۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

رقص پیچیده مایکروسافت با منبع باز

تصمیم به اختصاصی کردن پسوند سی شارپ در Visual Studio Code باعث افزایش هک شده است، اما مایکروسافت هنوز هم یک حامی ثابت منبع باز است.

تصمیم به اختصاصی کردن پسوند سی شارپ در Visual Studio Code باعث افزایش هک شده است، اما مایکروسافت هنوز هم یک حامی ثابت منبع باز است.

رگبار انتقاد میگل دی ایکازا علیه مایکروسافت اعتبار زیادی دارد. این توسعه دهنده ای است که بیشتر دوران حرفه ای خود را صرف ساخت پروژه های منبع باز در اکوسیستم مایکروسافت کرده و سال ها برای مایکروسافت در Xamarin و پروژه های دیگر کار کرده است. شکایت اولیه او؟ مایکروسافت یک پروژه منبع باز فعال را با استفاده از یک برنامه افزودنی اختصاصی برای ادامه قفل کردن دات نت زیر و رو خواهد کرد. این پس از آتش زباله منبع باز Hot Reload در سال گذشته رخ می دهد.

برای کسانی که تصمیم می‌گیرند این را ببینند به‌عنوان رستاخیز «لینوکس سرطان است» قدیمی مایکروسافت “تروپ، نه چندان سریع. در مجموع، مایکروسافت حداقل از زمانی که در سال ۲۰۱۴ اعلان عمومی تعهد منبع باز خود را اعلام کرد، به طور مداوم در جوامع منبع باز مشارکت داشته است. این تردید وجود دارد که این شرکت به طور ناگهانی به تایپ بازگردد و یکی از قابل مشاهده ترین موارد باز خود را ببندد. موفقیت های منبع. درعوض، من گمان می‌کنم که این تصمیم یکی از بخش‌ها برای برآورده کردن اهداف درآمد شرکت با یک مدل مجوزدهی به خوبی شناخته شده، اگر نامطلوب باشد، باشد.

هنوز فکر می کنید که مایکروسافت فقط شرور است؟ آیا تا به حال در یک شرکت بزرگ کار کرده اید؟

دست راست، با دست چپ ملاقات کنید

واقعیت وجود یک شرکت بزرگ این است که «مدیرعامل گفت این کار را انجام بده» بیشتر از اینکه «همکار من فکر می‌کند این ایده خوبی است» قانع‌کننده‌تر است. همچنین، حتی احکام اجرایی نیز برای اجرا نیاز به زمان و پافشاری دارد. به این موضوع فکر کنید: مدیرعامل می گوید: “همه باید عینک میمونی جدید ما را بفروشند.” خوب به نظر می رسد، درست است؟ خوب، تا زمانی که مدیر کل بخش عینک گورخری به مدیرعامل یادآوری کند که او یک میلیارد دلار بسته به فروش عینک گورخری دارد، نه عینک میمونی. اوه، و سپس سرنخ شریک به مدیرعامل یادآوری می کند که آنها ۵۰۰ میلیون دلار تعهداتی به شرکای مرتبط با عینک اسب آبی دارند. فروشندگان باید آموزش ببینند، بازاریابی باید تمام وثیقه‌ها و غیره، و غیره را به‌روزرسانی کند. یک سال بعد (یا پنج سال)، این حکم هنوز تا حد زیادی برآورده نخواهد شد.

نحوه استفاده از انواع کوئری EF Core در ASP.NET Core 7

بازگشت به مایکروسافت.

در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت  مدیر عامل ساتیا نادلا اعلام کرد که “مایکروسافت لینوکس را دوست دارد.” جهنم منجمد نشد زیرا تا این زمان مایکروسافت چه کارهای دیگری می توانست انجام دهد؟ لینوکس مانند منبع باز یک واقعیت زندگی بود. تاریخچه‌ای را که استیون جی وان نیکولز قبلاً به‌خوبی ثبت کرده است، دوباره تکرار نمی‌کنم. TL;DR؟ رایانش ابری (IaaS، PaaS، SaaS) به سرعت به سمت منبع باز پیش می رفت، و اگر مایکروسافت می خواست آینده ای داشته باشد، باید یاد می گرفت که وسواس خود را برای ویندوز به حداقل برساند. (به یاد داشته باشید که Azure Windows Azure نامیده شد؟)

مایکروسافت دلیل مالی قانع‌کننده‌ای برای استفاده از همه‌چیز در منبع باز داشت و تا حد زیادی هم همین‌طور بوده است. اما همانطور که گفته شد، اجرای احکام اجرایی زمان بر است.

