۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ویژگی‌های جدید Vertex AI گوگل برای باز کردن قابلیت‌های پیشرفته LLM

در کنفرانس سالانه Cloud Next، این شرکت ابزارهای جدیدی مانند Vertex AI Extensions و Vertex AI Connectors را معرفی کرد، در حالی که Vertex AI Search و Vertex AI Conversations را با ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی کرد.

در کنفرانس سالانه Cloud Next، این شرکت ابزارهای جدیدی مانند Vertex AI Extensions و Vertex AI Connectors را معرفی کرد، در حالی که Vertex AI Search و Vertex AI Conversations را با ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی کرد.

Google Cloud چندین ویژگی را به پلتفرم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خود، Vertex AI اضافه و به‌روزرسانی کرده است تا به شرکت‌ها کمک کند قابلیت‌های جدید مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را باز کنند.

برای به روز نگه داشتن LLM ها با داده های زمان واقعی برای تصمیم گیری دقیق تر، این شرکت در کنفرانس سالانه Cloud Next اعلام کرد که Vertex AI Extensions را ارائه خواهد کرد – مجموعه ای از ابزارهای مدیریت شده برای توسعه دهندگان که مدل ها را به API ها متصل می کنند. داده های زمان واقعی.

“با برنامه‌های افزودنی، توسعه‌دهندگان می‌توانند از برنامه‌های افزودنی از پیش ساخته شده برای APIهای محبوب سازمانی استفاده کنند یا با استفاده از یک طرح سازگار در سراسر Google، افزونه‌های خود را برای APIهای خصوصی و عمومی بسازند، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد و افزود که افزونه ها را می توان برای ساخت دستیارهای دیجیتال، موتورهای جستجو و گردش کار خودکار استفاده کرد.

هدف گوگل پشتیبانی از دریاچه داده BigLake برای همه داده های بدون ساختار است

Google افزونه های از پیش ساخته شده ای را برای سرویس های ابری اختصاصی مانند BigQuery و AlloyDB به همراه پایگاه های داده شریک مانند DataStax، MongoDB و Redis.

جستجوی Vertex AI، مکالمه AI به طور کلی در دسترس قرار گرفت

Vertex AI Search و Vertex AI Conversation، اوایل امسال به عنوان Enterprise Search و Conversational AI به عنوان بخشی از App Builder Generative AI، به طور کلی در دسترس قرار گرفته است.

Google گفت:

Google Cloud ویژگی‌های جدیدی را به هر دو مؤلفه Vertex AI اضافه کرد تا به توسعه‌دهندگان کمک کند برنامه‌های «قانع‌کننده» بیشتری ایجاد کنند که زیربنای هوش مصنوعی مولد است.

Vertex AI Search، که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای شبیه به جستجوی Google را از طریق برنامه‌های مبتنی بر مدل‌های پایه ایجاد کنند، اکنون با رابط‌های داده ارائه می‌شود که می‌تواند به مدل‌ها کمک کند داده‌ها را با دسترسی فقط خواندنی از برنامه‌های شخص ثالث دریافت کنند. به عنوان Salesforce، JIRA و Confluence.

Qdrant پایگاه داده برداری مدیریت شده را برای ابرهای ترکیبی ارائه می دهد

به گفته Google، این توانایی به اتصال داده‌های بلادرنگ از سایر برنامه‌ها با سیستم‌ها، ربات‌ها یا برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کند.

به‌روزرسانی‌های دیگر جستجو و مکالمه عبارتند از جستجوی چند نوبتی، خلاصه‌سازی بهتر، و قابلیت‌های پایه.

در حالی که جستجوی چند نوبتی به کاربران سازمانی امکان می‌دهد بدون شروع مکالمه جدید سؤالات بعدی بپرسند، خلاصه‌سازی جستجو خلاصه‌ای از نتایج جستجو و مکالمات چت را ارائه می‌دهد.

Google همچنین ابزارهایی را برای توسعه‌دهندگان بسته‌بندی می‌کند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا درخواست‌ها و پاسخ‌ها را برای درخواست‌های خاص به زبان طبیعی از قبل برنامه‌ریزی کنند.

توسعه‌دهنده‌ها ابزارهایی برای زمین‌سازی دریافت خواهند کرد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا نقل قول‌های خاصی را برای نتایج جستجو می‌خواهند یا خیر.

مدل های جدید فونداسیون به مدل باغ اضافه شد

باغ مدل Vertex AI، که میزبان همه مدل‌های پایه زبان بزرگ Google Cloud با مشارکت شرکت‌هایی مانند Anthropic و HuggingFace است، اکنون دارای Meta’s Llama 2، TII’s Falcon و Anthorpic’s Claude 2 خواهد بود. مدل ها.

تبدیل تجزیه و تحلیل داده های مکانی-زمانی با GPU و هوش مصنوعی مولد

Google همچنین مدل‌های خود – PalM 2، Codey و Imagen – را به‌عنوان بخشی از باغ مدل در دسترس است.

در حالی که PALM 2 از ۳۸ زبان پشتیبانی می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند داده‌هایشان را ثابت کنند، Codey برای پشتیبانی از تولید کد با کیفیت بهتر با حداقل ۲۵ درصد بهبود به‌روزرسانی شده است.

“برای پشتیبانی از چت‌های طولانی‌تر پرسش‌پاسخ و خلاصه‌سازی و تجزیه و تحلیل اسناد بزرگ مانند مقالات تحقیقاتی، کتاب‌ها و خلاصه‌های حقوقی، نسخه جدید ما از Palm 2 برای متن و چت نیز از پنجره‌های زمینه ۳۲۰۰۰ توکنی پشتیبانی می‌کند که برای گنجاندن یک سند ۸۵ صفحه ای در یک اعلان، این شرکت گفت که مدل Imagen آن با قابلیت های جدیدی مانند ویرایش تصویر، زیرنویس و پرسش و پاسخ تصویری به روز شده است.

Google همچنین ابزارهایی را برای یادگیری تقویتی با بازخورد انسانی ارائه می دهد تا به شرکت ها کمک کند مدل های پایه را با داده های خود سفارشی کنند. این ابزارها در حال حاضر در پیش نمایش عمومی هستند.