۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۹۰ درصد از شرکت های APAC قصد دارند در ۱۲ ماه آینده هوش مصنوعی را مستقر کنند: گزارش

سه فرآیند کسب‌وکار برتر که انتظار می‌رود شرکت‌های APAC در آن‌ها هوش مصنوعی/ML را ترکیب کنند، شامل عملیات فناوری اطلاعات، امنیت، و پشتیبانی و خدمات مشتری می‌شود.

سه فرآیند کسب‌وکار برتر که انتظار می‌رود شرکت‌های APAC در آن‌ها هوش مصنوعی/ML را ترکیب کنند، شامل عملیات فناوری اطلاعات، امنیت، و پشتیبانی و خدمات مشتری می‌شود.

انتظار می‌رود

هوش مصنوعی (AI) تا پایان سال ۲۰۲۳ در منطقه APAC به جریان اصلی تبدیل شود، زیرا بیش از ۸۸٪ از شرکت‌های این منطقه قبلاً از هوش مصنوعی یا استفاده می‌کنند یا قصد دارند از آن استفاده کنند. طبق گزارش IDC که به طور مشترک توسط Lenovo و AMD سفارش داده شده است، برنامه های یادگیری ماشین (ML) در ۱۲ ماه آینده خواهد بود.

«برنامه‌های هوش مصنوعی، مدیران ارشد فناوری اطلاعات را قادر می‌سازند تا حجم زیادی از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند و بینش‌های بی‌درنگ ایجاد کنند تا تعامل مشتری و تجربه مشتری را افزایش دهند، پیچیدگی رو به رشد زیرساخت‌های پراکنده جغرافیایی را که به سرعت در حال گسترش هستند برای سطوح بالاتر انعطاف‌پذیری و چابکی، و ایمن کردن آنها را مدیریت کنند. در گزارش IDC، که بر اساس مطالعه بیش از ۹۰۰ مدیر ارشد فناوری اطلاعات و تصمیم‌گیرندگان در سراسر آسیا و اقیانوسیه است، آمده است: «عملیات فناوری اطلاعات در پس‌زمینه‌ی افزایش شیوع حملات باج‌افزار و بدافزار».

این مطالعه اشاره کرد که سه فرآیند اصلی کسب‌وکار که انتظار می‌رود شرکت‌ها هوش مصنوعی/ML را در آن بگنجانند عبارتند از عملیات فناوری اطلاعات، امنیت سایبری، و پشتیبانی و خدمات مشتری.

OCP می گوید هوش مصنوعی مراکز داده را بازسازی خواهد کرد

آمیت لوترا، مدیر هند در Lenovo ISG گفت: «سازمان‌ها به دنبال AI/ML هستند تا عملیات فناوری اطلاعات را ساده‌سازی کنند، زیرا تا به امروز سازمان‌هایی وجود دارند که زمان می‌برند تا یک ماشین مجازی را به مشتری اختصاص دهند.» لوترا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در محیط کسب و کار کنونی مقداری کار در ابر عمومی وجود دارد در حالی که برخی در ابر ترکیبی وجود دارد، تعریف عملیات و تعیین اینکه چه کسی بر چه داده هایی نظارت دارد دشوار می شود. بنابراین، هوش مصنوعی با ارائه بینش های مناسب به تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

این گزارش اشاره کرد که هوش مصنوعی می تواند نقش مهمی در تضمین انعطاف پذیری امنیت سایبری ایفا کند. سازمان‌هایی با اندازه‌های مختلف در سراسر عمودی از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی امنیت طبق نیاز خود استفاده می‌کنند. شناسایی، پیش‌بینی، پاسخگویی و یادگیری در مورد یک تهدید بالقوه بدون وابستگی (با حداقل یا صفر نقاط لمسی) به یک انسان، بهترین چیزی است که هوش مصنوعی می‌تواند وارد کند و این زمانی اتفاق می‌افتد که شما یک چارچوب امنیتی کامل مبتنی بر هوش مصنوعی داشته باشید. لوترا گفت. «امنیت سایبری یک محصول نیست. بسته به اینکه این چارچوب چقدر خوب درک شده است، از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف می توان برای ایجاد یک انعطاف پذیری سایبری موفق استفاده کرد.”

GitHub Copilot Chat در یک پیش نمایش برای مشاغل موجود است

هوش مصنوعی نقش مهمی در ارائه خدمات برتر به مشتریان ایفا کرده است. در طول سال‌ها، سازمان‌ها در سراسر حوزه‌های عمودی به هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتری پایبند بوده‌اند. بسته به صنعت، ابزارهای هوش مصنوعی در درجات مختلفی در سازمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، در صنعت خودرو، هوش مصنوعی برای اطمینان از تجربه مشتری با ارائه ویژگی‌های یک خودروی متصل و یک سیستم سرگرمی پیشرفته استفاده می‌شود، زیرا فروش خودروها تا حد زیادی به این امر بستگی دارد. همچنین از سوی دیگر، هوش مصنوعی توسط تولیدکنندگان خودرو در طبقه مغازه استفاده می‌شود تا از رد کردن قطعات حداقل اطمینان حاصل شود. به طور مشابه، بخش بانکی از هوش مصنوعی برای مقابله با پولشویی با گزارش رویداد در زمان واقعی استفاده می کند، نه پس از عمل. در همین حال، صنعت مراقبت های بهداشتی از هوش مصنوعی برای ارائه مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه استفاده می کند.

در این گزارش آمده است که کسب‌وکارها در بخش‌های عمودی مانند تولید، خرده‌فروشی، لجستیک، حمل‌ونقل و انرژی به طور فزاینده‌ای بر ارائه یک تجربه مشتری برتر برای موفقیت در اقتصاد دیجیتال متمرکز شده‌اند و اینجاست که هوش مصنوعی می‌تواند نقش بزرگی ایفا کند.< /p>

آشنایی با OneLake و lakehouses در مایکروسافت فابریک

با ظهور ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Google Bard، کسب‌وکارها در حال بررسی موارد استفاده مختلف برای ادغام چنین ربات‌های گفتگوی پیشرفته در پشته فناوری خود هستند. با این حال، لوترا خاطرنشان کرد که «چندین ابزار هوش مصنوعی در حال حاضر در بخش‌های مختلف استفاده می‌شوند. اکنون با رسیدن به سطح بعدی جستجوی خودکار با ChatGPT و Google Bard، پیشرفت بیشتری خواهد کرد. باید ببینیم چگونه تکامل می‌یابد.”

با این حال، همانطور که گزارش اشاره می‌کند، سازمان‌هایی که قصد دارند واقعاً از برنامه‌های هوش مصنوعی استفاده کنند، باید دستخوش تحول فرهنگی شوند. با توجه به اینکه مدیران ارشد اطلاعات امروز بخشی از بحث های اتاق هیئت مدیره هستند، این ممکن است دیگر چندان دشوار نباشد. مدیران ارشد سازمان‌های اطلاعاتی می‌خواهند به عقب برگردند و این تمایز را در صنعتی که در حال فعالیت هستند ایجاد کنند. لوترا گفت: سازمان‌هایی که در آن‌ها فناوری با کسب‌وکار هماهنگ است و از هوش مصنوعی به عنوان یک توان‌بخش استفاده می‌کنند، می‌توانند این دیدگاه را ممکن کنند.