده کنند. با استفاده از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی مولد، برنامه‌نویسان می‌توانند وظایفی را که می‌خواهند سرویس انجام دهد، مانند «سازمان رزرو هتل شامل جزئیات مهمان و روش پرداخت»، همانطور که در پست وبلاگ< /a> توسط شرکت.

“بدون هوش مصنوعی مولد، توسعه‌دهنده ربات باید هر عنصر ربات را به صورت دستی طراحی کند – اهداف یا مسیرهای احتمالی، عباراتی که یک مسیر را راه‌اندازی می‌کنند، شکاف‌هایی برای گرفتن اطلاعات، و درخواست‌ها یا پاسخ ربات، از جمله عناصر دیگر، Sandeep Srinivasan، مدیر محصول ارشد آمازون Lex در AWS، در مصاحبه ای گفت. “با این رویکرد، به راحتی شروع می کنید.”

Lex همچنین می‌تواند به تعاملات پیچیده انسان و ربات کمک کند. اگر آمازون لکس نتواند بخشی از مکالمه را بفهمد، از یک بنیاد هوش مصنوعی مدل زبان بزرگ (LLM) توسط سازنده ربات برای کمک انتخاب شده است

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید آمازون لکس، ایجاد چت‌بات‌ها را با مدیریت خودکار سؤالات متداول (سؤالات متداول) ساده می‌کند. توسعه دهندگان عملکردهای اصلی ربات را تنظیم می کنند و یک هوش مصنوعی داخلی پاسخ ها را از یک منبع ارائه شده – برای مثال پایگاه دانش شرکت – برای پاسخ به سؤالات کاربران پیدا می کند.

Databricks با برنامه‌های Lakehouse جدید، Snowflake، MongoDB را می‌پذیرد

Amazon همچنین یک ویژگی QnAIntent داخلی را برای Lex معرفی کرده است که فرآیند پرسش و پاسخ را مستقیماً در ساختار هدف گنجانده است. این ویژگی از یک LLM برای جستجوی یک پایگاه دانش تایید شده و دادن پاسخ مرتبط استفاده می کند. این ویژگی که در پیش‌نمایش موجود است، از مدل‌های پایه میزبانی شده در Amazon Bedrock استفاده می‌کند، سرویسی که انتخابی از FM‌های شرکت‌های مختلف هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. Srinivasan گفت: در حال حاضر، این ویژگی به شما امکان می دهد بین مدل های Anthropic جابجا شوید و “ما در حال کار برای گسترش به سایر LLM ها در آینده هستیم.”

کاتلین کارلی، استاد موسسه امنیت و حریم خصوصی CyLab در دانشگاه کارنگی ملون، در مصاحبه ای گفت:

آنچه در Angular 13 جدید است

Amazon Lex را می توان به عنوان یک سیستم از سیستم ها در نظر گرفت – و بسیاری از این زیرسیستم ها از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند.

«کلید این است که قرار دادن یک مدل زبان بزرگ در Lex به این معنی است که اگر یک ربات آمازون لکس بسازید یا با آن تعامل داشته باشید، می‌تواند پاسخ‌های مفیدتر، با صدای طبیعی‌تر و احتمالاً دقیق‌تر به استاندارد ارائه دهد. کارلی افزود. “برخلاف سیستم تحلیلی سبک قدیمی، این ربات‌ها بر روی کار متمرکز نیستند و بنابراین می‌توانند کارهایی غیر از انجام چند مرحله از پیش برنامه‌ریزی شده انجام دهند.”

Lex بخشی از استراتژی هوش مصنوعی آمازون است، از جمله ساخت LLM. این مدل با نام رمز «Olympus» برای نیازهای آمازون سفارشی شده است و دارای ۲ تریلیون پارامتر است که دو برابر اندازه GPT-4 OpenAI است که بیش از ۱ تریلیون پارامتر دارد.

کارلی افزود: «امازون LLM احتمالاً انعطاف‌پذیرتر از GPT-4 است، بهتر می‌تواند تفاوت‌های ظریف را مدیریت کند و ممکن است کار بهتری با جریان زبانی انجام دهد. اما هنوز خیلی زود است که واقعاً تفاوت‌های عملی را ببینیم. تفاوت‌ها به هر دو تفاوت در ابزار آموزش داده شده و تعداد پارامترها بستگی دارد.”

JetBrains اصلاحات امنیتی را برای سیستم TeamCity CI/CD منتشر می کند

آخرین ویژگی‌های آمازون لکس می‌تواند بخشی از یک انقلاب کدنویسی باشد که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود. توسعه دهندگان در حال آزمایش ChatGPT برای کارهای کدنویسی هستند و امیدوارکننده به نظر می رسد، به خصوص برای بررسی کد. توسعه‌دهندگان همچنان به احتمال زیاد نیاز به کدنویسی برای نرم‌افزارهای واقعاً پیچیده دارند، اما  هوش مصنوعی احتمالاً نحوه استفاده ما از ابزارهای ساده‌تر، بدون کد و کم‌کد را تغییر می‌دهد که به دانش فنی کمی نیاز دارند.

وقتی GitHub Copilot در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، گاهی اوقات اشتباه می کرد یا کار نمی کرد، اما هنوز مفید بود. مردم فکر می کردند که در آینده بهتر می شود و در زمان صرفه جویی می شود. دو سال بعد، Copilot بهبود یافته است، و شما باید هزینه آن را بپردازید، حتی اگر خودتان از آن استفاده می کنید. دستیارهای کدنویسی مانند Copilot اکنون کارهای بیشتری انجام می دهند، مانند توضیح کد، خلاصه کردن به روز رسانی ها، و بررسی مشکلات امنیتی.