۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گوگل به مشتریان مولد هوش مصنوعی به خاطر ادعاهای حقوق IP غرامت می دهد

غرامت ها شامل محافظت در برابر ادعاهای نقض در مورد داده های آموزشی استفاده شده و خروجی های تولید شده توسط قابلیت های هوش مصنوعی مولد داخلی گوگل است.

غرامت ها شامل محافظت در برابر ادعاهای نقض در مورد داده های آموزشی استفاده شده و خروجی های تولید شده توسط قابلیت های هوش مصنوعی مولد داخلی گوگل است.

Google روز پنجشنبه اعلام کرد که از مشتریان هوش مصنوعی مولد خود در برابر هرگونه ادعای مالکیت معنوی که در مورد داده‌های استفاده شده یا خروجی ارائه شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی میزبانی شده توسط Google ارائه می‌شود، محافظت می‌کند.

Google با گسترش حفاظت در محیط‌های ابری و فضای کاری خود، به فهرست شرکت‌های فناوری می‌پیوندد که اخیراً پشتیبانی IP را برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خود اعلام کرده‌اند. اینها شامل شرکت‌هایی مانند IBM، Microsoft، آمازون و Adobe .

Google در یک پست وبلاگ گفت: «اگر به دلایل حق نسخه‌برداری به چالش کشیده شوید، ما مسئولیت خطرات قانونی احتمالی مربوطه را بر عهده می‌گیریم.

گوگل گفت که این حفاظت در تمام محیط‌های Google با استفاده از همکار Duet AI و موتور AI مولد وطنی شرکت Vertex AI اعمال می‌شود.

Google API LLM ها را به دستگاه های اندروید و iOS می آورد

بند غرامت توسط شرکت‌های فناوری پیشرو احتمالاً با اوج‌گیری چالش‌های هوش مصنوعی در زمینه حریم خصوصی، امنیت و نقض مالکیت معنوی، امیدواری را به همراه خواهد داشت. در گزارشی که اخیراً بر پذیرش فزاینده نسل هوش مصنوعی در توسعه تأکید داشت، نه نفر از هر ده توسعه دهنده گفتند که هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد، حفاظت از مالکیت معنوی را به شدت در نظر می گیرند.

Google غرامت داده آموزشی را اعلام می کند

به گفته گوگل، حفاظت دو برابر خواهد بود. اولین مورد در مورد غرامت دادن به مشتریان Google در برابر ادعاهای مربوط به حقوق IP است که در مورد داده های آموزشی استفاده شده توسط مشتری برای قابلیت های هوش مصنوعی داخلی Google استفاده می شود.

چگونه ChatGPT برنامه نویس 100x را فعال می کند

Google گفت: «غرامت داده‌های آموزشی ما هرگونه ادعایی مبنی بر استفاده Google از داده‌های آموزشی برای ایجاد هر یک از مدل‌های تولیدی ما که توسط یک سرویس هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود، نقض حقوق مالکیت معنوی شخص ثالث را پوشش می‌دهد.

حفاظت تمامی سرویس‌هایی را که از مدل‌های هوش مصنوعی مولد Google استفاده می‌کنند را پوشش می‌دهد و این شرکت تأکید می‌کند که «صرف نظر از داده‌های آموزشی زیربنای همه سرویس‌های ما، Google به شما غرامت می‌دهد.»

این یک محافظت مهم با توجه به دعاوی اخیر است که توسط جامعه نویسندگان ایالات متحده در برابر آموزش غیرقانونی ChatGPT با استفاده از کار خود.

حفاظت شامل غرامت خروجی تولید شده است

مرحله دوم حفاظت Google به شکل غرامت خروجی ایجاد شده است که در مورد ادعاهایی اعمال می‌شود که خروجی ایجاد شده حقوق مالکیت معنوی شخص ثالث را نقض می‌کند.

نظرسنجی JFrog نشان می دهد که هوش مصنوعی به طور گسترده برای امنیت استفاده می شود، اما برای کدنویسی استفاده نمی شود

Google گفت: «غرامت خروجی ایجاد شده لایه دوم حفاظتی را برای شما فراهم می‌کند، زیرا خروجی تولید شده توسط مشتریان ما در پاسخ به درخواست‌ها یا ورودی‌های دیگری که به خدمات ما ارائه می‌دهند، ایجاد می‌شود.

غرامت خروجی ایجاد شده برای Duet AI در Google Workspace و برای طیف وسیعی از خدمات Google Cloud، از جمله Duet AI در Google Cloud، Vertex AI Search، Vertex AI Conversation، Vertex AI Text Embedding API یا Multimodal Embeddings، Visual Captioning اعمال خواهد شد. یا پرسش و پاسخ ویژوال در Vertex AI و Codey API.

Google خواستار احتیاط مشتری شده است زیرا به آنها هشدار می دهد که عمداً خروجی تولید شده را برای نقض حقوق دیگران ایجاد یا استفاده نکنند و همیشه از ابزارهای موجود و در حال ظهور برای ذکر منابع برای کمک به استفاده مسئولانه از خروجی تولید شده استفاده کنند.