۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش مصنوعی مولد برای شرکت های نرم افزاری به چه معناست؟

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خلاقیت و توانایی های حل مسئله توسعه دهندگان نرم افزار را افزایش می دهد. همچنین یک انحصارطلبی جدید بر صنعت نرم افزار ایجاد خواهد کرد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خلاقیت و توانایی های حل مسئله توسعه دهندگان نرم افزار را افزایش می دهد. همچنین یک انحصارطلبی جدید بر صنعت نرم افزار ایجاد خواهد کرد.

موفقیت ChatGPT و رقابت بین رقبا برای معرفی گزینه‌های جایگزین، حباب رو به رشد در هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشینی را نشان می‌دهد. گسترش یادگیری ماشینی بدون شک نحوه زندگی و کسب و کار ما را تغییر می‌دهد – در واقع، قبلاً هم تغییر کرده است. این فناوری قبلاً به ارائه یک تجربه مشتری بی عیب و نقص کمک می کند، کارهای روتین را خودکار می کند، بهره وری را افزایش می دهد و موارد دیگر.

اما برای شرکت های نرم افزاری چه معنایی خواهد داشت؟ چگونه صنعت برنامه نویسی برای انطباق مجدد شکل خواهد گرفت؟ این سؤالی است که برخی از ما از پرسیدن آن می ترسیم، زیرا رقابت برای تسلط در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی مطمئناً پیامدهای گسترده ای برای توسعه نرم افزار خواهد داشت.

انحصارطلبی بالقوه، تغییرات در روند روزانه و مسیر بلندمدت شرکت‌های نرم‌افزاری، و سایر جنبه‌ها نشان می‌دهد که پیشرفت اخیر در یادگیری ماشین برای برخی به محدودیت‌ها، اما برای برخی دیگر به فرصت‌های بزرگ تبدیل خواهد شد. /p>

تغییرات ساختاری ایجاد شده توسط هوش مصنوعی

برخی از تغییرات اولیه در مانورهای روزانه و ساختار کارکنان احساس خواهد شد. هوش مصنوعی به این معنی است که نوشتن کد معمولی و اولیه به طور خودکار جابجا شده و تولید می شود. در نتیجه، برنامه نویسی دستی و نقش برنامه نویسان و توسعه دهندگان به سمت کارهای خلاقانه و پیچیده تر حرکت می کند.

گمانه زنی های زیادی مبنی بر اینکه هوش مصنوعی نقش توسعه دهندگان را تضعیف می کند یا در واقع تعداد مشاغل توسعه دهنده را کاهش می دهد وجود دارد. اما به نظر می رسد به احتمال زیاد در عوض نقش توسعه دهندگان را تغییر دهد. هنگامی که هوش مصنوعی وظایف تکراری یا اساسی را به عهده گرفت، توسعه دهندگان می توانند روی جنبه خلاقانه نرم افزار کار کنند و به آنها زمان بیشتری برای بهبود محصول نرم افزاری شرکتشان بدهند. هوش مصنوعی می‌تواند شکاف‌های بین فناوری‌ها را جستجو کند که نیاز به نرم‌افزار بیشتری را ایجاد می‌کند. به این ترتیب، هوش مصنوعی در واقع می تواند کار و فرصت های بیشتری را برای توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد کند.

هوش مصنوعی در بخش‌های بیشتری از یک شرکت نیز شروع به فعالیت خواهد کرد. در حال حاضر، بسیاری از مدل‌های یادگیری ماشین بر تولید کد متمرکز هستند. اما با پیشرفت تکنولوژی، آنها به فعالیت های پیچیده تر و سطح بالاتر گسترش خواهند یافت. این شامل مواردی مانند مدیریت محصول یا اجرای کمپین های بازاریابی می شود. هوش مصنوعی در حال حاضر از طریق تبلیغات فیس بوک کمپین های بازاریابی ایجاد می کند، جایی که می تواند خلاقیت ها و متون را آزمایش کند و بازخورد مستقیم دریافت کند. هوش مصنوعی می‌تواند با جمع‌آوری اطلاعات مشتریان از بازاریابان پشتیبانی کند، به این معنی که آنها می‌توانند کمپین‌های مؤثرتر و شخصی‌سازی‌شده‌تری را برای مشتریان خود اجرا کنند.

