۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گواهینامه جدید تعیین خواهد کرد که آیا یک سیستم هوش مصنوعی مولد آموزش دیده است یا خیر

یک شرکت جدید که توسط یکی از مدیران سابق هوش مصنوعی پایداری تأسیس شده است، در حال ارائه گواهینامه به سیستم‌های هوش مصنوعی مولد است که بر روی داده‌های «موافق» آموزش دیده‌اند.

یک شرکت جدید که توسط یکی از مدیران سابق هوش مصنوعی پایداری تأسیس شده است، در حال ارائه گواهینامه به سیستم‌های هوش مصنوعی مولد است که بر روی داده‌های «موافق» آموزش دیده‌اند.

از آنجایی که سازندگان و دارندگان IP با شرکت‌های هوش مصنوعی مولد بر سر پروتکل صحیح استفاده از داده‌ها برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی مولد بحث می‌کنند، یک شرکت غیرانتفاعی جدید به نام Fairly Trained گواهینامه‌هایی را به شرکت‌هایی که آموزش می‌دهند ارائه می‌کند. مدل‌های هوش مصنوعی تولیدی آن‌ها بر روی داده‌های «موافقت‌شده».

«ما معتقدیم مصرف‌کنندگان شایستگی آن را دارند که بدانند کدام شرکت‌ها فکر می‌کنند رضایت سازنده مهم است و کدام‌ها نه. بنابراین، ما به شرکت‌های هوش مصنوعی که از هیچ اثر دارای حق چاپ بدون مجوز استفاده نمی‌کنند، گواهی می‌دهیم. >صفحه اصلی.

«Fairly Trained وجود دارد تا مشخص کند کدام شرکت‌ها رویکرد مبتنی بر رضایت بیشتری را برای آموزش در پیش می‌گیرند و بنابراین با سازندگان منصفانه‌تر رفتار می‌کنند. شرکت‌های مولد هوش مصنوعی – آنهایی که از ارائه‌دهندگان داده‌های آموزشی رضایت می‌گیرند و آن‌هایی که نمی‌گیرند، ادعا می‌کنند که هیچ الزام قانونی برای انجام این کار ندارند.

نقد و بررسی: CodeWhisperer، Bard و Copilot X

Fairly Trained توسط مدیر عامل Ed-Newton Rex رهبری می‌شود. قبلاً در هوش مصنوعی پایدار کار می کرد و به عنوان معاون صدا خدمت می کرد. رکس، طبق یک گزارش بلومبرگ، پس از ایجاد نگرانی در مورد استفاده از داده های حق چاپ برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی مولد، از هوش مصنوعی پایداری خارج شد.

مشاوران این شرکت عبارتند از: بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری Siri تام گروبر و ماریا پالانت، رئیس و مدیر عامل انجمن ناشران آمریکایی.

در حال حاضر، شرکت گواهینامه واحدی را ارائه می‌کند که آن را گواهینامه L یا گواهی مدل مجوزدار نامیده است. این گواهی را می‌توان توسط هر ارائه‌دهنده سیستم هوش مصنوعی مولد که از داده‌های “موافقت” برای آموزش سیستم‌های خود استفاده کرده است، دریافت کرد.

شرایط مورد نیاز برای گواهینامه مدل دارای مجوز

برای دریافت گواهی، شرکتی که در آن ثبت‌نام می‌کند باید اطمینان حاصل کند که همه داده‌های آموزشی باید دارای پیش نیازهای خاصی باشند. ابتدا، داده‌های مورد استفاده باید در اختیار توسعه‌دهنده مدل قرار گیرد تا طبق یک قرارداد قراردادی با طرفی که حقوق لازم برای وارد کردن چنین توافقی را دارد، به‌عنوان داده‌های آموزشی استفاده شود.

Qdrant از جستجوی ترکیبی مبتنی بر برداری برای RAG پرده برداری کرد

ثانیاً، داده‌های مورد استفاده برای آموزش باید تحت یک مجوز باز برای استفاده مناسب در دامنه عمومی در سطح جهانی در دسترس باشد یا به طور کامل متعلق به توسعه‌دهنده مدل باشد.

این شرکت در پورتال خود گفت: «دریافت مجوز از سازمانی که خودش از سازندگان مجوز می‌دهد (مثلاً یک برچسب ضبط یا یک کتابخانه تصویری استوک) رضایت برای اهداف صدور گواهینامه محسوب می‌شود.

هر مدلی که برای تولید هرگونه داده مصنوعی برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود نیز باید از همان پروتکل‌ها پیروی کند.

به منظور تکمیل ثبت نام برای صدور گواهینامه، شرکت ها باید یک فرآیند بررسی دقیق داده های قوی داشته باشند و سوابق داده های آموزشی را که برای هر آموزش مدل استفاده شده است نگهداری کنند.

فرایند صدور گواهینامه، هزینه ها، و لغو

هر شرکتی که سیستم‌های هوش مصنوعی مولد یا مدل‌های زبان بزرگ ارائه می‌کند، می‌تواند با پر کردن یک فرم آنلاین کوتاه، پستی که Fairly Trained با شرکت در تماس است تا مراحل ارسال را طی کند.

EDB از هوش مصنوعی EDB Postgres رونمایی کرد

«زمانی که ارسال کتبی خود را برای ما ارسال می کنید، هزینه ارسال را پرداخت می کنید. سپس ما ارسال شما را بررسی می‌کنیم و احتمالاً اطلاعات بیشتری را می‌خواهیم،» این شرکت در پورتال خود گفت.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن ارسال، انتظار می‌رود که شرکت قبل از صدور گواهی، هزینه صدور گواهینامه سالانه از ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار بسته به درآمد خود را به Fairly Trained پرداخت کند.

Fairly Trained همچنین هشدار داد که اگر هر شرکتی – که قبلاً گواهینامه را صادر کرده است – رویه‌های داده‌های آموزشی خود را تغییر دهد که برخلاف قوانین یا دسته‌های آن است، گواهینامه آن لغو خواهد شد.

این شرکت در پورتال خود گفت: «ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که اگر اطلاعات جدیدی در رابطه با شیوه‌های هوش مصنوعی شما آشکار شد که نتیجه صدور گواهینامه شما را تغییر می‌دهد، گواهینامه را بدون بازپرداخت لغو کنیم.

تاکنون، هشت استارت آپ توسط Fairy Trained گواهی نامه دریافت کرده اند.