۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه هوش مصنوعی مولد عملیات فناوری اطلاعات را تغییر می دهد

هوش مصنوعی مولد می تواند تجزیه و تحلیل و بینش ارزشمندی را در اختیار اپراتورهای فناوری اطلاعات قرار دهد. اما در مورد امنیت داده ها، قابلیت اطمینان، یکپارچه سازی گردش کار و شرایط مورد نیاز برای استقرار موفقیت آمیز چیست؟

هوش مصنوعی مولد می تواند تجزیه و تحلیل و بینش ارزشمندی را در اختیار اپراتورهای فناوری اطلاعات قرار دهد. اما در مورد امنیت داده ها، قابلیت اطمینان، یکپارچه سازی گردش کار و شرایط مورد نیاز برای استقرار موفقیت آمیز چیست؟

رهبران فناوری اطلاعات از پتانسیل هوش مصنوعی مولد برای عملیات فناوری اطلاعات هیجان زده هستند. اما آن‌ها همچنین می‌خواهند بدانند که چگونه کار می‌کند، چرا کار می‌کند، و قبل از جهش و اتخاذ این فناوری جدید چه کاری برای آنها انجام خواهد داد.

به‌عنوان مدیر ارشد فناوری BigPanda، هوش تصادفی و اتوماسیون که توسط AIOps پشتیبانی می‌شود، آزمایش‌هایی را با مدل‌های زبان بزرگ و فناوری هوش مصنوعی مولد انجام داده‌ام که آن‌قدر چشمگیر بود که شرکتم را برای ارائه تحت فشار قرار دادم. یک راه حل مولد هوش مصنوعی برای مشتریان خود در اسرع وقت.

بله، در مورد هوش مصنوعی تبلیغاتی وجود دارد. و بله، دلایلی برای شک و تردید وجود دارد. با این حال، هوش مصنوعی مولد در حال شکل گیری طرز تفکر ما در مورد عملیات فناوری اطلاعات است. بنابراین اجازه دهید به سؤالات شما پاسخ دهم، اصول اولیه این کار را توضیح دهم و به اشتراک بگذارم که چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند به تیم های عملیات فناوری اطلاعات کمک کند تا از منحنی جلوتر بمانند.

یک دستیار هوشمند برای تیم های IT و توسعه دهنده

هوش مصنوعی مولد شکل پیشرفته‌ای از هوش مصنوعی است که از مدل‌های زبانی بزرگ برای تجزیه و تحلیل سریع حجم وسیعی از داده‌ها، پردازش الگوهای پیچیده و ایجاد پاسخ‌های روشنگر استفاده می‌کند. و هنگامی که از داده های خوب استفاده می شود، سریع، دقیق است و تجزیه و تحلیل با ارزشی را به زبان طبیعی ارائه می دهد.

در عملیات فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی مولد می‌تواند حوادث را تجزیه و تحلیل کند، الگوها را شناسایی کند، آنها را خلاصه کند، دلایل ریشه‌ای را در زمان واقعی پیشنهاد کند و بینش‌های ارزشمندی را به اپراتورها ارائه دهد. همچنین می‌تواند به‌عنوان یک دستیار هوشمند برای تیم‌های عملیات فناوری اطلاعات، SREs، و devops عمل کند و استرس را تا حد زیادی کاهش دهد و واکنش به حادثه را بهبود بخشد. پذیرندگان اولیه ما دریافتند که تا ۱۰ دقیقه برای هر حادثه کاهش می‌یابد. هوش مصنوعی مولد در نهایت می تواند به تیم های فناوری اطلاعات یک جفت چشم دیگر ارائه دهد، مانند داشتن یک مهندس تمام پشته که فوراً برای هر سؤالی در دسترس باشد.

پرداختن به توهمات هوش مصنوعی با نسل افزوده بازیابی

به سوالات شما در مورد هوش مصنوعی مولد پاسخ داده شد

من با بسیاری از رهبران فناوری اطلاعات صحبت کرده‌ام که در مورد این مزایای بالقوه هیجان‌زده هستند، اما آنها امنیت داده‌های هوش مصنوعی، قابلیت اطمینان، ادغام گردش کار و شرایط لازم برای استقرار موفقیت‌آمیز را زیر سوال می‌برند. در اینجا برخی از پاسخ‌ها به سؤالاتی است که من اغلب درباره استفاده از هوش مصنوعی مولد در عملیات فناوری اطلاعات می‌شنوم.

آیا هوش مصنوعی مولد امن است؟

بله، اما می تواند به پلتفرمی که استفاده می کنید بستگی داشته باشد. شما می خواهید اقدامات امنیتی موجود را درک کنید، به خصوص زمانی که با داده های حساس سروکار دارید. حتماً بپرسید که پلتفرم هوش مصنوعی تولیدی شما و هر فروشنده شخص ثالث چگونه داده ها را مدیریت می کنند، از انطباق آنها اطمینان می دهند و هنگام استفاده از این فناوری، امنیت داده ها را حفظ می کنند.

آیا هوش مصنوعی مولد جایگزین تیم‌های عملیات فناوری اطلاعات خواهد شد؟

هوش مصنوعی مولد جایگزینی برای تمرین‌کنندگان انسانی نیست، بلکه به‌عنوان دستیار یا ابزاری عمل می‌کند که به آنها کمک می‌کند وظایف خود را بهتر انجام دهند. هوش مصنوعی می‌تواند شکاف مهارت‌ها را با ترجمه مسائل فنی پیچیده به عبارات قابل فهم پر کند و درک مفاهیم و مسیرهای احتمالی حل را برای همه افراد آسان‌تر کند. در حالی که هوش مصنوعی مولد می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در اختیار پزشکان قرار دهد، اما به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین متخصصان ماهر فناوری اطلاعات شود.