Mlops مسیر شغلی جدید رایانش ابری است

انتظار می‌رود داده‌ها در سرتاسر جهان به ۱۷۵ زتابایت تا سال ۲۰۲۵، به این معنی که یادگیری ماشین نقش مهمی در تجزیه و تحلیل داده ها به طور موثر برای بازاریابان برای استقرار در کمپین ها ایفا می کند. همانطور که هوش مصنوعی کار کدنویسی اولیه را بر عهده گرفته است، اکنون می تواند برخی از مراحل اولیه بازاریابی مانند تجزیه و تحلیل یا قرار دادن تبلیغات را انجام دهد.

این‌ها تغییرات گسترده‌ای هستند که احتمالاً در بسیاری از شرکت‌های منفرد دیده می‌شوند. اما برخی از تغییرات دیگری که هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ایجاد می‌کند، به نحوه توسعه بازار هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و انحصارطلبی بستگی دارد. این در حال حاضر در حال تکامل است و ما هنوز تصویر کامل را ندیده‌ایم.

انحصارطلبی در حال تکامل هوش مصنوعی

برای مدل‌های یادگیری ماشینی که تصاویر تولید می‌کنند، بازیگران اصلی کنونی رقیب راه‌اندازی از هستند. MidJourney و منبع باز Stable Diffusion. متن یک منظره بسیار بزرگتر است. نسخه‌های کوچک‌تری از GPT-2 وجود دارد، در حالی که هر چیز دیگر اختصاصی است. OpenAI (Microsoft ) و Google به عنوان بازیگران کلیدی در این فضا ظاهر شده اند.

به نظر می‌رسد که در نهایت شاهد یک انحصار انحصاری مشابه با پلتفرم‌های تلفن همراه، مانند iOS و Android، یا ارائه‌دهندگان ابری، یعنی Amazon Web Services، Microsoft Azure و Google Cloud باشیم. این منجر به اعمال مالیات بر صنعت توسط چند بازیگر کلیدی خواهد شد. آنها تنها ارائه دهندگان زیرساختی خواهند بود که همه باید از آنها استفاده کنند زیرا عملکردی که آنها را فعال می کنند به سهام جدول تبدیل می شود. در نتیجه، نرخ استفاده احتمالاً بالا خواهد بود.

OpenAI و رقبای آن به ارائه دهندگان زیرساخت کلیدی تبدیل خواهند شد. این روی مدل‌های کسب‌وکار ممکن است برای استارت‌آپ‌های کوچک امکان‌پذیر باشد و نوع کسب‌وکارها را مشخص می‌کند. این شبیه به روشی است که قوانین اپ استور اپل برخی مشاغل را ممکن و برخی دیگر را غیرممکن کرده است. به یاد داشته باشید که تغییرات قوانین اپل حذف شد سلامتی جنسی، برنامه های لباس شنا، برخی کتاب‌ها و نام‌های اصلی مانند Tumblr از App Store.

10 راه برای از بین بردن شادی توسعه دهندگان

بنابراین این خطر وجود دارد که برخی از شرکت‌های کوچک‌تر یا خاص‌تر که در بازارهای خاص فعالیت می‌کنند از استفاده از فناوری محروم شوند یا در مضیقه قرار گیرند. اما این فقط مشاغل کوچک نیستند که ممکن است تحت تأثیر این انحصارطلبی رو به رشد قرار گیرند. شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است به رقبای استراتژیک برای شرکت‌هایی تبدیل شوند که در انحصارطلبی پیشرفت می‌کنند و ممکن است از زیرساخت‌ها بریده شوند یا نتوانند مزیت‌های پایدار را تضمین کنند، که منعکس‌کننده درگیری‌های قبلی مانند آن‌هایی است که شامل آمازون و AWS و رقبای آنها.

مرزها و فرصت های جدید

در حالی که گسترش هوش مصنوعی ممکن است محدودیت هایی ایجاد کند، همچنین فرصت های تخصصی و تخصصی برای استارت آپ ها و کسانی که به دنبال ارائه خدمات تخصصی هستند ایجاد می کند. منطقه‌ای شدن و قوانین منطقه‌ای بالقوه ممکن است به این معنی باشد که شرکت‌هایی که در برخی کشورها فعالیت می‌کنند ممکن است نیاز به استفاده از ارائه‌دهندگان داخلی یا محلی داشته باشند. برخی از صنایع نیز ممکن است رشد کنند تا الزامات خاصی برای ارائه دهندگان هوش مصنوعی داشته باشند.

