۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هدف MongoDB شروع سریع توسعه برنامه هوش مصنوعی با MAAP است

برنامه کاربردی MongoDB AI به شرکت ها مشاوره استراتژیک، خدمات حرفه ای و یک پشته فناوری یکپارچه برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد ارائه می دهد.

برنامه کاربردی MongoDB AI به شرکت ها مشاوره استراتژیک، خدمات حرفه ای و یک پشته فناوری یکپارچه برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد ارائه می دهد.

MongoDB برنامه کاربردی MongoDB AI یا MAAP را معرفی کرده است تا به شرکت‌ها کمک کند تا برنامه‌های تولید کننده هوش مصنوعی را شروع کنند.

طبق گفته این شرکت MAAP، مشاوره استراتژیک، خدمات حرفه‌ای و یک پشته فناوری یکپارچه از MongoDB و شرکای آن را به شرکت‌ها ارائه خواهد کرد.

این شرکا شامل مشاوران، ارائه دهندگان مدل بنیاد (FM)، ارائه دهندگان زیرساخت ابری، و چارچوب هوش مصنوعی و ارائه دهندگان میزبانی مدل مولد از جمله Anthropic، Anyscale، Amazon Web Services (AWS)، Cohere، Credal هستند. ai، Fireworks.ai، Google Cloud، gravity9، LangChain، LlamaIndex، Microsoft Azure، Nomic، PeerIslands، Pureinsights و Together AI.

IDE های JetBrains تکمیل خودکار کد مبتنی بر هوش مصنوعی را اضافه می کنند

معمولاً، شرکتی که در این برنامه ثبت‌نام می‌کند، مشارکت اولیه MongoDB Professional Services را خواهد دید که پشته فناوری فعلی شرکت را ارزیابی می‌کند و مشکلات تجاری را برای حل شناسایی می‌کند.

پس از تکمیل ارزیابی، سرویس‌های حرفه‌ای MongoDB و شرکا با هم نقشه‌های راه استراتژیک را برای نمونه‌سازی اولیه معماری مورد نیاز، اعتبارسنجی نتایج اولیه بر خلاف انتظارات شرکت، و سپس بهینه‌سازی برنامه‌های کاربردی کاملاً ساخته‌شده که شرکت می‌تواند برای استفاده در تولید توسعه دهد، ایجاد می‌کنند. MongoDB گفت.

شرکت افزود، هر شرکتی که بخشی از این برنامه است می‌تواند به دریافت پشتیبانی از خدمات حرفه‌ای MongoDB ادامه دهد تا بسته به نیاز خود ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را توسعه دهد.

Creatio چگونه ChatGPT را در پلتفرم کم‌کد Atlas خود ادغام می‌کند؟

به گفته MongoDB، چندین شرکت از جمله ACI Worldwide، Arc XP و Scalestack در حال حاضر بخشی از MAAP هستند.

تحلیلگران گفتند MAAP روش MongoDB برای بیش از یک فروشنده پایگاه داده و تلاش برای جذب مشتریان جدید است.

«مانند سایرین در فضا، MongoDB فراتر از خدمت به عنوان یک فروشنده پایگاه داده است تا یک اکوسیستم توسعه‌دهنده گسترده را فراهم کند که نوآوری سریع را ممکن می‌سازد. اریک براون، شریک ارشد هوش مصنوعی و مهندسی محصول در شرکت خدمات دیجیتال West Monroe، گفت: MAAP یک توسعه طبیعی از این تکامل است زیرا کسب‌وکارها در حال بررسی نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند.

چگونه ChatGPT برنامه نویس 100x را فعال می کند

آرنال دایاراتنا، معاون پژوهشی شرکت تحقیقات بازار IDC، معتقد است که هدف اصلی و اعلام نشده MongoDB در پشت MAAP، تسریع پذیرش پایگاه‌های داده MongoDB، و به‌ویژه فناوری‌های پایگاه داده برداری آنهاست.

«MongoDB در حال راه‌اندازی یک پشته هوش مصنوعی مولد است که به مشتریان امکان می‌دهد از بین مدل‌های مختلف انتخاب کنند. اما آنها احتمالاً به سمت فناوری‌های پایگاه داده MongoDB هدایت می‌شوند یا ملزم به استفاده از آنها می‌شوند.

برنامه کاربردی MongoDB AI، به گفته تونی بائر، تحلیلگر اصلی dbInsights، همچنین می تواند به عنوان واکنشی به تقاضای عظیم شرکت های مشتری فعلی MongoDB تلقی شود که می خواهند هوش مصنوعی مولد را پیاده سازی کنند.