این به‌ویژه در سال ۲۰۱۴ صادق بود. همانطور که سایمون فیپس نوشت، در همان لحظه‌ای که نادلا از عشق تازه‌یافته مایکروسافت به منبع باز خوشحال می‌شد، بخش‌های دیگر شرکت به طور فعال علیه آن و اصولی که زیربنای آن است مبارزه می‌کردند. در آن زمان. اوضاع بهتر شد تا سال ۲۰۱۶، می‌توانم بنویسم که مایکروسافت به بزرگترین مشارکت‌کننده منبع باز جهان تبدیل شده است، که با تعداد کارمندانی که به طور فعال در پروژه‌های منبع باز در GitHub مشارکت می‌کنند اندازه‌گیری می‌شود. البته اندازه گیری کاملی نیست، اما از نظر جهت دقیق است. تا سال ۲۰۱۸، من دوباره اعداد را اجرا کردم با استفاده از یک پروژه منبع باز و باز هم، مایکروسافت با کارمندانی که به طور فعال در پروژه‌های منبع باز GitHub مشارکت داشتند، پیشتاز شد. (می توانید از همین پروژه برای دریافت شماره های به روز استفاده کنید.)

یادگیری از 10 سال موفقیت Let’s Encrypt

بیایید به موضوع خاصی برگردیم که د ایکازا و سایر طرفداران منبع باز را آزار داد. مایکروسافت برخی تغییراتی را که در پسوند C# در Visual Studio Code ایجاد می‌کرد، ابلاغ کرد. اختصاصی است پیگیری آن ارتباط کمی سخت بود، و باعث شد de Icaza خلاصه شود: “به مرور زمان، . پلتفرم NET در حال بسته شدن است، برای اطمینان از اینکه فقط در صورتی مفید است که مشتری باشید. برای کسانی که امیدوار بودند .NET منبع باز راه را برای C# و دیگر فناوری‌های کلیدی مایکروسافت هموار کند، به نظر می‌رسد که این یک معکوس سخت است.

یکی از نظر دهندگان پست de Icaza پیشنهاد کرد با وجود شعار شرکتی “ما متن باز را دوست داریم” “بسیاری از قدیمی‌هایی که در دوران بد آنجا بودند، اکنون هم هستند. تعداد زیادی از آنها وجود دارد، و بسیار ارشد، و مطمئناً برخی هنوز آن ایده‌های بد را دارند.» به این د ایکازا پاسخ داد، “بله.”

ممکن است دیدگاه د ایکازا را در مورد وضعیت بپذیریم و همچنان فکر کنیم که در حالت تعادل، مایکروسافت تصمیمات بیشتری در مورد منبع باز درست می گیرد تا اشتباه. این همان مایکروسافتی است که اخیراً پروژه گنوم را تأمین مالی کرد، یک چالش مستقیم (اگر نه به ویژه تهدیدکننده) به دسکتاپ ویندوز این یک حامی مالی بزرگ بنیاد نرم‌افزار آپاچی است، به علاوه پول نقد و منابع دیگر را به < a href="https://www.python.org/psf/sponsors/" rel="nofollow">Python، جاوا (!!)، Kubernetes، OpenTelemetry و موارد دیگر.

لحظه سرخوردگی هوش مصنوعی

البته، یک پاسخ به همه اینها این است که البته مایکروسافت این کار را انجام می دهد! این به نفع شخصی آنهاست، و شاید آنها بستن دات نت را نیز در جهت منافع شخصی خود بدانند. که من پاسخ می دهم، مطمئنا. من نمی توانم به یک نمونه فکر کنم که شرکتی از روی نوع دوستی در پروژه های منبع باز مشارکت داشته باشد. منبع باز ذاتاً خودخواه است، و به همین دلیل است که به حفظ خود و پیشرفت ادامه می دهد. هیچ کمبودی برای نفع شخصی در مشارکت توسعه دهندگان وجود ندارد و شرکت ها برای انجام این کار به آنها پول می دهند.

در مایکروسافت و دات نت، شکایت خاصی ندارم. من بیش از دو دهه است که مایکروسافت را دنبال می‌کنم و سهم خود را صرف مبارزه با آن دستگاه کرده‌ام. یک چیز را یاد گرفتم: یک شرکت هرگز آنقدر بد نیست که در ظاهر به نظر می رسد، زیرا در نهایت از افراد فردی تشکیل شده است که تصمیم می گیرند. برخی از این تصمیمات را دوست دارم و برخی دیگر را دوست ندارم. نظر من (و احتمالاً شما) واقعاً مهم نیست، زیرا آزمایش اسید همان کاری است که توسعه دهندگان و مشتریان انجام می دهند. اگر جامعه توسعه دهندگان دات نت مایکروسافت پاسخ دهد و پول کارفرمایان خود را با خود ببرد، مایکروسافت چشمک می زند و تصمیم خود را پس می گیرد. این پول بود که بر عشق مایکروسافت به منبع باز تأثیر گذاشت، درست مانند هر شرکت دیگری، و مایکروسافت در این مورد نیز پول را دنبال خواهد کرد.