برای مثال، انطباق با HIPAA پیامدهایی برای استفاده از OpenAI، ChatGPT دارد، یا API Google را پردازش کنید داده های بیمار شرکت‌هایی که بتوانند نیازهای خاص، نگرانی‌های امنیتی و الزامات نظارتی صنایع خاص را برآورده کنند، فرصت‌های جدیدی پیدا خواهند کرد. وضعیت ممکن است با وضعیتی که بین SaaS و نرم افزار درون محل و تاثیری که دارد، مانند تصمیم دولت آلمان برای انتقال سازمان های مراقبت های بهداشتی اولیه خود به ماتریس برای ارتباطات برای کنترل زیرساخت های کلیدی.

محصولات هوش مصنوعی به توسعه دهندگان نرم افزار استقلال بیشتری نسبت به محصولات و موفقیت خود می دهند. محصولات دارای حلقه های بازخورد مثبت قابل توجهی هستند که قابل مقایسه با شبکه های اجتماعی است. محصولاتی مانند خدمات ابری AWS با کاربران بیشتر بهبود می‌یابند، اما این فقط به‌طور غیرمستقیم است. آمازون می تواند پول بیشتری را در زیرساخت های خود سرمایه گذاری کند، به ویژه در قالب هزینه های ثابتی که صرف توسعه محصولات نرم افزاری می شود. اما محصولاتی مانند ChatGPT از داده‌هایی که شرکت‌های نرم‌افزاری مستقیماً آن‌ها را ارائه می‌دهند سود می‌برند، که این امر رقبا را دشوار می‌کند. پیگیری کنید.

مایکروسافت از Microsoft Copilot Studio رونمایی کرد

این ما را به کجا می‌برد؟

در آینده، برنامه نویسی به فرآیند تعاملی و هیجان انگیزتری تبدیل خواهد شد. به جای نوشتن خطوط کد در تمام طول روز، برنامه نویسان بر روی ارائه دستورالعمل ها به رایانه ها و طراحی سیستم هایی تمرکز می کنند که بدون نقص کار می کنند. این فقط برای جلوگیری از خطاها نیست، بلکه برای اطمینان از اینکه همه چیز با تصویر بزرگتر یک پروژه عظیم با میلیون ها خط کد مطابقت دارد.

اما نکته اینجاست: هوش مصنوعی که اغلب به عنوان تهدیدی برای برنامه نویسان انسانی به اشتباه درک می شود، در واقع آنها را توانمند می کند. به وظایف تکراری رسیدگی می کند و به برنامه نویسان آزادی عمل در تفکر سطح بالا را می دهد. این امر باعث تقویت خلاقیت و توانایی حل مسئله آنها خواهد شد.

آینده برنامه نویسی همه چیز در مورد همکاری با رایانه ها و طراحی مؤثر سیستم ها است. برنامه نویسان وارد نقش معماران سیستم خواهند شد و راه حل های بدون خطا و بدون درز را برای پایگاه های کد گسترده تضمین می کنند. با کمک هوش مصنوعی، آنها این فرصت را خواهند داشت تا پتانسیل های فکری خود را کشف کنند و بر جنبه های هیجان انگیز برنامه نویسی تمرکز کنند.

این یک تکامل است که نوید قفل کردن ارتفاعات جدیدی از شناخت انسان را می دهد. همچنین نوید آغاز دوره جدیدی از برندگان و بازندگان صنعت فناوری را می دهد. کمربندهای ایمنی خود را ببندید!

Kirill Skrygan سرپرست بخش IntelliJ در JetBrains است.

Generative AI Insights مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی مولد را بررسی و بحث کنند. این انتخاب گسترده است، از غواصی عمیق فناوری گرفته تا مطالعات موردی گرفته تا نظرات متخصص، اما همچنین ذهنی است، بر اساس قضاوت ما در مورد اینکه کدام موضوعات و درمان‌ها به بهترین وجه به مخاطبان فنی پیشرفته InfoWorld خدمت می‌کنند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. تماس با doug_dineley@foundryco.com.