چگونه هوش مصنوعی مولد کمبود استعداد توسعه دهندگان را ایجاد می کند

هوش مصنوعی مولد چقدر قابل اعتماد است؟

۹۵٪ مواقع هوش مصنوعی BigPanda Generative به‌دقت در مورد ریشه حدس می‌زدند علت یک حادثه، عملکرد بهتر از توانایی های انسانی. این سطح از دقت به حل سریع تر حادثه و کاهش زمان خرابی ترجمه می شود. با این حال، برای اطمینان از قابلیت اطمینان هوش مصنوعی مولد، به داده های خوبی نیاز دارید.

آیا هوش مصنوعی مولد با داده های ما کار می کند؟

کیفیت داده ها یک عامل مهم در موفقیت هوش مصنوعی مولد است. اما با کیفیت داده، “آشغال داخل، زباله بیرون” است. برای مثال، برخی از پلتفرم‌های AIOps از داده‌های غنی‌شده یا مرتبط استفاده نمی‌کنند، فقط می‌توانند هوش مصنوعی مولد را برای داده‌های پرس‌وجو اعمال کنند، یا فقط تجزیه و تحلیل اولیه را بدون مشاهده تأثیر یا علت اصلی احتمالی ارائه می‌دهند.

داده‌های با کیفیت بالا برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و حصول اطمینان از نتایج دقیق ضروری هستند. اما اگر داده‌های شما کاملاً در جایی که می‌خواهید نیست، می‌توان با یک فروشنده AIOps که غنی‌سازی و همبستگی را فراهم می‌کند، این مشکل را برطرف کرد. به همین دلیل است که شرکت‌ها باید روی غنی‌سازی و یکپارچگی داده‌ها تمرکز کنند تا پتانسیل هوش مصنوعی مولد در عملیات فناوری اطلاعات را به حداکثر برسانند.

آیا استفاده از هوش مصنوعی مولد به منابع اضافی نیاز دارد؟

این تصور وجود دارد که پیاده سازی هوش مصنوعی مولد به منابع، زیرساخت ها و تخصص قابل توجهی نیاز دارد. با این حال، هوش مصنوعی یک فناوری توانمند است که می تواند برای سازمان ها در هر اندازه، از جمله مشاغل کوچکتر مفید باشد. استفاده از هوش مصنوعی مولد می‌تواند ساده باشد و شرکت‌ها می‌توانند با پیاده‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های خاصی از عملیات فناوری اطلاعات شروع کنند و سپس به تدریج افزایش دهند. این رویکرد استراتژیک منجر به پیروزی‌های فوری برای شرکت‌ها در تمام سطوح منابع می‌شود.

آیا باید بهره وری توسعه دهندگان را اندازه گیری کنیم؟

عصر جدیدی برای عملیات فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی مولد چشم انداز عملیات فناوری اطلاعات را مختل می کند و به کسب و کارها رویکردی هوشمندانه و پیشگیرانه برای مدیریت حوادث ارائه می دهد. با تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها، ارائه بینش‌های دقیق و عمل به عنوان دستیار هوشمند، هوش مصنوعی مولد به متخصصان فناوری اطلاعات قدرت می‌دهد، عملیات را ساده‌تر می‌کند و بهره‌وری تیم را چند برابر می‌کند.

بنابراین، اگر آماده شروع کار با هوش مصنوعی مولد هستید، بررسی کنید که فروشنده هوش مصنوعی شما بهترین شیوه‌های امنیتی و داده‌ها، تجزیه و تحلیل‌هایی را با قابل مشاهده بودن تأثیر و علت اصلی احتمالی ارائه می‌دهد و دارای قابلیت‌های جامع برای سریع، دقیق و سازگار است. تجزیه و تحلیل حادثه همانطور که کسب‌وکارهای بیشتری از قدرت هوش مصنوعی مولد استقبال می‌کنند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که موارد استفاده نوآورانه‌تر ظاهر شود و صنعت فناوری اطلاعات را بیشتر متحول کند.

من معتقدم که هوش مصنوعی مولد فقط اولین قدم است. ما به طور مداوم در حال تنظیم دقیق این فناوری و کار در جهت اصلاح خودکار هستیم. اکنون، با استفاده از پتانسیل عظیم هوش مصنوعی مولد، رهبران فناوری اطلاعات می توانند کارایی را باز کنند. تا عملیات IT خود را به ارتفاعات جدیدی برسانند.

Blair Sibille مدیر ارشد فناوری فیلد در BigPanda.

Generative AI Insights مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر اشخاص ثالث – فراهم می‌کند تا چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی مولد را بررسی و بحث کنند. این انتخاب گسترده است، از غواصی عمیق فناوری گرفته تا مطالعات موردی گرفته تا نظرات متخصص، اما همچنین ذهنی است، بر اساس قضاوت ما در مورد اینکه کدام موضوعات و درمان‌ها به بهترین وجه به مخاطبان فنی پیشرفته InfoWorld خدمت می‌کنند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. تماس با doug_dineley@foundryco.com.